HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 9 jun 2011.

  1. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Ziet er mooi uit. Dat gebroken onderdeel heb ik laatst bij de buggy nog kapot gehad. Gelukkig had ik een reserve. Die van de Vorza (in alu) is precies hetzelfde toch? Want die vind je op ebay voor €10 al.

    Welke shock en diff olie ga je gebruiken?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Die van de Vorza is hetzelfde, alleen heeft die al de hard diff tandwielen. Ik had mezelf een complete diffbehuizing met diff en difcups enz.. gekocht (voor de achterkant). zit iets verschil in het 13T tandwiel maar past wel zo op de trophy (het 13T tandwiel is anders dus een trophy en de cup voor de dogebone is ook anders) veel onderdelen van de vorza passen er op :)

    Ik moet mezelf nu nog even vorza of D8T/D8S C-hubs en steeringknuckles aanschaffen dan kan ik D8T draagarmen aan de voorkant plaatsen.. iemand nog iets liggen :)
     
  3. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Zijn de C-hubs en knuckles van de Vorza/D8T beter dan gewoon de originele C-hubs met de upgrade 7075 aluminium knuckles? Ik heb altijd problemen met de standaard knuckles...

    Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op wat ik het beste kan doen met het probleem met die knuckles.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Volgens mij zijn ze wel beter, het design ziet er robuuster uit. Maar behalve dat past het anders niet met de D8T armen..

    Bij de D8T vallen de knuckles over de C-hub heen, bij de Trophy zitten ze in de C-hub. Als je dan het hefboom effect meedenkt zullen die van de D8T sterker zijn.
     
  5. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Als de standaard C-hubs niet op de D8T armen passen, passen de D8T C-hubs met knuckles dan wel op de standaard armen? (Desnoods met shims)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Nee, dan klopt de lengte van de aandrijfas niet meer helaas. De armen zijn een andere lengte, maar de aandrijfas is bijna net zo lang (scheelt 2mm) de lengte word weer in de c-hubs opgevangen.
     
  7. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Ik heb nog zat knuckles liggen met kapotte draad, dus ik ga eerst eens kijken of ik daar iets leuks mee kan :)

    Misschien zou ik hem van binnen kunnen verzinken zodat ik een schroef door de knuckle heen naar de C-hub kan zetten en dan een bout erop. Dan zou het ook opgelost zijn...

    Zijn er hier mensen die de upgrade knuckles (7075 alu) hebben? Ze kosten rond de €80, dus ik zou graag willen weten of je dan ook echt van het probleem af bent.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  8. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Volgens mij heb je met die goedkope knuckles van 22 euro op ebay (6061 alu) er ook geen last van, de knuckles van de trophy zijn gewoon niet van die goede kwaliteit, volgen mij zijn ze gegoten of zo. iig zien ze er niet uit :) ik heb een alu C-Hub van 6061 alu en die lijkt echt veel beter kwaliteit. 80 euro voor een stel knuckles vind ik echt te gek...
     
  9. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    De Flux Tork (Castle Creations Mamba Monster v2) motor set is besteld :)

    Ik heb er ook de regelaar montage plaat van de Vorza bij gekocht. Hopelijk krijg ik die passend op de Trophy truggy :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi setje, daar zul je geen spijt van krijgen!
     
  11. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Mooi setje ja...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  12. SoDa-Deals

    SoDa-Deals

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Ronse / Oost-Vlaanderen / België
    Nieuwe tandwieletjes in de front diff :

    [​IMG]

    Olie er in en dan toe met de inox schroefjes van RcScrewz :

    [​IMG]

    Alles netjes weer in de behuizing :

    [​IMG]

    En de stabi er weer aan vast gemaakt met twee nieuwe Inox scrub screws.

    De draagarmen hangen er weer aan :

    [​IMG]

    De front hubs, steering knuckles, en CVD's :

    [​IMG]

    [​IMG]

    En dan alles maar terug op de bodemplaat vast gemaakt :

    [​IMG]

    Nu met de bumper er op :

    [​IMG]

    Na het verwijderen van de Epoxy uit de center diff heb ik die ook weer netjes in elkaar gekregen wel met nieuwe tandwielen :

    [​IMG]

    De receiver box ook gereinigd en de ontvanger er netjes in geplaatst :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De motor en motormount terug bevestigd :

    [​IMG]

    De ESC gereinigd (amai, deze was niet evident) en alle schroefjes vervangen :

    [​IMG]

    En de achterkant dan ook maar uit elkaar gehaald :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    't Ziet er niet uir hé ! (maar 't komt wel goed)

    De tandwielen zijn ook voor de vuilbak :

    [​IMG]

    Eén van de vier spyders was zelf volledig in stukken binnen de diff.
    Ook de lager lag volledig uit elkaar.

