HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Ik gebruik een Turnigy MG959 servo van 15kg. Hij is weliswaar niet erg snel (0,2sec) maar voelt al stukken beter aan dan de stock HPI servo die er op zat. Op de anderen heb ik Hitec en Savox servos zitten die weliswaar sneller zijn maar niet 3x de prijs sneller.

De SC is gearriveerd, ben benieuwd.....

Edit : eerste stickers verwijderd , boah wat is dat slechte kwaliteit , en slecht geplakt :eek:

Laatst bewerkt:
gefeliciteer met je aankoop :thumbsup:
heb hem vandaag nog in de lokale modebouwwinke mogen aanschouwn mooi ding!!
daar hadden ze ook gewoon een c1 staan.
en misch nog wat (actie)fotos?

een paar minpuntjes :

stickers slecht geplakt in de hoeken van de kap en de draden van de esc en servo , zijn niet goed gemonteerd de ontvanger box in, gevolg redelijk beschadigd .
Crappie deans verwijderd en een ontstoor filter geplaatst met langere esc lead, buiten de box om .voor snelle toegang instellingen ESC via de castle link.

nog te doen : schroeven nalopen, banden nalopen en evt gaten in de velg dicht maken , esc kalibreren , setup esc via castle link , accubak op maat maken en een bescherming maken voor de soft case Lipo's :wink:
alleen nog eigen plek geven aan "the wall" :cool:

Laatst bewerkt:
Toch wel een indrukwekkende wagen en ik vind die zwarte velgen mooier dan die oranje nep bead locks van de C1.

Ik ga toch eens kijken wat de minimale onderdelen zijn voor een kleine conversie - m.a.w. zonder SC chassis, want dan is het niet leuk meer, en of dat wel kan. Ik denk dat je alleen met de ESC zit en dat het verder alleen bumpers en body posts zijn, maar misschien onderschat ik de verschillen.

:rolleyes:

Zou het niet beter zijn om de esc achter de batterij tray te plaatsen permanent?,minder kans op evt beschadiging e.d.
Nadeel zou zijn dat er minder koeling is voor de esc,maar beïnvloed de band op de huidige plaatst ook de fan bij de C1??

Laatst bewerkt:
Met betrekking tot koeling maak ik mij niet zoveel zorgen.

De C1 heeft niet zoveel ruimte voor een ESC achter de batterij, maar de MMP is niet de grootste ESC. Met de batterij naar voren (+/- 1cm speelruimte) gaat het beter, maar gaat je gewicht ook naar voren. Voor de ombouw naar SC moet het wel, als buggy laat ik het zo. Beetje gekeken, maar ombouw zal zo'n EUR 80-90 kosten inclusief kap. Ex. kap denk ik dat ik de onderdeeltjes alvast binnenhaal, minder dan EUR 20 uit USA, doe ik dat bij een grotere bestelling.

Ik heb me er nog niet in verdiept ,maar ik dacht ,in eerste instantie,dat het chassis hetzelfde was ,dus ook de bottum plate ,ik begrijp nu dat er wat meer verschillen zijn .
Dan ga ik ook eens kijken wat dan de kosten worden voor ombouw naar buggy evt . tzt.

Blanco SC kap die komt er ,omdat ik de standaard gespoten kap met alles erop te veel in een dozijn zitten,mijn voorkeur zo standaard een blanco kap zijn ....

Hoi jongens,
Rob, gefeliciteerd met je aanwinst!! ik zag je bericht te laat anders had ik je wel kunnen informeren voor een C1.
Verspaget in Eindhoven heeft ze wel staan voor €399,- en bij aankoop wagen gratis verzending en nog een waardebon van €20,- erbij om evt.te besteden voor een lipo lader of accu's.
Ik heb zelf de SC in het echt mogen aanschouwen en toch blijf mijn voorkeur de C1. zoals je zelf al verteld zijn de stickers niet alles, dit had ik ook al gezien. echt jammer. maar een mooie paint job doet misschien wonderen.
ben benieuwd naar het resultaat.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Gr. Ray

Zou het niet beter zijn om de esc achter de batterij tray te plaatsen permanent?,minder kans op evt beschadiging e.d.
Nadeel zou zijn dat er minder koeling is voor de esc,maar beïnvloed de band op de huidige plaatst ook de fan bij de C1??

Hoi na mijn inzicht zou ik deze niet achter de accu tray plaatsen.
aangezien je lipo ook warm wordt tijdens het rijden!!!!
vooral als de buiten temperatuur omhoog gaat incl. warmte lipo denk ik zelf dat de koeling van de ESC ver achter blijft!

