HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Hallo het hoort zo:

67214_04-150x150.jpg

(Super kleine foto)
De afbeelding die je hier boven post is van de voorkant
Gewoon wat indoorvlieger al zegt heel simpel

Op me iphone word het plaatje dan juist kleiner:p De plaatjes van mosfet zijn door de war gehaald. Front en rear staan er De link die ik stuurde was fornt en rear, nadat je et zei zag ik t idd ook:)

kan toch nie moeilijk zijn, rod-uiteinde kwartslag draaien en de oude bal eruit halen met een tangetje en op de nieuwe klikken. als het de zelfde diameter is natuurlijk, dat kan ik niet zien zoo van op de foto maar veronderstel van wel als ze voor de vorza geschikt zijn.

even voor de goede order
ik heb hier de voor set en achter set liggen

dat het simpel was wist ik wel maar niet de eerste alu as spindels die ik monteer

uitleg
en we nemen ff de voorste

orgineel op de voorste axle spindle zit je pushrod aan binnenzijde vast aan alu shocktower
met inbusboutje en moertje
bij de spindle zelf ook dus tussen de 2 opstaande randen en oom met een boutje en moertje

nu pak ik dus de alu spindle en schroef er boven op zo fixingbal
plaatje :
67215_001p.jpg

die twee dingen die rechtopstaan (lijken op smeernippels)
dan uit me pushrod druk ik me orinele fixing ball/gewrichtje en druk het oogje van de pushrod over de nieuwe fixing ball

nu komt tie
als de vorza iets zou raken dan druk je toch je pushrod weer van de fixing ball af
want normaal zit tie tussen 2 oren op de spindle opgesloten en vast met een boutje en een moertje
let op dit plaatje
hpi-racing-67215-aluminum-front-spindle-carrier-4efca4a2246a4e0fbdd48b92fc19fd17.jpg

op dit plaatje en elke plaatje of info wat ik vinden kan via google
zie je dit boutje bovenop welke door of in de fixingball zit

wat ik denk :
mijn fixingball heeft schoefdraad onderop aan de fixngball en de bovenkant is masief op 1 mm na bovenop en geen schroefdraad
maar wel een zekanvoor inbus
wat ik denk is dat ik een fixingball (hol moet hebben) waar je met het orginele inbusboutje en moertje de fixingball mee vast zet ipv
hem erin te schroeven (dus erdoor heen)
reden is vanmorgen vroeg ging ik is zitten en stap voor stap alles is verglijken en probeem bekijken
werkt vaak goed ff stoppen en volgende dag verder
kijk:
origele afbeelding HPI site
67215_001p.jpg

let op de fixingballs (staan rechtop) en hebben geen schroefdraad er onder
mijn fixingball:
hebben schoefdraad er onder zitten en zijn niet bovenop van schoefdraad erin voorzien (expressssss een flitsfoto genomen ervan dat je erin kijken kan bij
die rechtop staat)
256232_396750857072400_1485564117_o.jpg

tuurlijk is het simpel en nie moeilijk en klik je de pusrod na leeghalen zo op de fixingball
maar bij een goede schok of stoot komt tie er dan weer even snel af.
iets wat bij orgineel plastich ding nie kan wat zit vast met boutje en tussen 2 oren
en het lijkt mij sterk dat bij alu het erop geklikt zit zonder borging of wat dan ook

Hey Mosfet ik snap je verhaal opzich.
Maar wel of geen boutje er boven maakt opzich niet uit.
Zon boutje is een stuk minder breed dan het gat van die fixing ball/turnbuckle.
Volgens mij is de meerwaarde om het bij elkaar te houden mocht hij er af schieten daardoor eigenlijk vrijwel 0

Je kan een holle pushrod gebruiken en er een boutje doordoen, maar ook eentje met schroefdraad. Het gaat weinig uitmaken tenzij je een grote ring boven op zet tussen het boutje. anders zit hij in bijde gevallen eigenlijk even vast.
Tenzij jij kan uitleggen wat de meerwaarde van dit boutje zou zijn? volgens mij is die er namelijk niet.

