Hoe houden jullie je energie rekening laag?

Ik compenseer wel op mijn werk door zelden tot nooit vol gas te geven met bootjes, daar haal ik met 1 reis al meer besparing uit dan de auto een jaar laten staan;)
En hoeveel levert JOU dat op? :p

Daar krijgen jullie toch dik voor betaald Bert? Zat gisteren even te denken aan de 50-er jaren, toen we in het kosthuis 1 x per week in de teil gingen en werden gewassen door een van de kostjuffrouwen. 5 van de 6 schipperskinderen die ze in de kost hadden weden op die manier gewassen. Niemand werd ziek, we stonken niet en grote boodschappen deden we op een tonsje. Er valt dus nog een hoop te besparen. Of we het willen en kunnen? Gr. Klaas.

En hoeveel levert JOU dat op? :p

Een goed gevoel en hoofdwerktuigkundigen die blij zijn dat ik hun kindje niet zo mishandel......verder heb ik er niets aan;)
Mijn werk is om de schepen Veilig en Vlot van en naar zee te loodsen. Dat is iets anders dan zo hard mogelijk varen en volle kracht waar het kan.

Overwegen diegene die nog geen zonnepanelen hebben en het wel zouden kunnen plaatsen, om ze aan te schaffen?

Heb al zonnepanelen, rij elektrisch en laad thuis ( zonnepanelen leveren voldoende op om gratis te rijden) en stook op 17,5 graad in de woonkamer en ik heb een lekker dikke en warme trui ;)

Overwegen diegene die nog geen zonnepanelen hebben en het wel zouden kunnen plaatsen, om ze aan te schaffen?

Niet meer. Ons huis heeft de tuin op een zodanige richting dat zonnepanelen maar een deel van de dag 'in beeld' zijn dus ze brengen op z'n best maar de helft op van wat ze kunnen.

De rekenhulp van een aanbieder gaaf aan dat we voor €56/maand 10 panelen konden plaatsen en dat ons dat ongeveer €550 a 600 per jaar op levert.

Dan zou ik panelen nemen om op te scheppen dat ik panelen heb en dat kost mij dan geld:rolleyes:

Al die ideeën zijn leuk als je een lekker groot dak op het zuiden hebt, een gewoon rijtjeshuis met de tuin op het westen is heerlijk want vanaf 12uur hebben we tot de avond zon in de tuin maar voor zonnepanelen is het niks

Het plaatsen van zonnepanelen kost nogal een stuiver bedoelt hij.

En ja, dat verdien je uiteindelijk terug.
Maar je moet die stuiver maar net hebben liggen.
Want om je nou tegen x% rente in de schulden te steken voor iets waar je over heel veel jaar, het moment dat je het terugverdiend hebt, pas profijt van hebt...
Da's ook weer wat.

En volgens de man die ons panelen wilde verkopen verdienen wij het dus ook op de lange termijn niet terug.

Qua isolatie zitten we goed, wederom voor wat mogelijk is zonder investeringen die zich niet terug verdienen zoals 3 dubbel glas en weet ik veel wat allemaal nog niet meer

Ik ben helemaal voor innovatie maar net als met elektrische auto's zie ik niet waarom ik veel geld uit moet geven om minder geld te besparen.
Die panelen laten bouwen en plaatsen en onderhouden leveren ook allemaal hun aandeel in het milieu probleem maar daar lult niemand over zo lang de eigen elektriciteitsrekening maar lekker laag is;)

Het plaatsen van zonnepanelen kost nogal een stuiver bedoelt hij.

En ja, dat verdien je uiteindelijk terug.
Maar je moet die stuiver maar net hebben liggen.
Want om je nou tegen x% rente in de schulden te steken voor iets waar je over heel veel jaar, het moment dat je het terugverdiend hebt, pas profijt van hebt...
Da's ook weer wat.

Wat ik bespaar aan stroom per maand is meer dan wat ik zou betalen aan rente.

En inderdaad. Met geld bespaar je geld....

ik zit in een huurhuis, dus voor zonnepanelen ben ik aangewezen op de woningbouw.
heb wel al eens info aangevraagd, toen kwam iemand bij mij thuis om alles te bespreken. Toen we bespraken waar de panelen moesten komen legde hij zijn mobiel op tafel en startte het kompas programma. Volgens dat programma kon het niet wat ik wilde en zei hij dat het dak niet op het zuiden lag. Ik heb hem toen maar heel snel afgewimpeld. zijn mobiel had binnenshuis geen goede verbinding met de satellieten en gaf een compleet verkeerd beeld aan. De voorgevel van het huis inclusief het schuine dak ligt pal op het zuiden.......... Stomme en slechte verkoper.........

Afgezien van de slechte verkoper kan je mobiel zelfs met satielieten niet zien waar het noorden ligt. Dat doet het magnetisch kompas in je telefoon en die doet het buiten al matig en binnen ronduit slecht, als je van je mobiel de indicatie wilt waar het zuiden ligt kan je beter goglemaps openen.......of naar de zon kijken:rofl::rofl:

Afgezien van de slechte verkoper kan je mobiel zelfs met satielieten niet zien waar het noorden ligt. Dat doet het magnetisch kompas in je telefoon en die doet het buiten al matig en binnen ronduit slecht, als je van je mobiel de indicatie wilt waar het zuiden ligt kan je beter goglemaps openen.......of naar de zon kijken:rofl::rofl:

Ik kijk altijd waar de wijzen vandaan komen:D. Dat is dan het Oosten.

Een klok die stil staat geeft ook 2 keer per dag de juiste tijd aan,

Ik probeer mij van meerdere kanten in te lezen in de materie en daarna kijk ik gewoon naar buiten;)

Laatst bewerkt:
Een magnetisch kompas doet het binnen net zo goed als buiten hoor.
Dat is nu juist het mooie van zo'n ding.
Maar die zit dan ook niet in je telefoon.

Back