Hout vs schuim

Ik weet niet meer wie het was of in welke discussie, maar ik heb nog niet zo lang geleden iemand horen beweren dat dat niet kan... Dat een prop niet KAN overtrekken...

Klopt, dat had Pe Reivers me verteld.
Rick heeft gezegd dat niet het hele blad kan overtrekken.

Op de laatste WK waar ik was, zag je duidelijk dat de eindsnelheid pas in de tweede ronde kwam.
Marcel zegt dat ze binnen 150 meter op snelheid zijn.
Ik zei ook, waarom hebben jullie geen ramping om die opstartstroom naar beneden te krijgen maar dat schijnt dan te lang te duren voordat ze snelheid hebben.
Dan verliezen ze teveel.

Maar we zullen het zien.
Ik hoop morgen bericht te hebben wat de motor gaat kosten, dan is het een kwestie van bestellen, betalen en wachten.
Een paar dagen nadat het binnengekomen is kan ik vliegen, als ik me kwaad maak dan bouw ik een F5B kist in een nacht op, dan moet een simpeler pylonracertje ook wel lukken.

GJ

ik wilde aanvankelijk 'vrijwel zeker' er neer zetten, maar heb er 'denk ik' van gemaakt. Ik hou er dus al enige rekening mee in mijn hoofd dat er misschien stiekem toch meer brandstofstokertjes bij zouden kunnen komen :D Maar dan wil ik wel bijzondere dingen hebben. Bestaan er wankel blokjes?

In een werkplaats waar ik veel kwam hing aan de muur een bordje met de tekst. Vertaald vanuit het Duits was het zoiets als: simpele mensen hebben netheid en orde nodig, genieën beheersen de chaos.....

"Albert Einstein" zei:
“Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor?”

als olijfolie wordt gemaakt van olijven, en zonnebloemolie van zonnebloempitten...

waar wordt babyolie dan van gemaakt?

Ik vind het trouwens interessant hoe dit topic: en meer posts heeft dan het vliegcafé, en meer een café gevoel heeft dan het vliegcafé :bier:

Vaak is er een reden dat er spatie tussen letters staat. Bijvoorbeeld om onderscheid te maken tussen twee woorden.
Dat maakt een wereld van verschil.

Er is ook een wereld van verschil tussen hout en schuim.
Met een beetje kunst en kunde kun je deze wel prima samenvoegen, uiteraard zonder spatie.

• Like
Reactions: Cnn
Ik doe even mee ..:D

Schuim met hout?
Schuim met glas of koolstof?
Schuim met hout en glas (al of niet ook nog ergens met koolstof)?

En wat te denken van het gebruik van smeltplastik.
Kun je van alles van maken, zelfs hele vliegtuigen.

Wie weet waarom ze de schuim toestelletjes van Expanded polystyrene maken ipv Crosslinked polystyrene
Ben benieuwd wie als eerste het juiste antwoord geeft :rolleyes:

Oh.. En ik ben helemaal niet tegen bouwen in hout. Integendeel!
Ik eet graag van alle walletjes. :)

Wie weet waarom ze de schuim toestelletjes van Expanded polystyrene maken ipv Crosslinked polystyrene

Geen idee.
Tot dusver weet ik enkel dat PU schuim niet te snijden is met een warme draad, het klassieke piepschuim niet heel fijn is na te bewerken (wel prima tussen fineer lagen) en XPS heel goed is te snijden en na te bewerken, om daarna eventueel te kunnen "glassen".

Omdat Airfix vliegtuigjes niet vliegen... (en geloof me, ik heb het geprobeerd, vroeger...)

Schuim is om de zolder te isoleren...

Schuipies zijn leuk maar in mijn optiek heeft het niks meer met modelbouw te maken..

Back