HPI Bullet

hallo bullet rijders!

en is dit een goede motor & esc voor de bullet?
CASTLE CREATIONS SIDEWINDER ESC & CMS 4600 MOTOR

Ik heb momenteel een MMP en een CMS 4600 er in zitten en ik vind dat die erg tegen valt, heb nog wel dezelfde pinion er op zitten als met de orginele flux motor en esc. Hij trek niet zo hard op als met de flux en voor me gevoel gaat hij ook niet sneller. Wel vind ik dat hij veel stiller rijd.

Als het goed is krijg ik morgen me Castle field card binnen dan ga ik even wat instellingen proberen, maar denk zelf niet dat het veel uitmaakt en de CMS 4600 dus onder geschikt is. Wat ik niet verwacht had tegenover het Ezrun 9T setje

Oke ben even bezig geweest met de castle field card aan de pc gekoppelt, maar moet eerlijk zeggen de CMS-4600 is geen upgrade voor de bullet. Ik had deze motor in combi met de MMP gekregen dus heb hem maar geprobeerd, leg hem nu appart voor de rustler onze kleine man. Binnen kort komt er een Velineon in, even wachten tot de verkoper er nieuwe lagers ingezet heeft :-D

moet eerlijk zeggen de CMS-4600 is geen upgrade voor de bullet.

had je kunnen weten :rolleyes:

''The 4600Kv motor is great for short tight tracks where acceleration and torque rule the scene. On 6 cell NiMH or 2s Lipo packs, the 4600Kv motor has been clocked at 30mph in standard 10th scale buggies and trucks with standard gearing.''

Tja over de ezrun 9T werd ook gezegt dat ie niet erg geschikt zou zijn, en die presteerd toch als een beest in de bullet. de CMS-4600 zijnde een echte 540 motor zou je denken dat die 300kv niet zoveel uitmaakt

Laatst bewerkt:
true true...:rolleyes:

wat je zou kunnen doen , als de motor koel blijft zou je een grotere pinion kunnen proberen , dan zal die toch wat harder gaan (in de rustler zal die sowieso zwaarder gegeared kunnen worden omdat het 2wd is en een licht bakkie).

helaas hij blijft niet cool (erg heet), hij is niet sneller, en hij trekt niet harder op.

Maar ik verwacht deze week een velineon :-D die zal het wel goed doen

Iemand ervaring met een GM 5.5t (denk 7000kv, is eens getest op de standaard regelaar van men himoto eamba xr1 en draaide op een 7.4v 2s 4000mAh 25c en deed 54000 rpm) in combinatie met men GM genious 90 als upgrade set voor een bullet MT. heb de truck nog niet gekocht maar kan hem aanschaffen bij mij in de winkel voor 150€ zonder de electronica. heb zelf al een deftige groupner 10kg servo, en futuba zender/ontvanger set.

Graag jullie gedacht hierover :)

grtz

Wat is de pitch of mod van het motor tandwiel van de bullet? ik zoek een 32 pitch pinion voor een 32 pitch spur van traxxas zodat ik dat op mn slash kan gebruiken.

Heeft iemand ervaring met de bullet mt flux... Heb deze truck nu een aantal weekjes, zit andere motor, esc, zender/ontvanger en servo op.

Ik ben best tevreden van de bullet, afgezien van het bekende dogbone probleem, maar dit was snel opgelost. Alles houd het goed, zelfs onder zware bash omstandigheden. Zo nu en dan eens een slechte landing...

Heb nu wel een probleem met de rollementen van de achterste wielen, deze zijn helemaal kapot, en dit al na een paar weken... terwijl de rollementen van men goedkopere himoto eamba het wel 2 jaar hebben uitgehouden...

Heb op de site van Hpi gelezen dat de bullet rubber sealed bearings heeft.... maar wanneer ik men wielen er af heb gehaald en wat heb geinspecteerd zie ik dat het helemaal geen rubber sealed bearings zijn.... Gewoon open rollementen afgedekt door een metalen plaatje dat op zijn plaats op zen plaats word gehouden door het Asjes dat de Hex vasthoud.