Ik kan mij ook niet echt indenken hoe die er af zou schieten zonder dat je al je suspension plate hebt stuk gereden en de hele draagarm etc los hangt.
Volgens mij eigenlijk geen reden tot zorg

Lijkt me een kwestie van een aanpassing in het product, die niet noodzakelijkerwijs een verbetering is. Of het is bedoeld om verbuigen van spullen te voorkomen, expres een zwakke schakel inbouwen zodat die de eerste klap opvangt.

Yep volgens mij maakt het niet uit, want de kop van dat boutje is een stuk smaller dan het gat van het eind van de turnbuckle.
Dus als hij los zou komen van de pushrod heeft dat boutje geen enkele meerwaarde, tenzij je er boven een ring tussen gezet hebt en dat gaat ook niet echt werken/mooi zijn denk ik.
Volgens mij maak je het jezelf moeilijker dan dat het is^^
Zo had ik het een tijd terug deze foto is met truggy armen er op
b8pah4.jpg

Laatst bewerkt:
Auto-G en uiteraard alle anderen

;)

naveel proberen en theorie erop na houden kwam ik eigenlijk op hetzelfde uit (na gisteren middag puzzelen en nu weer) lol toch slecht weer dus.

IK

heb ook nog me me maatje Rob gebeld (zit helaas voorgoed in UK nu voor ze werk) echt jammer want hij heeft mij toen aan de mad mad mad rc hobby geholpen LOL (zijn schuld)

dus

alles uitgelegen en hem de foto's gemailt en hij zegt ook

hem bovenop vast zetten heeft idd geen nut omdat kop van inbus vele malen kleiner is als het oog van de pushrod en ook hij zei al dat is echt om de holle fixing ball op het alu te monteren en niet om hem tegen te houden.

dan zou je idd zegt hij dus ook een ring erop moeten maken boven op en vastzetten maar ik zei zelf al gelijk dan is het effect van het soort gewricht en beweging gelijk weg.

hebt gelijk alles uit elkaar gehaald en de orginele fixingball eruit (uit arm) en de gene van de alu erin (dus die met het draadeind onderop)

je kan het al bijna raden dat moet je echt met kracht doen om het oog over de fixingball te krijgen en wat ik dus dacht (het loslopen gaat nie snel gebeuren)

na veel theorie erop nahouden en brainstormen en misleid door de plaatjes van Google die ik liet zien waar gewoon andere soort fixingballs bij zitten die met de orginle inbusbout en moer worden gemonteerd en dus ook hol zijn.

en ff rob te bellen en nu ook jouw (auto-G) theorie en van indoorvlieger te lezen
weet ik nu hoe en wat.

PING = LOL

wel mega dikke thx voor het meedenken jongens dat waardeer ik echt enorm (en wat ik altijd al zeg super toch om elkaar zo te kennen helpen)

:twothumnbs up guys

kijk foto zo gaan ze komen

704678_396821307065355_1017665992_o.jpg

als je zo kijkt zou je nog steeds zeggen als je het ziet huh maar dat loopt toch los bij een goede klap of schok
maar je mot echt debiel kracht geven om hem over de bovenste bal heen te krijgen en dan zit tie ook echt erop.

ik dacht dus veel te ver door met de BALLEN hahahahaha

Hey mooi zo, zoals je het nu hebt ziet het er imo ook het mooiste uit
En nogmaals, wil het los schieten moet je dus volgens mij al een suspension plate kapot hebben, dat je hele draagarm los hangt te bungelen anders zie ik dat niet gebeuren. dus lekker knallen maar weer :d
Ik had je ook een pb gestuurd weet niet of die goed aankomen
Toppie iig :D
Grts

ja zeg al na heel lang dubben en brainstormen

moet er idd heel veel power of klappen op komen wil die eraf komen

heb inmiddels net de achterste 2 af en staat echt sjiek zeg

oh ja je pb heb ik net beantwoord (was druk aan de sleutel vandaar)

foto'

704498_396834547064031_1005573467_o.jpg

Ja, het maakt echt niet uit dat er geen schroef bovenop zit hoor. Rij al2 jaar met mugen MBX6's die datzelfde systeem hebben en ik verzeker je dat de arm eerder breekt dan dat het eraf vliegt :).

