HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Waarom 20% en geen 25% als dat in theorie beter is voor je auto en je auto er sneller mee rijd?

Althans, dat is wat ik heb begrepen. Ik rij zelf ook 20%, omdat ik dat er bij gekregen had.

Maakt volgensmij niet eens zo veel uit. 25% wordt de motor volgens mij iets koeler, maar ik weet niet zeker of dit waar is. Volgens mij gaat je auto er niet echt veel sneller van

Nitro zorgt niet voor meer snelheid maar voor een kortere tijd om op snelheid te komen.

De auto's van mij en mijn oom zijn langs geweest bij RC Pitstop voor een onderhouds/service/controle beurt. Schroefjes zouden zijn aangedraaid en volgens de verkoper zou de motor ook afgesteld moeten zijn.

Vandaag zijn we gaan rijden, en de auto's deden het op het begin perfect. Ze reden ongelofelijk lekker, en gingen snoeihard. Maar opeens sloeg hij af (na ongeveer 10 minuten), en daar begonnen de problemen. Mijn oom zijn auto, daar was niks mee aan de hand. Mijn auto startte wel gewoon, maar hij sloeg telkens af.

Ik vraag me af waarom hij telkens afslaat :confused:

Motoren zijn te heet geworden vanwege een te arme afstelling, motoren worden heet en starten slecht of niet meer.

Hou er rekening mee dat ze bij RC Pitstop je auto alleen op gevoel af kunnen stellen, zij zullen nooit met andersmans materiaal gaan rijden. En eigenlijk kan je een motor pas goed afstellen door hem eerst warm te rijden en dan af te stellen, daar hebben zij dus niet goed de mogelijkheden voor.

Motoren zijn te heet geworden vanwege een te arme afstelling, motoren worden heet en starten slecht of niet meer.

Hou er rekening mee dat ze bij RC Pitstop je auto alleen op gevoel af kunnen stellen, zij zullen nooit met andersmans materiaal gaan rijden. En eigenlijk kan je een motor pas goed afstellen door hem eerst warm te rijden en dan af te stellen, daar hebben zij dus niet goed de mogelijkheden voor.

Dus, als ik mijn motor rijker afstel, zal hij niet meer afslaan? Als ik hem vooral op de remmen zet slaat hij na een paar seconden af. Als ik hem rijker zet, gaat hij toch minder snel? Hoe veel slagen moet ik hem dan rijker zetten? Of kunt u dat zo niet zeggen ?

Ik zou beginnen met de HSN 1/4 slag uitdraaien (rijker).

De LSN kan zowel te arm als te rijk staan, dat kan ik zo niet bepalen...als ie stationair steeds langzamer gaat lopen staat de LSN te rijk en moet ie iets armer (indraaien), als ie stationair meteen afslaat staat ie waarschijnlijk te arm en moet ie juist iets rijker (uitdraaien).

Ik zou bij de LSN eerst rijker zetten en dan pas armer, dat is wel zo veilig.

Maareh een R3 met deze temperaturen buiten, ik zou toch eerder voor een R5 gaan nu, en idd even goed naar je afstelling kijken.

Oke bedankt voor jullie reacties. Ik zal een van deze dagen een nieuwe plug gaan kopen en weer eens gaan proberen.

Heb de nieuwe gloeiplug. Volgens mij was de oude een beetje stuk, want deze nieuwe gloeit een stuk beter. Ik zal binnenkort weer gaan rijden, nu het toch vakantie is! Ik heb ook, samen met mijn oom (ja, alweer :)) een helikopter gekocht, een Nine Eagles Solo Pro V2, dus nu heb ik 2 verschillende modelbouwhobby's!

Bestaat er een soort van speed teller die je gewoon op je auto zet, en op de hoogste snelheid blijft hij hangen? In iedergeval ga ik geen iPhone of andere dure apparaten erop zetten :)

Back