HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

of gewoon bij de locale electronica zaak:P heb er gisteren nog naar een zitten kijken die 4.3m3 lucht per uur wegzet;P ongetijfeld dikke overkill maar hey:P

Nu heeft het wel geregend he Kurtje.

Heb vandaag de vorza terug ineengeschroeft en als ik de wagen aanzet flikkert het groene lampje.

Volgens mij zegt dit dat de esc niet gekalibreerd is. Maar zal ik dat nu wel of niet doen?
Het ergste wat kan gebeuren is dat de esc uitfikt, maar dat is niet zo een ramp :rolleyes: denk ik.

De aandrijflijn draait soepel, de motor draait makkelijk als het middendiff eruit is. Als het middendiff erin zit kan je de spur ook makkelijk verdraaien. Zie er echt niks verkeerd aan.

Het voordeel van deze problemen, ik haal de vorza zo uit elkaar en steek hem zo weer ineen :rolling:.

Ik zou het gewoon proberen stewie :) maar da ben ik dan ook weer haha...
Zit net de koppeling ineen aant steken van de Mugen amai :) toch opletten wat je doet haha

Er steekt nu een 13T pinion op de motor. Thankz Roni;)

De motor wordt nu niet meer warmer dan een 60°C.
Ineens wat bandjes voor op straat gekocht en dan de motor nog he:) die moet komen.

Die Vorza rijdt nu echt zeer zeer traag. Schat een 30Km/h:p
Nja , kan ik al niet veel brokken meer rijden:rolling: En ik kan héél lang rijden.

Morgen wel op een BMX-parcour gaan rijde. Daar is snelheid niet echt van belang:)

Sorry hoor Olii, snap echt niet hoe jij nu zo blij kunt zijn (5 smiles in 1 post !) met een Vorza die net 30km/uur gaat en dan ook nog 60 graden wordt (wat op zich geen probleem is, maar dus blijkbaar al de max).

Mag hopen dat je morgen geen Slash rijders gaat tegenkomen, anders gaat het nog flink 'pijn' doen.

Natuurlijk, ieder het zijne, maar gezien je eerdere posts, ook in andere topics en je handtekening met je andere auto's lijkt me je toch echt wel iemand die weet wat snelheid is.

Veel plezier gaat ge daar toch niet aan hebben. Een vorza is niet gemaakt om langzaam te rijden.
Nu 30 km/u is toch al 30 sneller als die van mij ;-).

Als ik straks thuis ben de esc toch eeks kalibereren. Als hij dan uitfikt zal ik hem binnendoen.
Hopelijk heb ik volgend weekend san de servo's en ontvanger voor de ishima.
Kan die ook eens ingereden worden.

Sorry hoor Olii, snap echt niet hoe jij nu zo blij kunt zijn (5 smiles in 1 post !) met een Vorza die net 30km/uur gaat en dan ook nog 60 graden wordt (wat op zich geen probleem is, maar dus blijkbaar al de max).

Mag hopen dat je morgen geen Slash rijders gaat tegenkomen, anders gaat het nog flink 'pijn' doen.

Natuurlijk, ieder het zijne, maar gezien je eerdere posts, ook in andere topics en je handtekening met je andere auto's lijkt me je toch echt wel iemand die weet wat snelheid is.

Blij zijn kan ik het niet noemen. Ik vind het gewoon idioot dat een vorza maar 30 rijdt. Precies of mijn vorza is gecastreerd.
Ik vind het echt heel rot dat dit nu juist is maarja, wat kan ik er aan doen ? Sparen en op de kast zetten zei een vriend. Nee dat kan ik niet, da is om depressief van te worde. Dan verkoop ik hem nog liever dan hem in een doos te laten staan.

Ik weet zeker wat snelheid is;) En nu laat ik mijn zus zelfs met de vorza rijden. Dat zegt al genoeg vrees ik.

