Het Wilco reparatie draadje.

Oeps, ja mijn fout.
90 graden met de einden zo ver mogelijk bij elkaar vandaan, alleen niet de antennekabeltjes knikken, gewoon mooie rondingen vanuit de ontvanger.

Maar je hoeft ze niet naar buiten te leiden, je hebt geen carbon in je rompje.


GJ
 
Ik ben trouwens met China bezig om wat modellen deze kant op te laten komen, kijken wat ze voor die dingen willen hebben.
Zelf bouwen kan ik niet meer, heb enorme last van mijn epoxy allergie en ben daardoor een paar dagen uitgeschakeld geweest.
Dus het word nu alleen maar kopen.

GJ

GJ, laat even per e-mail weten wat nu het plan is met mijn romp. Als je het niet meer verder gaat doen dan svp zsm de hele mik mak naar mij op de post en dan doe ik het wel.

Jos
 
Ik kan even niet meer met epoxy aan de gang vanwege mijn gezondheid, kan er nu echt niet meer mee werken.
Dit is dus ook een waarschuwing voor iedereen!
Doe nitriel handschoenen aan en zorg dat je ventileert anders dan krijg je ook last van die zooi.
Het is bij mij ruim 10 jaar goed gegaan, de laatste 5 jaar heb ik last en de afgelopen maand (na verwerken van 7 kilo hars) is het keihard toegeslagen, niet fijn!

Ik zal je de mal de 24e geven, ik neem aan dat je erbij bent.

GJ
 
Denk niet dat ik de 24ste kom.

Heb 22 en 23 October vrij en moet de 24ste om 05:40 naar Malaga vliegen.

Zit natuurlijk ook nog steeds vast op die eiland. :(

Bedankt voor de waarschuwing.

Jos
 
Heeeeej heren, heren, heren!!!!
Dit is een reparatie draadje! Niet voor het ontlopen van F5B meetings!

Generlei flight briefings, meldingen van volle agenda's c.q. co-co's onderonsjes :mrgreen:

Alleen breuk, plak en kleefkrachtige onderwepen. Jawel! Epoxy, CA, glasvezels... enzoot! Dat willen we lezen!

Een bijzonder stijlvoorbeeld zoals het moet:

Denk niet dat ik de 24ste REPAREER.

Heb 22 en 23 October vrij (ja, fijn!) en moet de 24ste om 05:40 EPOXIËN (klink al beter).

Zit natuurlijk ook nog steeds vast in de EPOXY gekleefd (zitvlees doet modelbouwen)

Bedankt voor de EPOXY.

Jos E. Poxy
 
Laatst bewerkt:
Bas, ook interessant voor jou.
Net een mailtje uit China.
Hawk kost zonder transport 140 euro
Rompje 35 euro
Vleugel 80 Euro
Stabilo 25 euro

Ik heb nu de prijs gevraagd incl transport voor 3 stuks.

GJ
 
Ik wacht nog op de prijs voor het transport.
Welk model?
De Luna?

GJ
 
Wim, die is 245 dollar, ex verzendkosten.
En ik heb nog steeds geen bericht terug over de transportkosten.


GJ
 
Wim, die is 245 dollar, ex verzendkosten.
En ik heb nog steeds geen bericht terug over de transportkosten.
GJ

En een Zeus F3 v2?

Voor een hawkje 140 is niet duur. weet niet wat de verzond kosten zijn?
Kan je niet een inkoop actie houden?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren gehoord wat de kosten zijn.
Transport voor 3 kistjes (3x Hawk) + 1x romp, 1x stabilo..

Ga even zitten....


260 dollar.

Nou. laat dus maar!


GJ
 
Maar wat zou het voor 10 kisten kosten?
Overigens is 250 zeker aan de hoge kant. Zo omvangrijk is het pakket niet.

Wellicht worden ze pas wakker bij grote aantallen, die ze ook niet uitleveren... de halve wereld (Europa) zit op ze te wachten....
Overal staat het op uitverkocht.
Dus die zaak loopt gewoon niet lekker, of sturen liever uit binnen China zelf.
Volgens mij krijgt zelfs Graupner ze niet geleverd... :mrgreen:

Ik had je nog een ander adresje gestuurd... schrijf die man eens aan?
(wil ook wel doen hoor... daar niet van)
 
Bas, het heeft niet veel zin als ik de prijzen van Staufenbiel bekijk.
Als ik 3 Hawkjes bij Staufenbiel bestel heb ik ze voor onder de 200 euro per stuk.
Waarom dan uit China halen?

