HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

  1. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    :) het was ook een voorbeeld hoor. Ik heb zelf ook een berg zippy's. Ik probeer duidelijk te maken dat 3.8v onnodig is.
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar was niet 1 van de grote pluspunten van Lipo dat ze de spanning lang vasthielden, en ineens inkakken omdat ze leeg zijn?
     
  3. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Aha ok! Ik heb LVC op 3.5V staan nu. Vroeger 3.4V.
    Net lege lipo aan de lader gehangen: 3x 3.63V en eentje 3.54V. Wijkt een beetje af, maar komt goed bij balancen!
     
  4. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Hyperion kan je prima leegtrekken tot 3.0 LVC :).

    Turnigy's op dit moment ben ik wat packs aan het proberen en allen trek ik momenteel nog leeg tot ook 3.0 LVC Maar .... 3.2 LVC zou beter zijn voor de Turnigy's.
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik gebruik al ruim een jaar Zippy lipo's met de cutoff op 3.0v, eerst geprobeert en nagemeten. maar nu dus al geruime tijd in gebruik zonder problemen. :)
     
  6. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik heb hem altijd op 3.4v staan. Als je hem op 3.8v moet zetten om op tijd te stoppen omdat je cellen uit balans zijn dan zou ik toch snel nieuwe bestellen.
     
  7. erevobe

    erevobe Guest

    hallo, het probleem lag duidelijk bij de traxxas stekker,heb er nu goud contaten op en een nieuwe LRP 2.4ghz opgezet, en nu is het in orde!!

    dus heb ik gisteren voor het eerst mijn nieuwe vorza flux getest op straat( klinker) en 2x3s lipo en stock vertanding,

    dit is dus echt niet te doen, wat een power geeft die flux motor,, en dan nog op straat, waar bijna geen grip is !!als je met deze auto op een gras of zand plein zou rijden ,waar hij voldoende grip geeft , dan is dat echt een racket,

    en hij plakt gewoon aan de baan geen enkele keer omgevallen en hij maakt zelfs kleine whiely's , en dat voor een buggy , echt een ferme bak:)



    wat lipo-cut off betreft, de mijn staat op 3.3 per cel, de ESC rekend niet per cel, maar over de 2 lipo's,
    dus met 3.3v sta je safe, bij het optrekken geeft een auto veel stroom nodig, op het moment dat je lipo bij leeg zijn en je geeft volgas, komt het hele boeltje aan 3.3 en slaat hij af, dan moet je eens je lipochecker erbij halen, dan gaan je cellen appart tussen 3.5 en 3.6v staan, bij mij is dat toch zo op de flux en mijn revo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2010
  8. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ik heb dezelfde motor in m'n 8ight. Inderdaad veel power, alleen rij ik op 4S en dan heb je nog power zat. Gearen voor 65-70km/h op 4S is perfect. Als je wilt dat je banden nog even meegaan zou ik niet meer op asfalt rijden. Ik had eens een setje banden gekregen waar het beste er al af was. Ik dacht oprijden op straat. Na 4 lipo's had ik slicks :p
     
  9. erevobe

    erevobe Guest


    idd na 1 setje 2x3s zag je mijn banden al goed gaan, een tip, koop wielen van acme van de werewolf, die passen perfect en nog geen 10euro voor een setje banden + velgen, heb hier al zo'n setje liggen , of het goeie kwaliteit is , weet ik niet!! maar ze zien er deftig uit

    link

    Acme Werewolf Spare Parts - SRI Remote Toys

    nog een klein vraagje over de vorza flux,

    mijn achterwielen kijken wat naar binnen, is dat normaal? of is dat met een speciale reden zo gedaan?
     
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Dat noemen ze toe-in en is met opzet gedaan ;)
     
  11. erevobe

    erevobe Guest


    dus volledig normaal, t'is mss een stomme vraag, maar waarom doen ze dat?

    P.S fotoalbum bijgewerkt!!
     
  12. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Om de wegligging te verbeteren.
     
  13. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ik zie nu pas dat je van Eeklo bent. Zin om deze week eens samen te rijden met de buggy's? Ik ben zelf van Adegem.

    Je moet maar een PM sturen ofzo als je zin hebt.

    Die toe in is voor de wegligging te verbeteren. 2-3° toe in is meestal ok. Toe in zorgt ervoor dat je achterkant minder snel uitbreekt en stabieler is bij het wegrijden uit een bocht.
    Je kan anders ook een het Hudy Setup Book lezen, daar staat heel veel informatie ivm afstellen voor buggies en truggies.
    Link: http://www.google.be/url?sa=t&sourc..._6lg6X0pb_XPPKy0Q&sig2=f2gs423jBz4xVi5-HsBu2w
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2010
  14. erevobe

    erevobe Guest

    nog een vraag , ik rij nu op 2x3s lipo, maar ik vind dit nogal een geklunel met al die goudcontacten,

    zou dat mogelijk zijn dat ik daar gewoon 1 6s lipo inleg,
    en gewoon met de plus en de min von de ESC aansluit?

    en op wat moet ik vooral letten als ik 1 6s koop,

    en moet er iets speciaals aan de auto doen, instellen ofzo!!

    dan kan ik toch gewoon met de de 2 draadjes uit mijn ESC werken he
     
  15. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ja, dat kan. Het enige waar je op moete letten is of het blok accu's in je auto past (maatvoering)
     
  16. erevobe

    erevobe Guest

    ok bedank ,

    niets moet veranderd worden he , b.v met de castle link,

    dan ga ik mijn direct 1tje bestellen, want die 4 goudcontacten , op die korte kabels in de vorza maken het niet gemakkelijk, ben nogal onhandig :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2010
  17. erevobe

    erevobe Guest

  18. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ja evenveel power, maar 745gram :| Geen idee wat het gewicht van de roller is met elektronica, maar ik vermoed dat je een rijdende bowling bal zult hebben :p
    Echt gewoon bij 4S voor die motor. 6S op 2200KV is echt teveel voor een buggy.
     
  19. RFAC

    RFAC

    Lid geworden:
    5 aug 2004
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Den Helder
    hij zal evenveel power hebben als voorheen, wel mannelijk 1:8 buggy op 6s, wordt je motor dan niet aardig heet?
     
  20. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Lekker zware lome bak.
    Ik denk toch meer power, want als je kijkt naar het savage flux promo filmpje tonen ze een backflip op 6s. Met 4s ging dat net niet, dus ik vermoed meer power.
     

Deel Deze Pagina