Bllijft het feit dat voor veel vers gebrevetteerden de stap naar de F3A figuren te moeilijk is. Dat leren ze ook niet in twee of drie clinics. Naar mijn mening is daardoor de drempel te hoog om überhaupt die stap te maken.
Leuker zou zijn als er een "officieel voorprogramma" zou zijn die voor een instapper haalbaar is en de juiste weg naar meer vormt. Dat kan prima op regionaal niveau bij een of meerdere clubs gedaan worden. Maar dan moet er wel een programma zijn. Daar ligt dan een kans voor de KNVvL om een "officieus" programmaatje te knutselen dat bij alle clubs gehanteerd wordt. Een beginner die in een dergelijke competitie/training zijn heil heeft gevonden, zal de stap naar het echte F3A heel makkelijk maken en ook gemotiveerd zijn om daarvoor te trainen.
Ik ben het hier helemaal mee eens.
ik hoor hier steeds dat het F3Ac programma niet moeilijk is, maar als ik het goed heb ( corrigeer mij als dit niet zo is) zijn het de mensen die al wedstrijden vliegen die dit telkens beweren.
Het gaat er juist om, om die recreatieve vlieger die elke zondag en misschien nog een dag in de week vliegen, te interesseren voor het wedstrijd vliegen.
Dan vind ik dit programma behoorlijk pittig.