Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Had de Diana nou een dubbel stuurwiel?![]()
Precies deze maak ik na. Daar zijn de maten ook van afgeleid. Alhoewel ik de spaken iets dikker moet maken, want volgens deze tekening zouden die in mijn schaal zo’n 0,8mm of zo zijn en dat breekt gewoon echt te snel. Dus ik maak ze 1mm dik.
Ja bij nader inzien denk ik dat ze bij mij ook messing zijn. Nou ja van later zorg.Ja de stanchions.. Bij mijn kit van de Bounty is alles mbt het stuurwiel van messing. Echt lelijk. Zeker op schaal 1:48. Ik ga eens kijken of ik ergens iets mooiers kan bestellen. Zelf maken waag ik me vooralsnog niet aan.
De buxus kwam vandaag ook binnen. Dus ik ga gewoon eens experimenteren. Naast nieuwe beiteltjes heb ik ook al m’n zooi eens uitgezocht en daar bleken nog een stuk of vijftig vijltjes tussen te liggen. Daar moet dus anders ook wel iets bijzitten.De kleine gedraaide onderdeeltjes maken met een beiteltje zal moeilijk worden (ervaring) ik heb dit geprobeerd bij de lantaarns. Ging niet. Nu zou ik het wel kunnen. Met de vijltjes die ik nu heb. Ik heb een set goede sleutelvijltjes die gemaakt zijn voor dit fijne werk. Ook de houtsoort voor zulke onderdelen is belangrijk. Buxus is geschikt om tot 0,5 mm te draaien zonder dat het breekt. Succes, kijk uit naar je vorderingen in peer en kers.
En daar sluit ik me helemaal bij aan EduardDit is zeker goed geslaagd hoor. Wat mij betreft hoef je hier de lat nog niet hoger te leggen![]()