Hout vs schuim

Wat een hoop grapjes weer Wil. Beetje teveel vitamine D naar binnen gewerkt na een tijdje huisarrest? Of ben je doorgedraaid van het binnen zitten

Dat zeg je dan wel. Maar vond een oud topic over deze prop op het forum. Daar had GJ het er inderdaad over deze GM 4.75x4.75 props

Soms moet er een bepaalde energie even uit, Niels. Het forum heeft voor mij een helende werking. Voor mij werkt dat met humor. Dat geldt helaas niet voor iederen.

Soms moet er een bepaalde energie even uit, Niels. Het forum heeft voor mij een helende werking. Voor mij werkt dat met humor. Dat geldt helaas niet voor iederen.

Je weet nooit wat de mensen leuk vinden,

en je weet nog minder wat de mensen niet leuk vinden.

Dat is een onpeilbaar raadsel.

Waar is de gulle lach op heden gebleven meneer de Woofer, dat vraag ik U af?

Geintje moet kunnen Wil. Wereld is al serieus genoeg. Zoals ook de hobby. Dat moet ook leuk blijven.

Onderwerp = Hout vs Schuim , het gaat nu alleen maar over composieten ? ?
( schuim is toch echt lichter ) :koud::hammer:

Goed dat je er over begint. Was het bijna vergeten te vragen.

Net contact gehad met espritmodels. Die hebben de klapprop niet meer. Iemand een alternatief voor een pylon folding prop? Hoeft niet perse van carbon te zijn. 30mm spinner. As 3.2mm. Propje 4.75x4.75 of 5x5

Je weet nooit wat de mensen leuk vinden,

en je weet nog minder wat de mensen niet leuk vinden.

Dat is een onpeilbaar raadsel.

Waar is de gulle lach op heden gebleven meneer de Woofer, dat vraag ik U af?

Geintje moet kunnen Wil. Wereld is al serieus genoeg. Zoals ook de hobby. Dat moet ook leuk blijven.

De hobby is te mooi om niet te lachen.

• Like
Reactions: Cnn
Goed dat je er over begint. Was het bijna vergeten te vragen.

Net contact gehad met espritmodels. Die hebben de klapprop niet meer. Iemand een alternatief voor een pylon folding prop? Hoeft niet perse van carbon te zijn. 30mm spinner. As 3.2mm. Propje 4.75x4.75 of 5x5

Heb je al gekeken bij https://www.lindinger.at/de voor iets bruikbaars?
Die hebben heel veel (ook spinners, klapprops etc) . Ik kijk er zelden tevergeefs en leveren binnen een paar dagen.

• Like
Ja daar had ik al gekeken. Ik kon ze niet vinden. Althans geen pylon folding props in deze kleine maat..

Lijkt mij een GM prop en spinner.
Word vastgezet met een imbusje.
Plat kantje aan de motoras slijpen en imbusje niet te strak aantrekken want anders trek je de schroefdraad uit de carbon spinner.

GJ

Lijkt mij een GM prop en spinner.
Word vastgezet met een imbusje.
Plat kantje aan de motoras slijpen en imbusje niet te strak aantrekken want anders trek je de schroefdraad uit de carbon spinner.

GJ

Klopt GJ. EM heeft dit gejat van GM... iemand op rcgroups had beide, exacte kopie. GM is wel van betere kwaliteit kan meer vermogen en hogere toerentallen aan wat ik zo las.

Maar GM maakt ze niet meer. Had ze al een mail gestuurd. EM heeft ze ook niet meer liggen. Afwachten of ze nog weer terugkomen bij EM. Is er een alternatief in die maatvoering?

Je kan eens aan Andreas Mehlbeer vragen, die maakt ook kleine klappropjes die die toerentallen aankunnen.
Spinner zou je een RFM voor kunnen gebruiken, of een Reisenauer.
a.mehlbeer at web.de

16149773277388267767585550779172.jpg
En nu word het lastig... welke is nu 'beter'

Die voorste en die achterste.... want die zijn brandstof en niet electro... :p :p :p

Maar ze KUNNEN nóg beter... (als je die gloeiplug er uit haalt... :D :D :D )

• Like
Funman is klaar voor zijn maiden.

Wederom is de bouwkwaliteit goed voor een foamkistje.

Zit deugdelijk in elkaar. Bij mpx zie je vaak dat ze over het ea hebben nagedacht. Passing goed

Maar die servo's.. echt waardeloos. Categorie funcubxl...
Middenstand varieert op het rolroer ongeveer 3a4mm (in totaal, niet naar weerszijden )naar boven of beneden. Afhankelijk van de input L/R. Geen speling. Maar de servo komt niet zuiver terug in het midden.

Een kniesoor die daar op let.. het is een klein kistje. Vliegt er wel om vermoedelijk.

Verder een geinig kistje. Morgen eens kijken hoe hij vliegt

Laatst bewerkt:
Funman is klaar voor zijn maiden.

Wederom bouwkwaliteit goed voor een foamkistje.

Zit deugdelijk in elkaar. Bij mpx zie je vaak dat ze over het ea hebben nagedacht. Passing goed

Maar die servo's.. echt waardeloos. Categorie funcubxl...
Middenstand varieert op het rolroer ongeveer 3a4mm naar boven of beneden. Afhankelijk van de input L/R. Geen speling. Maar de servo komt niet zuiver terug in het midden.

Een kniesoor die daar op let..

Verder een geinig kistje. Morgen eens kijken hoe hij vliegt

Succes met je maiden Niels.

• Like
Dank je Wil. Ben benieuwd hoe hij vliegt. Straks nog even wat filmpjes kijken over de snelheid van het schuimpje. Spant erom of ik hem morgen hier op het grasveld ga uitlaten of op de club.

Bij ons oude huis het ooit eens gedaan met een te grote kist op het grasveldje omringd met bomen. Dat was erg spannend.

Gaat vast goed komen.

En mocht het mis gaan, dan repareer je hem gewoon met houtlijm.
Of de schuimende PU-lijm.
Als upgrade. :p

• Like
Back