Update 213De stuurboord galerij heb ik heb ik even met rust gelaten en ben begonnen met de bakboord galerij. Ik heb eerst van karton schotjes pas gemaakt en daarop de raampartij afgetekend, zodat ze in lijn lagen. Daarna de ramen uitgesneden. De onderste raampartij die er al enige tijd in zat heb ik losgehaald om met de andere in lijn te kunnen leggen.
Foto: Onderdelen van de bakboord galerij.
Nadat de kartonnen mallen op het model ook goed zaten heb ik ze uit 1mm multiplex gezaagd en de ramen erop afgetekend en uitgezaagd en op maat gevijld.
Foto: Definitieve raampanelen.
Nadat de ramen erin zaten, en tussendoor, steeds gecontroleerd of ze in lijn lagen.
Foto: Panelen met plakband in lijn op het model geplakt.
En ook of ze op het model in lijn blijven. Daarna geverfd.
Foto: Geverfde raampanelen, los en op model geplakt.
Vervolgens de panelen bevestigd op het model, de pilarenstrips erop gelijmd, en enkele latjes al of niet met zwarte biezen geplaatst.
Met die latjes heb ik mooi de dekscheidingen kunnen wegwerken.
Vervolgens nog wat schilderwerk uitgevoerd voor de versiering helemaal onderaan de galerij.
Foto: De versiering onder aan de galerij. Boven op de Victory, onder mijn “kunstwerk”.
Deze versiering heb ik eerst nagetekend op zwart papier en daarna ingeschilderd. Dit soort schilderwerk is niet mijn specialiteit. Daarna het papier op het model gelijmd.
Het uiteindelijke resultaat is als volgt:
Foto: Eindresultaat.
De galerijen zitten erop. Hé hé. Dat was een hele klus. Het is lang niet perfect maar beter dan dit is niet haalbaar.
Ik ga nu verder met nog een heftige klus. Het galjoen. Maar daarover later.
Wordt vervolgd.