Hpi Trophy truggy 4.6

Ja, maar ik heb nog geen Trophy Truggy Flux (kan ook niet, want hij is nog niet uitgebracht). Iemand anders met een Trophy Truggy en een meetlint/schuifmaat?
 
Ligt eraan welke hummerbody want van de MGT/revo 3.3/genesis moet hij passen.
Hier ligt hij op een hongnor X2 truggy en wielbasis is nagenoeg het zelfde.
Foto0137.jpg
 
Goeienavond,

Ik heb een kameraad met een HPI trophy truggy.
En daar was de koppelings veer van gebroken dus hebben we gerepareerd, en de auto opnieuw afgesteld omdat de auto buiten de normale instelling lag.
Maar tijdens het sleutelen kwamen we er achter dat de lagers over de as gleden.
En alle as maten zijn 200 ste millimeter te klein, aangezien we alle bij uit de techniek komen vonden we dit nogal erg ruim en raar.
De auto heeft nog maar 2,5 liter gelopen waarvan 1 liter inloop.
Is dit normaal, HPI (garantie) schuift het op gebruik maar zo snel kan het toch nooit slijten heeft iemand hier ervaring mee. En een oplossing.
 
Zolang het koppelingsklok een hele minimale speling heeft is er niets aan de hand hoor. Koppelinglagers zijn ook dingen die gewoon zo nu en dan vervangen moeten worden. Ze kosten maar een euro per stuk hoor! ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zolang het koppelingsklok een hele minimale speling heeft is er niets aan de hand hoor. Koppelinglagers zijn ook dingen die gewoon zo nu en dan vervangen moeten worden. Ze kosten maar een euro per stuk hoor! ;-)


Dat is het probleem ook niet de koppelingslagers.
En de kosten ook niet maar het waren de lagers van zowel het voor als achter differentieel. Dus vandaar mijn vraag en dan nog 1,5 liter is wel snel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is helaas waar dat diff lagers snel al speling vertonen, dit komt omdat er niet alleen certrifugale krachten op komen maar ook axiale krachten. Vaak kan je al een beetje het proberen met het goed uit shimmen van je diffs dit al een beetje te beperken. Het goed uitshimmen van je diffs is niet alleen voor behoud van je kroontandwiel en beveltandwiel maar ook gedeeltelijk voor het behoud van lagers.

Lees eens op het net er staat veel geschreven over shimmen van diffs.
Maar je zult nog steeds regelmatig de difflagers moeten vervangen, ook is dit per merk weer verschillend de een heeft er iets meer last mee dan de ander.

Maar zoals al gezegd is het vervangen van niet de hoogste kostenpost.
 
Even over de HPI trophy 4.6 in het algemeen, zeker een degelijke auto. Ik heb er aardig gek mee gedaan, maar hij kan alles hebben. Enige nadelen:
- Asjes breken erg snel
- Kopeling is bagger
- Rem werkt niet optimaal.

Wat betreft de rem: zet er een goede servo op en stel alles goed af, probleem is dan al voor 90% opgelost.

Wat betreft de kopeling: Koop een andere, bijvoorbeeld een JVD. De 2 schoens van HPI slijt enorm snel en pakt niet lekker op.

Wat betreft de asjes: veel besproken probleem, je kan hem relatief makkelijk ombouwen naar de asjes die ook op de trophy 3.5 zitten. Maar denk wel aan de zwakste schakel, als je de asjes vervangt breekt bijvoorbeeld je draagarm makkelijker, omdat de asjes de klap niet meer opvangen. Het is maar net wat je wilt.

Nog een punt van aandacht: als je diff een beetje versleten is, koop dan de geharde tandwielen. Die kosten maar een paar euro meer, maar de standaard tandwielen slijten erg hard.
 
Hmm asjes breken snel zeg je, echter is mijn auto nu een jaar oud, en een asje heb ik 1 keer gebroken, door eigen fout ook een beetje, rare landing op 1 wiel.

En heb er inmiddels al ruim 10 liter mee gereden.

Wel breken die plastic balkjes erg snel die je ophanging bij elkaar houden, die heb ik vervangen voor een alu versie (zelf gemaakt). Bij hoge sprongen blijft de boel wel heel nu.

Koppeling is inderdaad een issue, heb ik ook vrij snel vervangen.

Voor de rest het tandwielen verhaal, nog geen last van, alle tandjes zitten er nog op.

Wel leuk om de ervaring van andere een keer te horen, ik rij samen met 2 vrienden met allebei ook een trophy 4.6, die eigenlijk dezelfde issues hebben gehad als ik.
 
Betreft de rem,

Ik heb dit probleem met mijn HPI bullet 3.0. Ik heb inmiddels een Spektrum zender met ontvanger en servo gekocht. Als ik de Spektrum servo vervang met die van de HPI, zal mijn rem dan ook beter werken?
 
Hmm asjes breken snel zeg je, echter is mijn auto nu een jaar oud, en een asje heb ik 1 keer gebroken, door eigen fout ook een beetje, rare landing op 1 wiel.

...

Voor de rest het tandwielen verhaal, nog geen last van, alle tandjes zitten er nog op.

Och, dat van die asjes was ook me eigen schuld hoor. Maar ze breken wel echt veel sneller dan bij andere auto's.

En over de tandwielen, ze breken ook niet echt af, ze slijten heel hard, waardoor je diff door slipt. Als je aan je wielen draait (en dan wel zo dat je diff gebruikt word) dan voelt het echt alsof hij af en toe blijft hangen. Als je diff versleten is weet je meteen wat ik bedoel.

Betreft de rem,

Ik heb dit probleem met mijn HPI bullet 3.0. Ik heb inmiddels een Spektrum zender met ontvanger en servo gekocht. Als ik de Spektrum servo vervang met die van de HPI, zal mijn rem dan ook beter werken?

Hmm, ik heb die van spektrum ook gehad. Tonen weinig storing, werken eigelijk erg goed. Zijn alleen niet sterk, dus voor een rem vond ik het persoonlijk te slap op de truggy. Op een buggy gaat het wel aardig.
 
Wat een wereldauto dit. Inmiddels heb ik hem ook. Nu pas besef ik hoe traag mijn Bullet is.
Overigens was ik wel geschrokken van dit formaat zeg. Ik had niet verwacht dat de auto zo groot zou zijn.
 
Back
Top