Hpi Trophy truggy 4.6

nee, 10% is nog beter
Hoezo zou dit nog beter zijn?
Er is gewoon brandstof met een oil+ formule ( van bijvoorbeeld tornade etc.) op de markt welke dus veel olie bevat. Deze heb je in verschillende percentages qua het procent nitro.
Koop gewoon de brandstof waar je later ook mee gaat rijden.
Na je inloopproces heb je de motor toch al redelijk afgesteld, en als je dan over gaat naar een ander percentage nitro zal je de motor weer opnieuw af moeten stellen. Het geeft echter (bijna, van de portomonnee afgezien) geen voordeel om met een lager percentage nitro in te rijden, gezien de motor toch altijd rijk wordt afgesteld..

tja ik heb hem ook gewoon ingereden met 25%... Prima gegaan, en daar rij ik dus nog steeds op, scheelde inderdaad een keer afstellen.

Ik ga hem inrijden met 20% nitro en ga dan over op 25%.
Kan het wel laten weten. :)

Hoezo zou dit nog beter zijn?
Er is gewoon brandstof met een oil+ formule ( van bijvoorbeeld tornade etc.) op de markt welke dus veel olie bevat. Deze heb je in verschillende percentages qua het procent nitro.
Koop gewoon de brandstof waar je later ook mee gaat rijden.
Na je inloopproces heb je de motor toch al redelijk afgesteld, en als je dan over gaat naar een ander percentage nitro zal je de motor weer opnieuw af moeten stellen. Het geeft echter (bijna, van de portomonnee afgezien) geen voordeel om met een lager percentage nitro in te rijden, gezien de motor toch altijd rijk wordt afgesteld..

lagere nitro percentage betekent minder koeling door de brandstof, waardoor de inloop temperatuur met heel rijk rijden beter wordt behouden ;).
zelf zou ik 16% doen, zeker geen 10% dat is volgens mij niet eens voor auto's gemaakt... (ken ik alleen van vliegtuigen en heli's)

Zal een tip geven waar je wel iets aan hebt. Ga niet inrijden als er nog veel plassen zijn en ook niet als het te koud is. Je kunt tegen de kou wel maatregelen nemen maar daar zou ik als beginner wel mee uitkijken. Neem gewoon 20/25% nitro en laat die 16% maar staan, geeft alleen afstel problemen later. Hoe hoger het percentage des te gemakkelijker het afstellen wordt. Deze motoren zijn gemaakt tot een maximale van 33%.

Wat de banden betref, de standaard band voldoen de eerste tijd wel, tijdens de inloop ga je zowiezo niet veel snelheid maken en daarna zou ik eerst eens wat meters maken op de namaak grasmat. (lol) Overigens zullen daar op de baan wel leden te vinden die je kunnen en willen helpen met inlopen.

Te koop

Ik heb ingelopen op 16%. En er zit bij mij dus wel een startbox op maar dan moet je wel een speciaal vliegwiel hebben zoals ik. Ik rijd nu gewoon op 25%, en hij gaat als de brandweer. :D Enige zwakke punt zijn de asjes, maar iedere auto heeft wel iets.

Die van mij staat waarschijnlijk te koop. (helaas). Ik wil namelijk truggy cup gaan rijden en daarvoor wil ik een wat duurdere truggy hebben. Dus als je intresse hebt moet je maar even PM sturen.

Laatst bewerkt:
@roland1973:
Inderdaad hadden mensen het al aangeboden als ze aanwezig waren, maar ik moet ook dingen aanschaffen vandaar deze vragen alvast.

Ik ga daar gewoon inrijden en zie wel, bij twijfel heb ik een mond gekregen. :cool:

@mikeon:
No offence maar koop hem liever nieuw, dan weet ik de geschiedenis en mankement. (vind ik prettiger, ik koop het meeste nieuw.)

lagere nitro percentage betekent minder koeling door de brandstof, waardoor de inloop temperatuur met heel rijk rijden beter wordt behouden ;).
zelf zou ik 16% doen, zeker geen 10% dat is volgens mij niet eens voor auto's gemaakt... (ken ik alleen van vliegtuigen en heli's)

10% kan je gewoon makkelijk gebruiken zeker in de kleinere motoren. er zijn genoeg mensen die op 10% rijden. alleen ik zou het niet gebruiken om in te rijden
alleen je trekt dan veel langzamer op

@roland1973:
@mikeon:
No offence maar koop hem liever nieuw, dan weet ik de geschiedenis en mankement. (vind ik prettiger, ik koop het meeste nieuw.)

Ja ach, ik ben er goed mee omgegaan maar ik snap je punt. Het scheelt alleen wel de helft van het geld ;)

@Mikeon: even goed bedankt voor het aanbod en succes met de verkoop

@all:
Ik ga vermoedelijk op 25% rijden (ook aangeraden door een MVW lid), dus hiermee zal ik dan ook in gaan rijden.

Banden ga ik zaterdag ochtend voor de rit naar Muco even vragen op de vereniging.

Ik heb nu een duidelijk beeld en zal niet snel onzin verkocht worden. (hoop ik :p)

Laatst bewerkt:
Het is geen Trophy geworden maar een Mantis Robitronic 4.6CC Nitro Truggy, ik zag hem in de winkel en naast elkaar was hij iets beter afgewerkt en extra stevigheid.
Ietsje duurder, maar morgen ga ik hem inrijden.

In ieder geval toch bedankt voor de hulp.

Vandaag de Trophy zo'n 5 tankjes meegereden (1 stationeer, daarna 2 tankjes zachtjes gas geven). Moet zeggen dat ie nog niet op volle toeren gaat. Lijkt wel of ie geen gript heeft op de clutch bell. Dus van de week die maar eens loshalen. :)

Koppeling is ruk van de trophy.

Had vanmiddag pas om 1600 uur even tijd om te gaan rijden, dus toch maar ff gegaan.
Maar na 2 tankjes (ben al wel door 2,5 liter heen) konden de wielen niet meer draaien zonder de motor mee te nemen.

Ik had uit voorzorg al een andere koppeling besteld, 2 weken terug, dus het zooitje uit elkaar gehaald, en gelijk die standaard koppeling in de prullebak gegooid, allemaal rafels er aan en een randje en zo, was dus blijven hangen.

Heb nu zo'n 3 schoens aluminium koppeling er in, werkt weer als een zonnetje.

dus adviesje paul, besteld maar alvast zo'n andere koppeling en vliegwiel, oh en deze heb je ook nodig: HBC8059
Dat moertje klikken de koppeling veertjes in.

Ja zo'n vermoeden had ik al.
Bij een jump dan pakte hij wel goed op en ging ie ook vol uit. Maar zakte dan weer in elkaar na het rechte stuk. Waardoor de motor raar laag klinkt en echt (in vergelijking) weinig snel mee krijgt.

Welke parts heb je dan nu allemaal besteld? Zijn namelijk een aantal koppelingen schoenen.

Grappig, ik heb pas 1 keer een koppelingsveertje moeten vervangen na 5 liter ofzo.

Back