HPI Bullet

Terug naar de winkel brengen wordt lastig. Ik heb hem gekocht bij Welcome To Modelsport UK. The UKs largest stockists of R/C Model Cars by Tamiya, HPI, Traxxas, Schumacher and many more..

Ik word wel een beetje moe van alles dat er kapot gaat. Eerst geeft mijn Losi Mini Desert Buggy de geest, dan krijgt mijn Traxxas 1/16 Summit VXL problemen met de esc, dan breekt er een dogbone en een differentieel van mijn Bullet, dan krijgt mijn brushless Losi Micro Rally Car last van het "cutout virus" en dan (±5 minuten geleden gebeurd) breek ik bij 's werelds lichtste crash ooit 2 a-armen van mijn Traxxas 1/16 Summit VXL.:(

Nu probeerde ik het differentieel eruit te halen, dus ik pakte de hoogste kwaliteit schroevendraaier die ik heb, keek of hij het juiste formaat is, duwde hem er stevig in, draaide zachtjes en... :bad-words::bad-words::bad-words: Weer een gestripte schroefkop! En als je deze eruit wilt halen het een dremel, kan de halve voorkant de prullenbak in. Waarom heb ik nou telkens pech?:(

die kopjes strip je echt niet zomaar. Dan zal je vast iets verkeerd doen. Om het schroefje eruit te halen heb je geen dremel nodig. Ik heb laatst ook een paar schroeven dolgedraaid op mijn slash 4x4 op onbereikbare plaatsen. Ik heb precies in het midden van de schroeven geboord totdat het kopje eraf kwam. Dan kon alles uit elkaar en het draadeindje wat uitsteekt kan je dan met een tangetje eruit draaien. Zo hoef je niet je hele voorzijde uit elkaar te slijpen:)

die kopjes strip je echt niet zomaar. Dan zal je vast iets verkeerd doen. Om het schroefje eruit te halen heb je geen dremel nodig. Ik heb laatst ook een paar schroeven dolgedraaid op mijn slash 4x4 op onbereikbare plaatsen. Ik heb precies in het midden van de schroeven geboord totdat het kopje eraf kwam. Dan kon alles uit elkaar en het draadeindje wat uitsteekt kan je dan met een tangetje eruit draaien. Zo hoef je niet je hele voorzijde uit elkaar te slijpen:)
Kijk dat zijn de echte modelbouwers, je hebt ook mensen die dan terug naar de winkel gaan!

dat is dan allemaal wel wat omslachtig heh.

contacteer gewoon hpi europe en vraag om de zilveren te krijgen onder garantie.

btw : de center assen vallen daar ook onder :) dus die kan je ook mee opsturen en laten vervangen door zilveren.

Hed je ze gemailt? zo ja welk mail adres moet je dan hebben, ik heb zelf ook nog de zwarte en er is er een krom en een echt afgesleten

Zijn de onderdelen die je nu kan kopen dan ook zilveren, of zijn die zilveren echt upgrade onderdelen?

Wat een vragen he :-D

Je moet dan bij Ask a question van HPI UK zijn. Ik had de mijne gekocht van Modelsport UK en HPI zei dat als je hem uit het UK hebt gehaald en je ergens anders woont, ze je helaas geen garantie items kunnen bieden, dus moest ik van mijn eigen geld een hele nieuwe set assen van €55- kopen.

Oja! alle Bullet assen zijn geupdate, maar Modelsport schijnt nog een hele berg van de NIET geupdate versies te hebben liggen.

@Rcforme, ik heb mijn asjes nochtans allen onder garantie gekregen hoor :)
En ik woon in Belgie.
Mss dat ze ondertussen veranderd zijn van gedacht en dat ze het idd niet meer leveren buiten de uk.

En bij msuk moet je gewoon vragen dat ze je de zilveren sturen ipv de zwarte :)

een tijdje geleden stonden er op Ebay ook doosjes met RVS boutjes en schroefjes voor de bullet, maar helaas ik kan ze nu niet meer vinden :-(

Afgelopen weekend bezig geweest om de Servo Saver van mijn Bullet te vervangen voor een Bell Crank Servo Saver, had een stuk je gevonden op internet waar iemand dit had gedaan bij zijn LS10

Na wat schroeven is dit het resultaat geworden, en moet tot nu toe zeggen dat het goed bevalt, ik heb nu veel minder speling op het stuur

De foto's zijn wat aan de slechte kant want ze zijn met een telefoon gemaakt
Photo-0273.jpg

Photo-0275.jpg

hee ,

ik zit erover te denken binnekort een HPI Bullet MT te kopen , ik heb veel gehoord dat als je er een sterkere motor in zet dat het ezrun setje dat er standaard in zit dat de differentielen dan breken en kapot gaan en dat de assen maar eruit blijven poppen en krom gaan , is dit waar want de auto lijkt me juist heel stevig. Ik zou ook graag de Pros en de Cons van de wagen willen horen van jullie , in ieder geval hartstikke bedankt !!!

Dat van de assen die er uit komen en krom gaan klopte wel, maar HPI heeft de assen verbeterd en die horen niet meer krom te gaan, ik heb nog niet mee gemaakt dat mijn assen er uitgaan, wel heb ik in alle cups een O-ring zitten. Deze zat er standaard al in maar een stukje benzineslang zal ook werken.

tja ik heb wel eens foto's gezien waar ze kapot waren, maar goed erg veel heb ik dat nog niet gehoord. Weet ook niet wat voor motor er werd gebruikt, er is natuurlijk altijd een limiet. Zelf wilde ik eerst voor een MMP met een CC Neu 1412/1.5D gaan, maar door die verhalen denk ik dat dit overkill is, dus pak me nu een Ezrun 8.5T en 60A esc, toch een aardige upgrade voor de motor daar de orginele een 9T slechts een 380 motor is en de 8.5T een echte 540

Maar ook met de orginele motor is de bullet goed vlot en heeft toch trekkracht genoeg

Hmm... Die roestvrijstalen schroeven die ik eerder postte, zijn van RcScrewz. Ik heb wat verder onderzoek ernaar gedaan en ongeveer 75% van alle klanten heeft er slechte ervaring mee gehad (vul hier alle narigheid in die je ook maar over schroeven, verzenden en klantenservice kan bedenken). Nu ben ik heen en weer aan het mailen met een merk genaamd Tony's Screws of ze een inbusschroevenset voor mijn Bullet kunnen maken. Ze schijnen (volgens iedereen die er gekocht heeft) de beste schroeven te maken!:D

Als het kan, kunnen jullie ook misschien naar zo'n schroevenset vragen als je het wilt, maar eerst nog even afwachten.

Wel over gebroken diffs gesproken hehehe.
De mijne heeft het ook begeven gisteren :)
Complete diff in frutten gereden.

Eerste keer trouwens in een jaar dat er daar iets mis mee is trouwens.

Back