Heb het na 2 jaar en verschillende wedstrijden (wordt toch behoorlijk hard gereden en gesprongen :p) echt nog nooit aan de hand gehad.

Ja, het maakt echt niet uit dat er geen schroef bovenop zit hoor. Rij al2 jaar met mugen MBX6's die datzelfde systeem hebben en ik verzeker je dat de arm eerder breekt dan dat het eraf vliegt :).

Heb het na 2 jaar en verschillende wedstrijden (wordt toch behoorlijk hard gereden en gesprongen :p) echt nog nooit aan de hand gehad.

jij weet me gerust te stellen vriend

:p

super gewaardeerd;-):cool:

Eigenlijk weet je dat als je die krengen erop moet klikken al. Dat gaat nogal lastig.

Bij Mugen kan je er vaak een schroef doorheen doen, dit in combinatie met 2 shims en een moertje maakt het makkelijk om ze erop te draaien. Beschadig je de plastic delen oon niet mee.

Foto van het bouwverslag op een ander forum van de truggy waar ik nu mee bezig ben.

8254126201_d06e50ec6a_b.jpg

Als je de moer aandraait klikt het bolletje erin :)

RC Car action compilatie film

Hey luitjes,
ik had het al eerder aangekondigd. Maar hier is die dan... ik heb een ruim 10 minuten durende compilatie gemaakt van oud filmmateriaal wat ik nog had liggen.

In de compilatie zijn auto's die zien die ik soms alweer doorverkocht heb maar ook auto's die ik nog in mijn bezit heb. Je ziet o.a. drive by's, crashes, jumps en een beetje racing.

* Tamiya F103,
* Tamiya Rising Fighter,
* Traxxas Stampede 4x4,

* Team Associated B3,
* Team Associated B4.1,
* Team Associated B4.1. World's car,
* Team Associated SC10,
* Team Associated T4,

* HPI Vorza,
* HPI Wheely King,

* Losi Mini 8ight,
* LC-Racing EMB 1H.

720P HD kwaliteit. :p

Veel kijkplezier..

Laatst bewerkt door een moderator:
Yep volgens mij maakt het niet uit, want de kop van dat boutje is een stuk smaller dan het gat van het eind van de turnbuckle.
Dus als hij los zou komen van de pushrod heeft dat boutje geen enkele meerwaarde, tenzij je er boven een ring tussen gezet hebt en dat gaat ook niet echt werken/mooi zijn denk ik.
Volgens mij maak je het jezelf moeilijker dan dat het is^^
Zo had ik het een tijd terug deze foto is met truggy armen er op
b8pah4.jpg

Welk chassis is dit?

.....NICE!!!!!
Waar is dat onroad parcour?
Hey luitjes,
ik had het al eerder aangekondigd. Maar hier is die dan... ik heb een ruim 10 minuten durende compilatie gemaakt van oud filmmateriaal wat ik nog had liggen.

In de compilatie zijn auto's die zien die ik soms alweer doorverkocht heb maar ook auto's die ik nog in mijn bezit heb. Je ziet o.a. drive by's, crashes, jumps en een beetje racing.

* Tamiya F103,
* Tamiya Rising Fighter,
* Traxxas Stampede 4x4,

* Team Associated B3,
* Team Associated B4.1,
* Team Associated B4.1. World's car,
* Team Associated SC10,
* Team Associated T4,

* HPI Vorza,
* HPI Wheely King,

* Losi Mini 8ight,
* LC-Racing EMB 1H.