Kan het zijn dat ik me een van de eerste versie's heb aangekocht die ergens nog op een plank in de winkel lag?

groeten

Ik heb hem vorig jaar gekocht en had ook lagers met metalen afdichting, heb ze vervangen voor lagers met rubber afdichting, de grote lagers die bij de spur zitten en de uitgangen van je dif zijn wel rubber sealed. de ingang van je diff en de wielen zijn metaal afgedicht

houden die lagers met rubber dichting het een beetje? heb net een gratis setje lagers gekregen van de modelbouwwinkel, maar die zijn niet rubbersealed... die zijn besteld en krijg ik wsl in garantie. Ook het dogbone probleem gehad met je truck? grtz

ja de lagers met rubber seal houden erg goed, ik heb ze op Ebay gekocht voor 1 euro per stuk. Ik heb nog geen dogbone verloren (ja toen mijn draagarm afbrak, maar dan verliest iedereen zijn dogbone :-P ) wel heb ik aan beide kanten van de dogbone een teflon "O" ringetje zitten. Wel had ik eerst de zwarte dogbones maar die trok ik naar loop van tijd krom (met een 8,4Nimh) nu heb ik de zilveren en deze zijn met een motor upgrade en 2S en 3S lipo's nog niet krom getrokken

Ik mijn Bullet ST flux vorige week gekocht. Deze heeft lagers met metalen afdichting maar wel zilverkleurige dogbones en ook voorzien van bumpstops.

Overigens had ik iets meer stevigheid verwacht, na 4x rijden heb ik een bodymount stuk, een hexhub en bijbehorend borg pennetje stuk en een schokbreker krom. Wellicht ligt dat ook een beetje aan mijn rijstijl aan gezien dit mijn eerste RC auto is.

Hallo,

Heb onlangs een Bullet st flux gekochtn en nu wil het geval dat ik nog een ez run setje heb liggen 5,5T en een 60a esc,gaat dit allemaal heelblijven als ik die op mijn bullet plaats of heeft het geen zin?

Mark

Ik mijn Bullet ST flux vorige week gekocht. Deze heeft lagers met metalen afdichting maar wel zilverkleurige dogbones en ook voorzien van bumpstops.

Overigens had ik iets meer stevigheid verwacht, na 4x rijden heb ik een bodymount stuk, een hexhub en bijbehorend borg pennetje stuk en een schokbreker krom. Wellicht ligt dat ook een beetje aan mijn rijstijl aan gezien dit mijn eerste RC auto is.

Meer stevigheid verwacht, zoals je zelf al verwacht zal het wsl ook een beetje aan je rijstijl liggen, als je een crash maakt en die vol op 1 van de wielen raakt gebeurt er wsl wat jij nu hebt meegemaakt, maar dat gebeurd met vrijwel elke rc truck die wat vooruitgaat hoor. Maar jij hebt toch al zilverkleurige dogbones, das al een geupdate versie, maar blijkbaar nog niet de laatste aangezien die rubbersealed bearings moet hebben.

Heb jij geen last van uitlopende rollementen van de achterwielen, want die van mij zijn er al helemaal door, en dat na een paar keer bashen... heb wel een vrij zware setup steken, maar kom, daar mogen de rollementen niet zo veel last van hebben :)

Hallo,

Heb onlangs een Bullet st flux gekochtn en nu wil het geval dat ik nog een ez run setje heb liggen 5,5T en een 60a esc,gaat dit allemaal heelblijven als ik die op mijn bullet plaats of heeft het geen zin?

Mark

dat gaat zeker heel blijven op de bullet aangezien de standaard flux combo een ezrun setje van 35A is.... eigenlijk niet echt ontworpen voor offroad bashing.. rare zet van Hpi, maar verder best wel fijne wagen :p

ja de lagers met rubber seal houden erg goed, ik heb ze op Ebay gekocht voor 1 euro per stuk. Ik heb nog geen dogbone verloren (ja toen mijn draagarm afbrak, maar dan verliest iedereen zijn dogbone :-P ) wel heb ik aan beide kanten van de dogbone een teflon "O" ringetje zitten. Wel had ik eerst de zwarte dogbones maar die trok ik naar loop van tijd krom (met een 8,4Nimh) nu heb ik de zilveren en deze zijn met een motor upgrade en 2S en 3S lipo's nog niet krom getrokken

Heb ook een vrij zware motor esc combo steken, en al de drivetrain onderdelen houden het goed uit.... maar in het begin popte er altijd een dogbone uit men achtertrein zonder dat die brak of gebogen was... probleem heb ik kunnen oplossen door ervoor te zorgen dat men veringen niet helemaal tot het einde konden samedrukken, het was op dit moment dat men dogbones loskwamen... is nu opgelost.
Alleen zijn de rollementen van men achterwielen al helemaal kapot, en daar sta ik toch wat van te kijken.... heb dezelfde motor esc combo gebruikt in men himoto eamba, en die rollementen hebben het bijna 2 jaar uitgehouden, tegenover 4 a 5 weken dat ik met de bullet rij.

Ik had eindelijk mijn ring gear, was bijna klaar met het in elkaar zetten van m'n Bullet en... Weer een verwoeste schroef! :bad-words: Deze is er gelukkig weer uit gekomen, maar ik kan weer een week niet rijden.

Back