Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Er zit ook notenhout in de doos en de romp word uiteindelijk geheel van Afrikaans walnoot, wat ook een donkere tint heeft. Deze keer ontkom ik ook niet aan schilderwerk boven de waterlijn wat te zien is op de foto's in de 1e post van dit verslag.Zit er nu alleen lichtkleurige houtsoorten in de bouwdoos?
De bouwbeschrijving zegt inderdaad eerst beplanken en dan de kiel zoals nagenoeg iedere fabrikant dat doet. En zeer waarschijnlijk is dat dan ook de reden dat de kiel iets langer is, daar heb je helemaal gelijk in. Toch doe ik het altijd andersom omdat ik dat prettiger vind werken, maar misschien deze keer toch eerst de beplanking wegens de dikke latten die dan toch hier en daar een stukje aangepast moeten worden wat denk ik makkelijker is als de kiel nog niet is verlijmd...?Hoi Piet,
Alleen jij kan bepalen of je eerst de kiel aanbrengt of niet. Ik doe het meestal ook. Toch denk ik dat de bouwbeschrijving eerst zegt beplanken (1e laag) en daarna de kiel?
Dit zou ook verklaren waarom de kiel wat langer is.
Veel succes gewenst met dit onderzoek Piet, maar je Beagle gaat er weer heel mooi en verzorgt uitzien.Vrijdag 17 juni nog één onderzoek,