Ik ken iemand die wel eens containers uit China laat komen maar die zegt dat er erg veel condens in de containers komt tijdens de reis en als je pech hebt komt de douane kijken en kan je aftikken.
Dus dan zit je al boven de prijs die ik bij Staufenbiel betaal.

GJ
 
Volkomen gelijk!
Lood om oud ijzer.
De gedachte was even leuk.

Overigens... als ik de 2.4 Ghz ontvanger wil plaatsen, kom ik er niet onderuit twee gaatjes in de romp te moeten boren.

Ik heb de Wilco weer op de waag gehad. Slechts 3 gram op de neus nodig.
En dan heb ik ook nog eens de ontvanger naar achteren geschoven. (die is eigelijk lichter dan lucht, maar dat heb je met Jeti. Lichtere ontvangst, minder stroomverbruik... zou het?)

De ontvanger heb ik in een schuimpje gestoken (PE schuim van de Senseo terugroep actie) Dat blijft mooi zitten. Het schuimpje heeft de outline van de romp.
Fotootje volgt nog.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Je 2.4ghz ontvanger mag je nergens insteken, zeker in geen mousse ofzo.
Deze word namelijk zeer warm door gebruik.
Oppassen daarmee.

grtz,

Luc
 
Ha! Ook voor de Jeti R5-buitengaats?
Een nieuw product.
Niet alle ontvangers zijn gelijk.

De algemene waarschuwing, hoe verstandig ook, gaat hier (gelukkig) dus niet op!

Jeti R5-outdoor = printplaatje met een en al krimphoes er om heen + twee voelspieten.

De instructie van Jeti is alom verhelderend: Wrap the receiver in soft foam and put as far away from sources of interference... de rest gaat over de plaatsing van de antennes... en deze manual heb ik natuurlijk gelezen.

Klitteband gaat overigens lastig op deze plek. Het is helaas geen RFM-Surprise-constructie.
Ik heb op de plek-supreme inmiddels een schakelaar zitten en een vast vleugelmontagepunt. (als een Grotten van Han stalagtiet in de romp stekend)
Meer naar voren en ik kom in de knel met de Lipo... die er langs moet bij wisselen van de wacht.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heeft de Wilco weer een korte rentree in de lucht mogen maken.
Perfecte vlucht in de handen van een bekwame vlieger (Ruud).
Ik heb het zelf nog even bij het aanschouwen gelaten.

Zojuist even wat waarden van de Jeti Spin 44 afgelezen van de korte vlucht.
Motortemp (AXi 2217/9DPG) 54c
Zo ook de buitentemp 22c

Maximale stroom bij 11,34v 37,5 amp totaal 03:20 min/sec
Minimale stroom bij 11,51v 22 Amp totaal 02:32 min/sec

De 3250 mAmp Lipo van 98 naar 69% ontladen
(Aanvangsstroom geladen paket 12,82v bij 98%)
Minimum voltage gemeten 10,97v gedurende 05:17 min/sec

Maximum motor rpm 19940 (prop rpm 1/3)
14 x 12 Aero Naut

To be continued!
 
Laatst bewerkt:
Hij vloog weer mooi Bas.
Je zat op ongeveer 425 watt en hij steeg daar leuk mee.
Ik vind de motortemperatuur wat hoog voor dat vluchtje.
Ik zou de aanloop van de motor wat sneller zetten en wat heb je voor timing ingesteld, daardoor kan hij wel wat te warm lopen.

GJ
 
Dat het maar 425watt is verbaast me. De kist gaat er prima mee omhoog en is goed voor de instap naar hotliner/F5B.
Dat de motor wat warm is verbaast me niet zo veel. Na het nodige omhoog 180 graden om en terug naar beneden heb ik nog een kunstvlucht programma gevlogen. Dus heb de motor heel veel gebruikt en weinig koel (zweef) tijd tussen door.

Voor de rest zijn er nog wat kleine afstel puntjes.
instelhoek stabilo, beetje veel rol, beetje weinig down.
Maar met een vlucht of 4 is dat goed te krijgen.
Daarna is het een een kwestie van veel vliegen en mee doen met de F5B.
Dit klinkt misschien hoog gegrepen maar als je de kist kan vliegen kan je ook mee doen.
Gewoon de rakken niet te laag vliegen zodat het safe is en je zal merken dat je nog nooit zo veel op een dag geleerd hebt!

Groeten,
Ruud.
 
Back
Top