Hpi Trophy truggy 4.6

Verdomme alweer na een tankje begon de trekstarter weer te slippen.
Ok geen WD40 meer gebruiken, maar denk dat het probleem niet helemaal daaraan ligt.
Olie lekt uit me motor door naar de bearing. Zie foto en het pijltje waar het doorheen lekt naar de bearing toe.
lekfh.jpg

Bekend probleem dit met trekstarter motoren..

Een echte goede oplossing is er volgens mij niet voor,behalve die trekstarter vergeten en een startbox kopen..

Ik ga het nog één keer schoonmaken met wasbenzine wat ik wel thuis heb staan, anders opgerot met die trekstarter.
Hoe zwaar weegt zo'startbox en moet je de accu's elke dag na een dagje rijden opladen? Ze zien er best groot uit.

Hoe zwaar hij weegt verschilt per startbox en ook per accu.

Ik heb er bijvoorbeeld een grote loodaccu in liggen en bij mij weegt hij aardig wat. Als je niet wilt dat hij heel zwaar word moet je lipo's gebruiken in de startbox, dat zal enorm schelen.

Ik laad hem standaard na elke keer rijden op, want ik heb geen zin dat ik een keer niet kan starten omdat mijn accu niet geladen is, maar ik kan er denk ik wel 3 dagen meedoen. Ik heb er wel een 9 Ah accu in liggen, dus hoelang je met een lipo kan doen weet ik niet.

Hou er wel rekening mee dat je voor het laden van lipo's en loodaccu's een speciale lader nodig heb.

Oei, das wel een belangrijke tip! Dit zal dus eerst aangepast moeten worden.

En zo'n groter vliegwiel is moeilijk te vinden. Mss kan je proberen het gat in het chassis onder het vliegwiel vergroten met een dremel zodat het wiel van de starterbox er wel tegen kan?

Waarschijnlijk als je een nieuwe oneway haalt is het probleem weer voor een langere tijd verholpen. Aan te bevelen is ook om de bijbehorende as waar die op zit mee te bestellen zodat beide nieuw zijn.

Ik denk dat het door de afterrun olie komt. Zag nog wat afterrun olie nadat ik de backplate had verwijderd. Kan ook komen als de motor te rijk staat.

Wat rond geoogled en wat antwoorden gevonden waardoor het kan komen.
TRX 3.3 backplate oil leak

Waarschijnlijk als je een nieuwe oneway haalt is het probleem weer voor een langere tijd verholpen. Aan te bevelen is ook om de bijbehorende as waar die op zit mee te bestellen zodat beide nieuw zijn.

De as, shaft van hpi is ook waardeloos las ik. Slecht materiaal.

Die zitten er standaard in ja.
Afplakken of dicht maken met hete lijm kan, maar dat moet je wel gaten in de band maken.
Daarvoor kun je zo'n tang gebruiken, wat ook kan is een spijker pakken en die even warm maken boven het gasfornuis, en dan in de band duwen, dan heb je ook een mooi rond gaatje.
Wat ik ook wel eens gedaan heb ik gewoon met een klein boortje een gaatje boren, gaat ook prima.
Persoonlijk zou ik nu voor de hete spijker methode gaan.

Maar zitten er standaard gaatjes in de velg aan de binnenkant of niet? En kan ik die best afplakken? En voor gaatjes te maken in de banden, kun je daar nog iets voor gebruiken, ik heb geen gaatjes prikker :) ?

Ben het slippen van de trekstarter zat en ga ook voor een rotostart.
Nog wat nadelen van een rotostart?

Belangrijk is om de rotostart met gevoel te bedienen, klinkt iets anders dan anders, dan kan er wat zijn. Boeren verstand moet voldoen om de rotostart goed te bedienen, ik zou niet meer anders willen!

Over het met gevoel bedienen als ik aan me vriendin denk dan moet het goed komen. Heb de rotorstart al gevonden om te kopen. Hmmm ga ook een lader nodig hebben om de batterij op te laden. Iemand een tip voor een lader om dus deze batterij, accupack en gloeistarter op te laden?

Je voelt niet als de motor verzopen is. Je hebt dan kans dat je de rotostart overbelast.

M.v.g. Mark

Start your vehicle quickly and easily with the updated Roto Start 2. The Roto Start 2 features a more durable case and to protect your engine it comes with a built in circuit breaker which cuts off in case of an overload (e.g. a flooded engine).
;)

Ik denk het niet, in de beschrijving staat:

Will fit:
1/8 Savage 21
1/8 Savage XL
1/8 Savage X
1/8 Savage K4.6
1/8 Savage X SS

Geen Trophy dus..

Maar grappige is dat de auto's die in de beschrijving staan de motor van de truggy op ze past. Dus je zou denken dat ie dan op de truggy past.

Back