Geen idee of het een beetje overkomt, maar hier een fotootje van de voortgang van het stuurwiel. De eerste ring is klaar. Hij is 1,3 mm dik en 1,7mm breed. Wederom gemaakt van restjes noten hout. Hij bestaat uit tien gelijke delen waar de spaken in komen. Daarvan alweer een netter voorbeeld, maar ik heb gisteren een nieuwe draaibank ‘gekregen’ en dinsdag komen er nieuwe beitels. Even nog op wachten dus. Naast de draaibank trouwens ook direct een slijpschijf (schuurschijf), een nieuwe zaagtafel, een kruistafel, en een nieuwe multitool erbij gedaan. Als het nu nog niet lukt met de wiel weet ik het ook niet meer 
Ik heb toch helemaal de methode uit de pdf van Stephan gevolgd. Dank Stephan! Was echt een goede tip!
Hieronder zijn de afzonderlijke deeltjes goed te zien. Ze zijn met epoxy twee componentenlijm aan elkaar gemaakt en met gele lijm op het draaischijfje gelijmd
omdat ik morgen pas verder ga de ring alvast even verwijderd van de draaischijf met wat water. Anders droogt de lijm teveel

Ik heb toch helemaal de methode uit de pdf van Stephan gevolgd. Dank Stephan! Was echt een goede tip!
Hieronder zijn de afzonderlijke deeltjes goed te zien. Ze zijn met epoxy twee componentenlijm aan elkaar gemaakt en met gele lijm op het draaischijfje gelijmd
omdat ik morgen pas verder ga de ring alvast even verwijderd van de draaischijf met wat water. Anders droogt de lijm teveel
Laatst bewerkt: