Weer even een updeetje
Gister heeft de Wilco weer het luchtruim in het Odoornse gekozen.
Natuurlijk meer dan prachtig weer, om 6 uur 's avonds nog zinderend warm. om 10 was het nog steeds 33 graden! Magisch!
Zelf eerst geoefend met de thans perfect uitgetrimde eHawk 1500 van Thunder Tiger.
Er moest nog een laaste teepje onder de staart op de 'up' er uit te trimmen.
Een echte hotliner in slow-motion. Kan nu even niet beter voor mij.
Ik wist niet dat electromodelzweven zo leuk kon zijn.
Clubgenoot Ibel heeft de Wilco even gestresstest, RC1 waardig.
Er zat echter stevig venijn in de staart!
Op zekere snelheid, met maximaal up, een ongecontroleerde snaprol uitbraak.
Het was de bedoeling een scherpe loop te trekken.
Een grote looping gaf het uitbrekend effect niet.
Klinkt als 'Strömungsabriss' van het stabilo.
Gerben en Gert-Jan. Hadden een van jullie Hawkjes dat soort gemene streken?
Nu is de Wilco gerepareerd in de staart zoals jullie gelezen hebben.
Hebben de kist gisteren nog eens even goed nagezien met diverse timmermansogen.
De staart staat iets uit het verticale lood naar rechts, gezien van achter naar voor.
Maar tevens de staat de staart fractioneel naar links in het horizontale vlak. (dat... zou gunstig voor propwash moeten zijn.)
Je moet goed kijken wil je het zien.
Verder heeft Ruud de kist een maand geleden iets down moeten trimmen.
Ofwel het vlak heeft niet meer de juiste instelhoek.
Veel kisten trekken zich van dit soort kleine niet al te gortige onvolkomenheden amper iets aan.
Echter... deze kistjes vliegen zo scherp op de snede dat dit wel degelijk van enorme invloed kan zijn.
Graag wat adviesjes.
Zelf resten mij een aantal opties...
1) Repareren. Richtbank op vlakke plank, stevige stalen hoekstukken, vast schroeven en de staart heet stoken. Epoxy is immers een thermoplast (althans bij deze hawkjes). Uiteraard doe je dan weer een stukkie ervarings leer op. Baat het niet... de schade is toch al geschiedt.
En wellicht kan het uit het blote handje...
2) Niet mekkeren en doorvliegen tot het allerlaatste laatste rak.
3) Mezelf een Surpise rompje Cadeau doen (tuurlijk in RAL oranje), omkatten.
Dan nog even de een accuvraag.
3s 3250 mAmp accu. Wat is een safe/verstandige cut-off voltage om op de Jeti Spin 44 in te stellen?
Een van de gister gebruikte accu's heb ik op 28 a 29% vol staan, en gemiddeld per cel 3,7V op de AKKU CHECK PRO gemeten.
ontladen-bij-hoeveel-volt-per-lipocell-stoppen
Verder heb ik de regelaar op de rem gezet. (Medium brake). De prop blijft nu niet meer doorfladderen.
Hoort't graag