hallo skiff
het probleem is niet zo eenvoudig op te lossen
ik vaar in het water en jullie er boven op
de druk verschillen die in mijn boten optreden zijn een paar keer hoger dan in die van jullie
ik refereer naar apoxy die minder den 24 uur droogtijd nodig heeft en inderdaad zitten die kleine tubes daar bij
het komt gewoon na een tijdje terug los of het wordt een soort van gel achtige massa waar je de assen zo kan dooruit trekken
heb je echter 24 uur drogende polyester dan krijg je dit verschijnsel niet
wat het aan brengen van binnen en buiten op een romp met epoxy aangaat
als je hout volledig van de lucht afschermt langs twee kanten dan krijg je vroeg of laat problemen
hout is nooit 100% droog en door de warmte als je model op een tafel in de zon staat kunnen er enorme problemen optreden
ik heb reeds gezien dat er hele lappen epoxy van een romp loskwamen en het echt niet meer het mooie schip was van voorheen
dit door gewoon in de zon te staan
laat staan dat je een schip dat zo een paar uur heeft staan opwarmen in het vele male koudere water zet
je mag een model nooit vergelijken met een echte boot die altijd in het water licht
en waar er ook helemaal verschillende materialen in gebruikt zijn geworden
G4 en epoxy zijn en blijven twee verschillende componenten en je kan ze niet vergelijken
G4 aan de binnen kant en epoxy aan de buiten kant kan perfect werken
maar ik geef alleen maar mijn hervaring mee die ik op de 32 jaar dat ik duikboten en ander varend tuig bouw heb verkregen
wat er uiteindelijk mee gedaan gaat worden daar lig ik helemaal niet wakker van
mijn kennis haal ik bij bernico zie hier de website
Bernico Racing International - Custom made boats
dit zijn profecionele speedboot bouwers die mij bij een probleem maar al te graag helpen
en als die het niet weten ???????
groetjes raf