Hoe bouw ik zelf een trainer als beginner.

Zoals beloofd de foto's. Wat mij betreft is ie klaar!

full


full


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een mooie trainer gereed.
Nu met brandstof motor.
Ziet er goed uit allemaal met mooie schuine vleugeltips.
Nu de maiden nog.
Bij mij ging dat bijna vlekkeloos.
Succes
Ton
 
Goed zo laat je bijstaan door een ervaren vlieger dan kun je veel leren.
Als het dan lukt, en daar ga ik van uit, ja hoor dan ben je verslaafd!!
Overigens Johan heeft nog een mooie gele reserve romp te koop.
We lezen wel hoe het je vergaat spannend hoor.
Succes
Ton (ook verslaafd)
 
Tja, Een klenigheidje nog,... Ik moet nog leren vliegtuigvliegen...

Ziet er goed uit .

En met heli ervaring heb je deze trainer ook zo onder de knie .
Landen vinden de helivliegers vaak lastig , vliegen niet.

Kleine tip nog , de vul aansluiting beter onder je model plaatsen , zo mors je snel in het model , ook de schakelaar vind dat niet leuk als hij eens een methanol dusch krijgt.

Mvg Johan
 
Kleine tip nog , de vul aansluiting beter onder je model plaatsen , zo mors je snel in het model , ook de schakelaar vind dat niet leuk als hij eens een methanol dusch krijgt.

Mvg Johan

Johan, Dank voor de tip. Ik was ondertussen ook tot de conclusie gekomen dat dit geen goed oplossing was, alleen weet ik geen mooie plek. Onder het model of tegen de zijkant betekent dat ik de huid iets moet verdunnen want mijn doorvoer nippel is voor 3mm plank. Ook wilde ik graag de nippel boven het niveau van de tank hebben zodat er geen vloeistofdruk op de nippel staat. Indien een slangetje er af floept loopt ie niet zo maar leeg. (floepen die slangetjes er wel eens af?). Ik zal het nog eens kritisch bezien...

overigens wordt ik in raad en daad bijgestaan door mijn vriendjes van MV-Europoort, dus dat komt helemaal goed. Nu nog een paar dagen goed vliegweer...:(
 
Nu nog een paar dagen goed vliegweer...:(

Komen er aan .

Zo een dubbele nippel hoef je niet met het moertje vast te zetten .

Je kan hem ook met een drupje bruis in het gaatje lijmen.

Gaatje boren van de dikte van je slang.

Slang op de nippel drukken.

full


Dan van de buitenkant de slang door het gaatje schuiven.

full


Drupje bruislijm op het schroefdraad doen en doorschuiven tot hij tegen de romp zit .

full


En de vulleiding heeft de aansluiting altijd boven in de tank .
Is dit niet de val kan je de vulslang 1x om de tank leggen .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal goed johan! Ik zit dit weekend op het IJsselmeer voor het Baggerzeilweekend dus kan niet vliegen. Volgende week hoop ik nog wat goed weer te hebben.
 
Mooi hoor, maar goed dat er nog een grasrandje staat.
Die trainer vliegt fantastisch.
Waarschijnlijk de laatste die gemaakt is ofschoon Johan heeft nog een romp!
Succes
Ton
 
Mooi hoor, maar goed dat er nog een grasrandje staat.
Die trainer vliegt fantastisch.
Waarschijnlijk de laatste die gemaakt is ofschoon Johan heeft nog een romp!
Succes
Ton

Ik heb ook een shortkit van Johan gekocht maar moet hem nog gaan bouwen.
Ik heb wel reeds alle materialen in huis voor de bouw, maar ben ook nog bezig
met een trainer sixty van Great Planes die ik eerst wil afbouwen.
 
Gefeliciteerd :worship:

Scheen nogal een stevige wind te staan .

Mvg Johan


Dank voor de felicitaties. Er stond een kleine windkracht 4 met windstoten naar 5 bft, dus het was pittig. We hadden het jaarlijkse heli-event [URL="
dr Op[/URL], maar hebben de wedstrijden afgelast omdat het voor veel piloten te hard waaiden. De Raptor 50 in de lucht houden was een spannend gebeuren...

Jij nog bedankt voor de assistentie tijdens het bouwen. Het was bijzonder leuk om te doen en ik sluit niet uit dat er nog meer gebouwd gaat worden in mijn schuurtje...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat die zo goed vliegt met een brandstofmotor zal wel voldoende vermogen hebben om er wat capriolen mee te kunnen maken.Succes met je vliegtuig.

De trainer-1600 van Carla is elektro uitgevoerd en vliegt perfect mooi strak en reageerd voorspelbaar op alle stick bewegingen, en weegt vliegklaar 2150 gram Foto staat hier op pagina 26 van dit draadje.

groetjes Johan en Carla
 
Laatst bewerkt:
En ik zit nog te twijfelen. Ik ben nu aan het lessen met een clouds fly.Omdat ik toch electro wil gaan (niet zwever) zei m'n instructeur dat ik wel een model kon bouwen. Nu vraag ik mij af of het de eerste keer niet handiger is om van een kit zoals deze uit te gaan zodat het eindresultaat bijna zeker goed is. (Zeker met zo'n mooi en duidelijk bouwverslag).

En is dit dan echt een geschikte kist om uiteindelijk mijn brevet mee te halen ?
 
Back
Top