HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Wat boeit het wat ie koopt? Maakt toch geen drol uit waar ie koopt en wat? En wtf is "rember"?

@kurtje: Gewoon je spullen meebrengen incl lader enzo. Ga deze week wat inrijden en breng alles mee. Voor 2.5euro kun je niet sukkelen. Daar zullen vast wel nog veel beginneners zijn, incl mezelf :D

Waarschijnlijk komen Nard + moi de 12e naar Mol... Maar dat kost dus €2.50 voor een hele dag? Incl stroom? Heb je eventueel een linkje?

Waarschijnlijk komen Nard + moi de 12e naar Mol... Maar dat kost dus €2.50 voor een hele dag? Incl stroom? Heb je eventueel een linkje?

Op de Nbr site staat dat ergens. Ik heb gemaild naar iemand van de organistatie en het is ok. Op voorwaarde dat het goed was voor de No-Nitro organistatie, maar die vonden het ook goed.
Yep het kost 2.50euro om een dag te rijden dus dat geen geld. Stroom is daar aanwezig dacht ik. Ben er zelf nog maar 1x geweest en heb zelf niet gereden (ff met een nitro 808 ).
Welke auto breng je mee?

De minder bekende heb ik vlug even een Iphone foto van gemaakt :)

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien nog iets voor in de toekomst als ik met 1 pack wil ga rijden, Erevobe had me al gezegd dat je hier een simpel kabeltje voor kan maken/laten maken...

Hoe moet dit kabeltje juist zijn bij de Vorza?
Ik had dit voorbeeld al gevonden:

full

Maar ik kan niet goed zien als de plussen/minnen of dergelijke verbonden worden...
Kan hier iemand wat meer uitleg over geven?

Ik vond net bvb ook dit kabeltje...

deansY.jpg

Maar na wat nadenken vroeg ik mij hetvolgende af:
Is het ook mogelijk, om zonder zo een harnas, gewoon op de zwarte kabel die uit de Flux Blurr komt ( met de dean plug) een female dean plug te zetten, met daar beide polen aan elkaar gemaakt? en 1 lipo aan te sluiten op de andere 'vrije' deans (die waar de rode kabel aan in gaat vanuit de Flux blur en de zwarte komt van de andere deans waar dan die plug in zit)?

Kan iemand nog volgen :D

Of mssn nog beter, wie heeft dit op zijn wagen en kan dit eens tonen...

Misschien nog iets voor in de toekomst als ik met 1 pack wil ga rijden, Erevobe had me al gezegd dat je hier een simpel kabeltje voor kan maken/laten maken...

Hoe moet dit kabeltje juist zijn bij de Vorza?
Ik had dit voorbeeld al gevonden:

full

Maar ik kan niet goed zien als de plussen/minnen of dergelijke verbonden worden...
Kan hier iemand wat meer uitleg over geven?
Als je het volgens deze foto aansluit, krijg je een heel leuk effect, beter bekend als kortsluiting.

Ik vond net bvb ook dit kabeltje...

deansY.jpg

Maar na wat nadenken vroeg ik mij hetvolgende af:
Is het ook mogelijk, om zonder zo een harnas, gewoon op de zwarte kabel die uit de Flux Blurr komt ( met de dean plug) een female dean plug te zetten, met daar beide polen aan elkaar gemaakt? en 1 lipo aan te sluiten op de andere 'vrije' deans (die waar de rode kabel aan in gaat vanuit de Flux blur en de zwarte komt van de andere deans waar dan die plug in zit)?

Kan iemand nog volgen :D

Of mssn nog beter, wie heeft dit op zijn wagen en kan dit eens tonen...
Je kunt inderdaad een "jumpertje" maken, een vrouwtjes stekker nemen, polen koppelen en op een van de stekkers van de esc steken. Op de andere stekker dan een 4 (of 5/6) pakket zetten.
Het getoonde kabeltje is een parallel kabel, verdubbelt de rijtijd, bij gelijk blijvend voltage

Op de Nbr site staat dat ergens. Ik heb gemaild naar iemand van de organistatie en het is ok. Op voorwaarde dat het goed was voor de No-Nitro organistatie, maar die vonden het ook goed.
Yep het kost 2.50euro om een dag te rijden dus dat geen geld. Stroom is daar aanwezig dacht ik. Ben er zelf nog maar 1x geweest en heb zelf niet gereden (ff met een nitro 808 ).
Welke auto breng je mee?

Ah ok :)

Ehmm... weet ik nog niet precies :p Mn Rustler VXL sowieso, misschien de LST1.5 en misschien nog iets anders als ik iets anders rijdend heb.

Ik heb met de revo een tijdje met een derde stekker rondgereden, zodat ik over kon schakelen naar 6s. Derde stekkertje overbrugt met een jumpertje

Dat ziet eruit als kortsluiting. Zorg ook dat je nooit plus en min omdraait want dan is je ESC kapot. In principe kan je de min van de ene lipo verbinden met de plus van de andere lipo's en aan de 2 overige uitgangen je deans inpluggen en aan de ESC hangen. Wel zorgen dat je nooit verkeerd steekt of tis gedaan met het plezier.
Als je met 1 lipo wilt rijden moet je gewoon 1 van de 2 deans die aan de ESC hangt kortsluiten.

Inderdaad dus de veiligste oplossing is gewoon een vrouwlijk deans stekkertje te nemen en die 2 Polen verbinden met elkaar en op 1 kabeltje steken... De andere stekker die overblijft steek je dan op de 4s of hoger lipo?

Back