HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Yap inderdaad, zoals die onderste connector op de afbeelding. (is wel traxxas maar princiepe blijft hetzelfde)
ry%3D400

Alleen meot je niet zo'n Jumpertje gaan gebruiken met een parallel kabel (zoals in die foto), want dan maak je een erg mooie kortsluiting. alleen gebruiken bij een serie kabel.

Very clear :) Zo geraak je ook weer wat wijzer eh :)

Namiddag de Vorza eens uitlaten, ben eens benieuwd :)
De Ace RC lipo's zijn aant opladen se...

Wat met de instellingen zitten spelen zoals je zei, bvb de brake stond standaard op 35% al... Auto LVC heb ik op 3.3V gezet

en de "revo killer" natuurlijk!;)

Ik wil dat stukje vakman-werkmanschap wel eens vast houden

:D "Revo killer" = LST1.5

Maar we zullen voor 99% zeker de 12e in Mol zijn, ook als het slecht weer is, dus dan mag je hem vast houden :p En jij komt met het "slachtoffer"? :mrgreen:

Voila vandaag de Vorza goed kunnen testen... Bangelijke wagen :) heeft al de lipo setjes goed doorstaan...
4s is inderdaad genoeg als je iets of war parcours wilt rijden voor een beginner...

Naar welke gearing veranderen jullie om toch iets hogere topsnelheid te krijgen...?
Heb er zo dadelijk ook geen idee van wat de standard gearing is ...

Ohja motor en esc werden handwarm na het rijden, voelde lauw aan ...

Voila vandaag de Vorza goed kunnen testen... Bangelijke wagen :) heeft al de lipo setjes goed doorstaan...
4s is inderdaad genoeg als je iets of war parcours wilt rijden voor een beginner...

Naar welke gearing veranderen jullie om toch iets hogere topsnelheid te krijgen...?
Heb er zo dadelijk ook geen idee van wat de standard gearing is ...

Ohja motor en esc werden handwarm na het rijden, voelde lauw aan ...

17T-18T in huis halen.

Zou je je bevindingen met de ACE lipo's hier willen plaatsen als je gereden hebt?

Joost ik heb gisteren met de Ace lipo's gereden en ik moet zeggen ze gaan als de brandweer :) Power blijft lekker mooi, ben na een 20 a 25 min rijden gestopt en er zat in beide nog 40% volgens de Hyperion lader...

Beide Bionics 5000mAh 40C heb ik ook getest gisteren, en die geven hetzelfde resultaat...

Nu gaan de Kypom's eens eraan geloven se :D 5200mAh 50C :cool:

ps het is toch normaal dat je een licht vonkje krijgt wanneer je de 2de lipo aansluit eh?

Laatst bewerkt:
Joost ik heb gisteren met de Ace lipo's gereden en ik moet zeggen ze gaan als de brandweer :) Power blijft lekker mooi, ben na een 20 a 25 min rijden gestopt en er zat in beide nog 40% volgens de Hyperion lader...

Beide Bionics 5000mAh 40C heb ik ook getest gisteren, en die geven hetzelfde resultaat...

Nu gaan de Kypom's eens eraan geloven se :D 5200mAh 50C :cool:

ps het is toch normaal dat je een licht vonkje krijgt wanneer je de 2de lipo aansluit eh?

Kypom's? Linkje? Of bedoel je Kokam's?

Ja, is normaal...

Ja die vond ik er altijd. Maar die vonk valt goed mee in vergelijking met kortsluiting van een lipo... Heb een keer gehad dat ik mijn laadkabels uittrok en de lipo hing er nog aan. En natuurlijk die bullets tegen elkaar. Kon gelijk 2 nieuwe bullets solderen...

Dit was het resultaat van een fractie van een seconde contact, precies gepofte popcorn:
DSC01455.jpg

Lipo battery,RC lipo battery,NIMH battery - HKypom Technology Stock Co., Ltd. :) hèhè dan bij de rx car lipo's...
Moet zeggen ze hebben enorm veel power, leek het verschil te merken met de 5000mah 35c Ace lipo...
Lipo's bleven ook mooi koel, net als de motor en esc die bleven handwarm...

Ah ja het is maar een licht vonkje hoor :)
zag daarnet nog een filmpje op YouTube van een splinternieuwe vorza die in vuur opging...

Hmm.. nog nooit van gehoord. Zijn dat niet erg hoge ratings? 50C Continous en 100C Burst? En dat door 12(?) AWG kabels? Ergens Eagle Tree data oid van te vinden?

Ben gewoon kritisch hoor... :p

Inderdaad hoge ratings, had er ook maa enkele testen van gevonden die enorm veelbelovend waren...
Even zoeken op Google laat je al veel zien...

Maar ze ontgoochelen al zekers niet!

Ff t filmpje zo gepost, dan valt t wat meer op.

Wel erg nasty wat daar gebeurd en die kerel blijft wel erg koel, ik zou volgens mij echt wel flippen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ff t filmpje zo gepost, dan valt t wat meer op.

Wel erg nasty wat daar gebeurd en die kerel blijft wel erg koel, ik zou volgens mij echt wel flippen!

Dan zal ie wel al aan de kwaliteit van Castle gewend zijn :mrgreen:

@kurtje; ik kan echt geen grafieken oid vinden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back