Hoe bouw je een schans.

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Dat is wel handig ja, maar als je er schuin of af rijdt kan je de rand goed beschadigen.
Dus misschien kan je het een oplopende rand maken dat de auto dan schuin omhoog wordt getild . Dus dat de rand begint aan de onderkant van de schans en zo omhoog loopt. Dan kan je er niet frontaal tegen aan rijden.
En van welk materiaal heb je de schans gemaakt?

het randje is maar 2 cm hoog hoor dus het kan niet echt zo hard beschadigt worden
mvg jens

nou het helpt wel veel hoor zeker ik als beginner helpt het wel
mvg jens

ik heb mijn schans zo gemaakt dat als je er op rijd dat je langs de zijkanten niet kan afvliegen
mvg jens

maar als je er maar een beetje scheef op rijd kom je met je draag arm tegen zo'n opstaande rand en ik weet niet welk matriaal je gebruikt hebt maar dat kost denk ik draagarmen.

maar als je er maar een beetje scheef op rijd kom je met je draag arm tegen zo'n opstaande rand en ik weet niet welk matriaal je gebruikt hebt maar dat kost denk ik draagarmen.
Dat dacht ik ook al, daarom kan er beter een rand komen waarbij het begin gelijk aan de grond is en zo opbouwend omhoog gaat.

Denk het niet, je moet wel heel erg scheef erop rijden als dat wil gebeuren. Als je de schans maar niet van een of ander metaal hebt gemaakt is er waarschijnlijk niet veel aan de hand.

Ik heb op mijn werk een schans gemaakt die ik makkelijk in de kofferbak kan doen om dat hij dan redelijk plat is.

bij deze een paar pics:
Foto0156.jpg

Foto0157.jpg

Foto0158.jpg

Foto0159.jpg

foto's zijn genomen in de n acht stand,dus sorry voor het korrelige

shootemup,
Ik vroeg me af of jij weet hoe je je tamiya df-02 handig (zelf dus) water dicht kan maken. Zelf ook al van sneeuw pret genoten maar daarna moest ie een halfuur op de verwarming en was ie kaduuk. Heb hem wel weer weten te maken. Een fon ofzo (waar je je haar mee droogt) doet dan wel wonderen

shootemup,
Ik vroeg me af of jij weet hoe je je tamiya df-02 handig (zelf dus) water dicht kan maken. Zelf ook al van sneeuw pret genoten maar daarna moest ie een halfuur op de verwarming en was ie kaduuk. Heb hem wel weer weten te maken. Een fon ofzo (waar je je haar mee droogt) doet dan wel wonderen

Je zou wat openingen dicht kunnen maken met een lijm pistool
En je bedoelt een föhn ?

Laatst bewerkt:
shootemup,

Wat zeker belangerijk is, is de gaten aan de onderkant; bij de batterij en motor dichttapen en verder tape ik wat tussen de servo arm en de servo en het water komt dan normaal niet bij je motor, na het rijden misschien een paar druppels op je motor, alleen was mijn regelaar na het rijden wel wat nat maar hij blokkeerde gelukkig niet (volgend jaar wat plasti dip kopen). En heb ook de meeste vijsjes vervangen door roestvrije vijsjes.

Mvg, Sander Dk.

plasticdip is een vloeibare rubbere coating die orgineel bedoeld is om gereedschap niet stroom doorlatent te maken... Een versie (misschien heet het anders) zou je moeten kunnen kopen bij elke goede ijzerhandel, of je kan het op ebay scoren...

plasticdip is een vloeibare rubbere coating die orgineel bedoeld is om gereedschap niet stroom doorlatent te maken... Een versie (misschien heet het anders) zou je moeten kunnen kopen bij elke goede ijzerhandel, of je kan het op ebay scoren...

oke bedankt en waar en hoe moet je het dan op je auto doen?
(hoeveel kost plasti dip en kan je het ook bij de Praxis of Gamma kopen?)

Schans

Hoi, heb een schans gebouwt van hout. Boven laag van triplex van 4 mm zodoende is er geen opstaande rand om tegen op te rijden. En aan de onderkant ondersteunt tegen het door zakken.

picture.php

Back