HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Haha , Deadwish;):) Heb u nen hoop foto'kes doorgestuurd eh waar alles duidelijk opstaat! Enkel de nieuwe kogellager set ben ik vergete..

Kurtje , ge kunt er wa van ze!:p Komt gij ok maar is een keerke naare gentbrugge askik dare ben:D

Het is idd een proper bakske:p.

Hopelijk kunne we dan snel is afspreke voor de ruil he, want mee sommige manne hier die de ongeduldigheid alleen maar groter maken bij mij..;)

Ik heb een vraagje, welke lagers gebruiken jullie in de wielen voor de Vorza ?

Zit al een half uurtje te surfen, maar kan eigenlijk geen passende vinden bij de normale leveranciers. Maatje is nogal afwijkend blijkbaar. 8x14x4mm.

Acer racing heeft ze niet eens los, alleen 8x14x3.5, maar ze hebben wel een hele kit..

*edit* toch wel http://www.acerracing.com/ball_bearings/8X14MM_Polyamide_Sealed_Ball_Bearing-807-0.html

Boca heeft ze wel, maar vind die erg duur.

Iemand nog een goed adresje ?
Wat gebruiken jullie, rubber sealed ? Verbaasde me dat de lagers in de wielen normale shields hebben, terwijl op diverse plaatsen in de auto ook weer rubber shield gebruikt wordt. Weet eigenlijk niet goed wat kiezen, op zich wil ik best wat extra uitgeven, bij de on road reed ik met yellow seal ceramic, maar als ze zo snel kapot gaan als deze dan doe ik liever regelmatig nieuwe erin. En dus wat goedkopere.

En uchh ja, die van mij zijn rondom al behoorlijk slecht !

Laatst bewerkt:
@Snoebel :

Rondom , binnen en buiten gewoon teflon/rubber sealed gebruiken... Ook bij de wielen dus , zul je zien dat ze ineens veel langer meegaan ;)

Snap het van HPI ook niet dat ze daar dan weer gewone schildjes voor nemen :nooo:
Net zoiets als die 100K in het middendiff :rolling: Gewoon erg slordig van zo'n groot bedrijf..

Error aan mijn kant, haal ze er net vanaf en ze zijn wel rubber sealed dus.
Op tekening in boekje staan gewone afgebeeld, naast andere wel rubber.

Mijn fout dus, niet die van HPI :-)

Zie ook dat ze vooral voor erg slecht zijn.

@ SSI ;

Sorry gene tijd! Ik zit het hele weekend aan zee. Moet mijn laatste tamiyacup wedstrijd rijde zondag. Sta 2des in het klassement met 90p achterstand wat niet veel is eigenlijk. Dus met hoop wordt ik dit jaar (mijn eerste) ineens kampioen ofzo eh :p Maar ik zit normaal zowiezo in de top 3 van eindklassement ook zekers ni slecht! Want er zijn ong 6 evenwaardige concurente die me alty doen zwete !

In de winter ist indoor en lente/zomer ist outdoor. Nog 1 weekend , dan gaat de tt01 eruit en dan volop offroad:p

Nou, na wat spelen met servo armpjes en wat meten (past het wel onder kap etc) tot de volgende simpele oplossing gekomen :

full

full

Nu zou je zeggen dat dit armpje korter is dan de HPI, en dat klopt ook wel, zo'n 3.5mm kleiner. Maar ik heb de EPA (stuuruitslag) op de zender terug moeten zetten naar 75%, doe ik dat niet dan drukt de servo behoorlijk tegen de saver aan. Dus in principe is de standaard zowiezo veel te groot.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet ut :-), maar die heeft me teveel speling.
De Alu versie is nog steeds niet binnen, maar de plastic geef ik weinig kans met deze speling op servo.

Maar denk je dat deze hoek een probleem wordt dan ? Loopt verder nergens tegenaan en ik vond de hoek wel meevallen eigenlijk.

Back