Zo, ook ik ben afgelopen avonden bezig geweest met de speling in de rotorkop. Het experiment deze week was om de deze iets stijver te maken. Het is gelukt met een klein stukje aluminiumtape welke ik om het kleine asje heb gerold zodat ik ogenschijnlijk een dikker asje gebruik waardoor de ruimte in de rotorkop afneemt. Hierdoor is de kanteling van de rotor behoorlijk afegenomen. Vergeet niet dat het asje samen met twee O-ringetjes en twee zéér kleine klemveertjes in de rotorkop op zijn plek wordt gehouden. Deze is vrij makkelijk los te halen (één is voldoende) maar erop zetten is een drama! Ik ben heel goed in klein werk maar ben toch ruim 20min met de zaklamp over het parket gegaan, en niet voor m'n lol ;-). Kijk dus uit met die kleine dingen.
Om eerlijk te zijn heb ik de eerste keer vliegen gemerkt dat hij toen welliswaar normaal stuurde maar tevens wat begon te schudden na wat heen en weer vliegen. Dus zodra ik de heli wegvloog en terughaalde was er ergens een punt waar het staartje vrij hard begon te resoneren. Rustig hoveren en na een seconde is het weer weg. Wel hinderlijk.
Boeltje weer losgemaakt en het asje opnieuw gewikkeld maar dit keer een halve wikkeling minder alu-tape erop. (effect: iets minder dik gemaakt)
Hierna bleek het toch redelijk te werken. Ik moet nog even met de uitslag van de servo's rommelen om te zien of het het werk wat je eraan hebt echt de moeite waard is. Mijn hoop dat hij werkelijk veel stabieler zou worden is nog niet geheel bevestigd. Ik moet nog steeds erg veel sturen en kan praktisch geen enkel moment de sticks loslaten, ondanks de tochtvrije woonkamer

Op dit moment staat ze weer in de hangar voor een kleine verlijming van het carbonstaartje... Balked landing moeten maken om mijn vriendin te kunnen ontwijken...volgas en daarna autoroterend met een klap tegen de bar aan :-(
Ik wilde jullie de foto'tjes niet onthouden dus hier zijn er enkele.
- Rotorkopje, asje met rubberdemping en borgveertje…
- Duidelijk zichtbaar is de ovale ruimte waarbinnen de as kan bewegen…
Het asje en daarna het wikkelen van de alu-folie…
Teruggeplaatst in de rotorkop…
Kleine stukjes alu-tape om de speling van de bladhouders te verminderen…Eindresultaat…