HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

En hoe deed de Inferno VE het in vergelijking tot de Vorza en de Losi?

Weet iemand trouwens waar ik dikkere olie haal voor de schokbrekers? En iets sterkere veren? Gewoon bij de modelbouwwinkel of hebben jullie (goedkopere) alternatieven.

En kunnen er ook andere banden op? Bijvoorbeeld wat bredere banden? Of banden met een iets grotere diameter? Of zeg ik nou iets heel geks? :confused:

apexmodels / liquid-rc / modelsport en als je teveel wilt betalen bij je locale boer.

Morgen ga ik dus de Vorza testen...
Ik had van Stoomstrijkijzer volgende tips al gekregen om hem in te stellen voordat ik ga rijden...

Misschien nog iemand wat extra instellingen die goed kunnen zijn?

Als je castle link heb eerst aan de castle link en de voltage cutoff verhogen naar 3.2-3.5V voor een langere levensduur van je lipo's. Rem stond bij mijn MMM standaard op 50% wat teveel is voor een buggy. Ergens tussen 30 en 35% was perfect.
Ik stel m'n rem wel af via m'n zender nu.
Ook de punch control wat aanpassen. Denk dat die op 0 staat en die wil je misschien op 30-60% hebben.

Morgen ga ik dus de Vorza testen...
Ik had van Stoomstrijkijzer volgende tips al gekregen om hem in te stellen voordat ik ga rijden...

Misschien nog iemand wat extra instellingen die goed kunnen zijn?

Heb ze net int buggy topic gezet maar die voltage cutoff erbij vergeten zetten daar, maar zeker doen. Je lipo's zullen je liever hebben dan ;)

Ik heb een vraagje over de Vorza, want ik zit er aan te denken om hem te gaan kopen. In eerste instantie zal hij recreatief gebruikt worden, maar als de baan bij ons ooit aangelegd wordt, wil ik er ook misschien compitatief mee gaan rijden.

Nu is mijn vraag wat moet ik er allemaal bij aanpassen als ik er compitatief mee wil gaan rijden?

Ik heb alles hier door gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of ik heb er finaal overheen gelezen, dus vandaar de vraag.

Als iemand interesse heeft in een Vorza... :D Nee niet de mijne :p

Er zou 1 stuk zijn binnengekomen bij Shamrock in Maastricht...
Ik kan je zeggen ze zijn vies moeilijk vast te krijgen, dus indien interesse zou ik snel zijn :D

Ohja de prijs valt ook goed mee: 629euro :p

moelijk??
pk racing heeft al weken de vorza op stock.
verbrugge hier bij ons in brugge ook.
en waarschijnlijk nog veel meer?

Laatst bewerkt:
Inderdaad Verbrugge in Brugge heeft er net 2 gehad volgens mij, en die waren beide gereserveerd...

Pkracing heeft ze niet in stock, en ze kunnen niet zeggen wanneer ze binnenkomen... Ook een nieuwe prijs konden ze niet zeggen...

Zo makkelijk is het helaas niet, heb me suf gezocht toen ik er ene wou...

Inderdaad Verbrugge in Brugge heeft er net 2 gehad volgens mij, en die waren beide gereserveerd...

Pkracing heeft ze niet in stock, en ze kunnen niet zeggen wanneer ze binnenkomen... Ook een nieuwe prijs konden ze niet zeggen...

suf gezocht!! niet overdrijven he, je hebt gewoon niet de beste dealer volgens mijn!! het zelfde met je revo of de accu's branden uit, bij ons is dit heel simple, dit valt onder garantie!! en kan er niemand iets aan doen!! naar de winkel ermee, en nieuwe meenemen, hier werkt dit zo! het is nu iets van een grote maand bij jou van je revo , heb je hem al terug,

nog iets wat ik mijn afvraag, je zegt nu al zo dikwijls van die lipo's, ik heb dat besteld en dit!! maar nu ben je blijkbaar nog opzoek erachter, besteld is bij ons besteld, dan geef je een voorschotje of een woord (eventueel met tel)

maar jij zegt, ik heb dit en dat besteld, maar blijkbaar is er bij jullie niets bestel, sorry dat ik het zo zeg, maar ik volg je , discussies zowat, en op deze uitspraak kom ik uit, dit is geenpersoonlijke aanval he, maar kijk eens je berichtjes door!!

de voza ( als hij niet op stock is) kun je overal bestellen, levertijd max 1 week, er zijn er nu voldoende op voorraad!! en hpi en traxxas werken of leveren HEEL snel

Laatst bewerkt door een moderator:
dit weekend waren ze er hoor.de blauwe versie.2X
zelf gezien.allee dan 1 van de 2 toch!
mss zijn ze ondertussen weer verkocht.

Je mag mijn mails eens zien hoeveel dealers ik ben
afgegaan om eentje in stock te vinden... Was er nergens eentje... Levertermijn 1 week was het antwoord, na mijn uitdrukkelijke vraag om dit bij de leverancier te bevestigen veranderde elke dealer van 1 week tot half / eind mei... En dan nog waren de aantallen beperkt, als pk er al maar 2 krijgt...
Je mag er ook de forums op na lezen, je zal dat overal lezen...

