Citaat:
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=6 width="100%" border=0><TBODY><TR><TD class=alt2 style="BORDER-TOP: 1px inset; BORDER-RIGHT: 1px inset; BORDER-BOTTOM: 1px inset; BORDER-LEFT: 1px inset">Oorspronkelijk geplaatst door
ked
Maar goed toen kon je dus gewoon nog instappen als je redelijk kon vliegen.
</TD></TR></TBODY></TABLE>
Dat kan nog steeds, zo moeilijk is het C-prog niet.
Ik wil nog wel een opmerking maken over deze punten.
Volgens mij was het ooit heel heel lang geleden dat het RC3 wedstrijd programma het eigenlijke brevet programma was. Met een andere K-factor voor de diverse figuren
De wedstrijd waar ook Niek aan refereert was toen ook een officieele Knvvl wedstrijd. Op deze wedstrijd kwamen dus ook vliegers van andere clubs.
Dus zeer bereikbaar voor recreatieve vliegers die eens een keertje een wedstrijd willen vliegen, en ook vliegers die net bezig zijn met deze sport. Immers die zelfstandig kan/mag vliegen heeft zijn brevet gehaald.
Later is doordat het verschil tussen de RC3 en RC2 te groot is een tussenklasse tussengevoegd namelijk het RC twee en een half. Dit lijkt erg op het programma wat nu het F3a-C programma heet.
Citaat:
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=6 width="100%" border=0><TBODY><TR><TD class=alt2 style="BORDER-TOP: 1px inset; BORDER-RIGHT: 1px inset; BORDER-BOTTOM: 1px inset; BORDER-LEFT: 1px inset">Oorspronkelijk geplaatst door
ked
En toen gold dus schijnbaar nog de Knvvl komt naar je toe deze zomer,:wink:
</TD></TR></TBODY></TABLE>
Ja hier raak je een gevoelig punt. :wink: Deze klacht komt wel vaker van mensen uit het noorden.
Echter de feiten zijn anders: de wedstrijden in de F3A zijn behoorlijk gespreid.
Waar daar het idee van is dat nadat er een wedstrijd op Drachten geweest is, een aantal leden wel wedstrijden zijn gaan vliegen in de rest van Nederland zoals bijv. Brabant, toen men eenmaal voor de eerste keer aan een wedstrijd had meegedaan was afstand veel minder een punt.
Het gaat dus echt om mensen zo ver te krijgen dat ze voor de allereerste keer eens een wedstrijd gaan vliegen. Dat krijg je alleen voor elkaar als er een bepaalde trigger is zoals dat je eigen club een Knvvl wedstrijd organiseert, of als er andere leden zijn die wedstrijden vliegers zijn. Natuurlijk zijn hier altijd uitzonderingen op, echte vliegers die de kick van het wedstrijdvliegen willen ervaren.
Maar de meeste recreatieve vliegers, zijn tevreden met de rondjes die gedraaid worden op zondagmiddag. En dan ook nog heel thuis komen met hun spullen. Dat ze hierbij ook nog eens een aantal kunstvlucht figuren vliegen alom bewondering oogstend van het publiek en de collega vliegers is dan mooi meegenomen.
Ikzelf ben naar een zeer lang lidmaatschap van de Knvvl, zelfs nog naar een aantal modelvliegerskampen geweest, niet meer lid.
Ik heb bewust gekozen voor een modelvliegclub waar dit niet hoeft, ik heb jarenlang het idee gehad dat ik veels te veel betaald heb aan deze organisatie. Als ik mij goed herinner was het lidmaatschap iets van over de 100 gulden en het lidmaatschap van mijn vliegclub rond de 80 gulden.
Wil hier mee niet zeggen dat de Knvvl geen goede vereniging is de laatste jaren zijn er veel dingen ten goede veranderd!