Ik denk dat de warmte afgifte van de lipo tijdens gebruik niet zo veel invloed heeft op de temperatuur esc .

Het enige "probleempje"wat je kan tegen komen ,als je bij de c1 de esc achter de batterij tray zet, is de kap bevestiging.
Wat jammer is ,dat er geen extra bodypinnen bijzitten , bij elke HPI auto die ik tot nu heb gehad , zaten altijd wel 4 of 8 stuks extra bij, bij deze dus niet :neutral:

Ik heb me er nog niet in verdiept ,maar ik dacht ,in eerste instantie,dat het chassis hetzelfde was ,dus ook de bottum plate ,ik begrijp nu dat er wat meer verschillen zijn .
Dan ga ik ook eens kijken wat dan de kosten worden voor ombouw naar buggy evt . tzt.

Blanco SC kap die komt er ,omdat ik de standaard gespoten kap met alles erop te veel in een dozijn zitten,mijn voorkeur zo standaard een blanco kap zijn ....

Eens, blanco is het leukste - zelf wat verzinnen en spuiten maar.

Van SC naar buggy kost meer moeite want volgens mij moet je dan wel het chassis vervangen en een deel van je drive line, andersom is het eigenlijk alleen de bumpers, body posts en plaatsing ESC.

Kan allemaal, maar kost minstens het dubbele. Ik zou er zelf niet aan beginnen tenzij helemaal uitgekeken op de SC.

:rolleyes:

Ik heb net de ombouw spullen besteld en was USD 28,- kwijt. Nog wat algemeen grut erbij en ik had een nette order. Lig niet wakker van evt invoer, winst is er ruim uit.

:usa

Voorlopig het laatste dat ik erin steek want ik vind het wel welletjes voor de Apache. Ik hou het verder zo, BEC plannen ook de deur uit, met deze surplus FITEC servo gaat het nu prima.

Hehe laat maar de C1 ombouw :mrgreen:

Reden?:net de maiden gehad ...eehh tsja superrr , lekker in het gras geploeterd ,jumps erbij ,beetje gassen op asfalt .. Heerlijke bak , en ziet er strak uit de SC .

Tuurlijk binnen een mum van tijd de kijkers erbij ,zowel jong en oud ...de reacties zijn wel te raden:wink:

Wel de eerste schade ,btw iemand al een keer met hot-glue een scheur gerepareerd,en vreet dat niet de verf weg ?

Laatst bewerkt:
Na het wrap avontuur gezocht naar de plastidip mogelijkheden, maar uiteindelijk toch maar nieuwe body besteld en de paintjob gedaan. De kleur bevalt me prima.
Gisteren ook de paddle setjes van REELY binnen gekomen. Ze passen prima en voelen OK aan!
Nu nog wat stickers en dan t zand in:mrgreen:
null-15.jpg

Hey, Toch maar blauw en geen oranje!! Verrassend :-) ben benieuwd hoe je ervaring is met paddle's en of alles wel te houden is ESC en lipo! jij rijdt op 4S toch of ben je over gegaan op 6S ???

Ik heb net zitten kijken en hij past erachter! al zou het wel erg krap worden daar.
Ik denk zelf toch dat de ESC het beste onder de reservewiel zit.

Ik heb de ESC meteen achter de accubak gezet nadat ik1x met de auto had gereden. achter onder het reservewiel krijgt die erg veel stof over zich heen (iig bij mij) terwijl die bij de accu een heel eind schoner blijft.

Maar iig past het gewoon. en zitten de kabels ook niet meer zo vreemd.

Lol lees nu pas in de specs dat de Qbase esc ook tot 6s kan ,iemand al rijdend op 6s en wat is dan de temperatuur van de motor

Hey, Toch maar blauw en geen oranje!! Verrassend :-) ben benieuwd hoe je ervaring is met paddle's en of alles wel te houden is ESC en lipo! jij rijdt op 4S toch of ben je over gegaan op 6S ???

Ja .... blauw is t geworden!
Viel me meteen op in de winkel dus was de keuze makkelijk.
Ik rij nog steeds met 4s, had wel 2 3S packs besteld maar niet goed opgelet want ....BACKORDER!!(kwam ik na een week pas achter, dus cash terug en weer 2 x 2S besteld)
De 6 cellen komt nog wel maar eerst zorgen voor genoeg packs, en daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik ondertussen de snelheid wel genoeg vind.
Ik hoop vanavond de paddle's op t strand uit te laten...:D

Back