Wat betreft info, heb ik inderdaad overdreven veel opgezocht maar ik denk dat alles waar ik mijn woord voorgaf ook thuis ligt of lag... Slash met lipo's, revo met lipo's, kypom lipo's, spektrum zender, vorza, en dan straks mssn nog de orion lipo's ;)

niet slecht opgenomen hoor :D geef graag geld uit :p

afgegaan om eentje in stock te vinden... Was er nergens eentje... Levertermijn 1 week was het antwoord, na mijn uitdrukkelijke vraag om dit bij de leverancier te bevestigen veranderde elke dealer van 1 week tot half / eind mei... En dan nog waren de aantallen beperkt, als pk er al maar 2 krijgt...

Wat betreft info, heb ik inderdaad overdreven veel opgezocht maar ik denk dat alles waar ik mijn woord voorgaf ook thuis ligt of lag... Slash met lipo's, revo met lipo's, kypom lipo's, spektrum zender, vorza, en dan straks mssn nog de orion lipo's ;)

idd ik heb ook een gat in mijn hand:)
maar volgens dat ik jou mailtjes lees op dit topic en het e-revo topic heb jij toch al een setje of 8 lipo's, als alles toegekomen is wat je besteld hebt he :)

Spektrum zender al?
En btw, waarom breng je je auto niet mee naar Mol? Dan kun je daar afstellen. Ga desnoods enkel zaterdag, dan is het training aka vrij rijden en kost je 2.5euro aan de club om een dag te rijden. Club is open van 12u-donker

Laatst bewerkt:
Ik zit inderdaad nu met een setje of 5, zonder de Team orion's en de hyperions... :)

De spektrum zender is inderdaad ook ingebouwd en werkt :)
Heb maar heel even kunnen testen zonet want ik moet gaan sjotte hehe

Ja kan zijn dat ik hem mee na Mol breng, ga nog zien als ik hem wat onder de knie krijg en hoe de eerste ritten verlopen :)

een 2tal maand geleden had je me ook een PM (die ik nog heb staan) gestuurd , dat je een vorza in je handen had gehad, bij een dealer die 30km van bij jou huis woonde( rember) dat was je te ver had je mijn gezegt,
en je ging bij iemand gaan die dichter was, juist toch he!!
volgens mijn geen goed idee!! je werd dan een revo voorgesteld, gekocht !! maar NOPE service!! die revo had gewoon moeten geruild worden!! leg dat eens uit in een mail naar traxxas zelf ( want je hebt hem nu nog niet terug)

je koopt nu nog een vorza , waar je ook niet kan mee rijden, ( geen zender en geen lipo's) terwijl je me al zeker, 10 keer gemaild hebt dat je deze en deze lipo's besteld had!! volgens mijn heb jij nu 8 setjes, - 1 die je in de slash hebt verkocht!!

ik begrijp jou reactie niet!! sorry!!

dit zijn mijn laatste woorden, die ik eraan hang!!

inderdaad vorza in handen gehad op iets meer als 60km ;) en om dan altijd na daar te rijden als er iets aan is, terwijl ik nu op enkele km van mijn deur zit...

Revo is teruggestuurd op vraag van traxxas zelf, heb daar vandaag nog achter gevraagd... ik heb vertrouwen erin ...

De lipo's zijn niet mee verkocht met de slash dus deze heb ik ook nog liggen niet meegeteld :)

Vorza heb ik gekocht, maar de zender kwam pas maandag binnen... Dus vandaag netjes alles ingebouwd afgehaald met een tasje koffie en nog een setje lipo's meegenomen om te testen...

Trouwens iemand ervaring met Ace RC lipo's? 5000mah 35C continu / 50 burst
Zal ze morgen eens uitproberen...

Je moet er niet meer woorden aan vuil maken hoor, bedoel dit niet slecht... De dingen die ik zei, heb ik gekocht :D Buiten die hyperions en de orions...

Maar back on topic : De Vorza ;)

een 2tal maand geleden had je me ook een PM (die ik nog heb staan) gestuurd , dat je een vorza in je handen had gehad, bij een dealer die 30km van bij jou huis woonde( rember) dat was je te ver had je mijn gezegt,
en je ging bij iemand gaan die dichter was, juist toch he!!
volgens mijn geen goed idee!! je werd dan een revo voorgesteld, gekocht !! maar NOPE service!! die revo had gewoon moeten geruild worden!! leg dat eens uit in een mail naar traxxas zelf ( want je hebt hem nu nog niet terug)

je koopt nu nog een vorza , waar je ook niet kan mee rijden, ( geen zender en geen lipo's) terwijl je me al zeker, 10 keer gemaild hebt dat je deze en deze lipo's besteld had!! volgens mijn heb jij nu 8 setjes, - 1 die je in de slash hebt verkocht!!

ik begrijp jou reactie niet!! sorry!!

dit zijn mijn laatste woorden, die ik eraan hang!!

Wat boeit het wat ie koopt? Maakt toch geen drol uit waar ie koopt en wat? En wtf is "rember"?

@kurtje: Gewoon je spullen meebrengen incl lader enzo. Ga deze week wat inrijden en breng alles mee. Voor 2.5euro kun je niet sukkelen. Daar zullen vast wel nog veel beginneners zijn, incl mezelf :D

Back