    Alles weer netjes in de behuizing :

    [​IMG]

    [​IMG]

    De stabi en draagarmen :

    [​IMG]

    De wing holder, veringen en de hubs met de lagers :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kompleet incl. achterbumper en CVD's (die ik nog liggen had) :

    [​IMG]

    Ik ontbreek het ijzeren bevestigingsdop van deze set : http://www.hpiracing.com/en/part/101104
    En de diff fixing plate moet ook vervangen worden : http://www.hpiracing.com/en/part/101011

    Van zodra ik dit binnen heb, werk ik het af ...

    Ook deze wordt verkocht ! ;-)
     
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ziet er goed uit!
    Alleen vind ik die oranje chassis braces er niet echt stevig uit zien?
     
  14. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Die vallen ook best tegen...
    Daarom heb ik op mijn Trophy truggy de center chassis brace mod gedaan :)

    Ik hoop dat ik mijn motorset komende week krijg. Die Duitsers hebben hem naar het verkeerde sorteercentrum gestuurd...

    Afgelopen week heb ik examenweek gehad, dus komende week heb ik vrij. Het zou leuk zijn als ik dan eindelijk kan rijden :)

    @Sodadeals

    Dat ziet er inderdaad goed uit!
    Veel schoner zo :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ah, dus ze zijn ook niet echt stevig?

    Ik hoop het voor je dat de set snel binnen komt!
     
  16. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Vandaag eindelijk de motorset mogen ontvangen :)

    Meteen XT-90 erop gesoldeerd en even wat gereden. Ongelofelijk wat een monster van een motorset :) :) :)

    Ik rij nu op de 15t pinion die je standaard bij een flux krijgt, op 4s lipo (2x 2s 5200mah 30C) en hij gaat echt hard. De voltage beeper die ik er even tussen had gestoken omdat ik nog geen program card of castle link heb om de voltage cut off in te stellen (geen idee waar hij standaard op staat) bleef maar piepen bij optrekken of hard remmen. De C-rate is hoog genoeg, maar de lipo's werden ook niet warm dus ik maak me er niet druk om :)

    Ik ben gestopt bij 3.7 volt omdat ik even veilig wilde blijven, en daar heb ik zo'n 20-25 minuten op gereden. Ik heb op het moment 4 van die lipo's, dus 2 setjes. Volgende maand ga ik als eerst een program card en meer lipo's halen.

    De motor en esc bleven trouwens ook echt ijskoud. Kortom, ik ben echt helemaal tevreden met de Mamba Monster en hij is zijn geld echt waard :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi spul hé, die echte 1:8 combo's :)
     
  18. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Ja, en echt ongelofelijk hoe sterk, snel en stevig :)

    Is wat anders dan een Rustler haha.

    Is er iemand die toevallig weet waar de lipo cut off van een mamba monster (2) standaard op staat? Ik kan de default settings nergens vinden, alleen dat hij op auto-lipo staat.

    EDIT:

    Zojuist eindelijk een handleiding gevonden waarin staat dat hij standaard op 3.2 staat, dus morgen eens voorzichtig proberen een lipo leeg te rijden en kijken waar ik op eindig. Ik meet hem dan wel regelmatig even.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  19. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Vandaag allebei de setjes lipo's leeg gereden en in totaal iets meer dan een uur kunnen rijden. Bij beide ben ik gestopt toen de cut off aansloeg. Er zit nog 3.4-3.5 volt per cel in, dus dat is ook goed :)

    Ik rij allebei de Trophy buggy's (nitro) van mijn vrienden makkelijk voorbij op 4s, dus laat staan op 6s binnenkort :)

    Helaas heb ik maar één lader van 50 watt, 6 ampere, waardoor het laden best lang duurt. Ook die ga ik binnenkort upgraden :)
    De diff's wil ik binnenkort ook voorzien van geharde tandwielen, en wat dikkere olie in het middendiff zodat er niet zo veel kracht "weglekt" via de voorwielen.

    Eerst even mijn spaarrekening bij laten komen van de Mamba Monster en dan weer verder :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  20. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    blij dat je happy bent met je setje :) absoluut een beter keus als de originele set.

    Ik moet me nog ff een paar dichte velgen aanschaffen. heb eergisteren via het forum 4x proline Holeshot XTR banden en 2x AKA city block bandjes (nieuw in verpakking) opgehaald. gratis en voor niks. erg blij mee :)
     

Deel Deze Pagina