Het slechtste wat ge kunt doen is hem verkopen met nog eens verlies. Idd gewoon sparen tot je een andere motor kan kopen.
Als dat enige tijd duurt kan je idd zo doorrijden, maar echt aan te bevelen is dat niet.
Met de juiste motor (zeg niet dat dit de standaard motor moet zijn) is de vorza een prachtige wagen. Hij is met 18/46 vertanding al redelijk snel, iig snel genoeg voor offroad en op 6s is het gewoon een beest.

Ik zou redelijk pissed zijn in uw plaats (en ben van nature uit vrij kalm), maar dat is het risico van 2de hands te kopen.

Heb net mijn vorza getest en die valt niet meer te kalibireren.
Het groende lampje blijft knipperen. Enkel de stuurservo reageert, wat mij doet besluiten dat de ontvanger nog wel werkt.

Morgen maar eens binnendoen bij de winkel waar die van komt. Begin al blij te worden dat ik hem niet in Nederland ben gaan halen, maar hem nu op slechts een goede 10 kilometer binnen kan doen.

Oli, het kan wel zijn dat je nu undergeared bent. Probeer eens langzaam naar omhoog te gaan en check je temps. Probeer eens 15T en 17T. Hou iig de temps in de gaten.

Mijn Mamba regelaar heeft precies ook al wat slijt :s Dat ding kan schuiven in zijn eigen kastje waardoor de PCB volledig aan het afslijten is op de plaats waar hij op het kastje rust. Er komt gewoon koper door :/ Heb er een nieuw kastje opgezet en het is nog steeds hetzelfde...

olii , spaar even voor een 2200kv motor en rij gewoon zo verder als is het wat aan de trage kant , beter dan je regelaar op te blazen met een ander verhouding .

op het bmx parcour zal die al snel genoeg gaan ...zeker met die jump daar

Jumpen zal wel gaan. Ja proberen dat ik nog iets krijg voor diene tt01 eh;) Dan zal ik het geld vrij snel bij een hebbe! Mss tege volgende week al. Zou mooi zijn.

Zo , net terug van BMX parcour. Was echt zeer leuk. Die Vorza is zeer goed te besturen in de lucht. En snelheid heb je ginder niet echt nodig gelukkig. Spijtig genoeg had mijn 2de servo het ook al snel begeven (futaba s3003 denk ik)

Dus ga ik is zien naar een savox die tegen een stootje kan en dan een motor nog hé.

Sloop je nou 2 servo's op 1 ochtend ? Ok, de originele HPI servo was niet bijzonder snel of sterk, maar zo snel ging ie nou ookweer niet kapot.
Dat je een s3003 snel sloopt, da's natuurlijk niet zo raar, veel te licht om op het stuur van een 1:8 buggy te hebben.

Ik ben voor de DS1015 gegaan op aanraden van wat mensen hier, geen spijt van gehad, geweldige servo !

Zo , net terug van BMX parcour. Was echt zeer leuk. Die Vorza is zeer goed te besturen in de lucht. En snelheid heb je ginder niet echt nodig gelukkig. Spijtig genoeg had mijn 2de servo het ook al snel begeven (futaba s3003 denk ik)

Dus ga ik is zien naar een savox die tegen een stootje kan en dan een motor nog hé.

Dat is een servo van amper 4 kilo... Kijk eens naar servo vanaf 12-13kg voor een buggy. Ik zit zelf met 25kg in een buggy, lol :p

Laatst bewerkt:
Ja die servo van HPI was al zo goed als kapot. Ik reedt er 3 keer mee en die was stuk en ik deed niets bijzonder. Gisteren bij Roni heeft die het begeven. Dan had ik die futaba is gestoken en die was na 10 jumps heeeleemaaal GAAR haha:p.

Ja nu komt er wel wat beters in hoor. Die futaba lag hier gewoon nog rond te zwerven dus waarom niet he;)

@ Snoebel;

Dit is toch een ACE he ?

Ik denk dat ik toch ook voor deze servo ga! Waar heb je die gehaald en voor hoeveel ? Bij A Main hobbies staat die voor 99$

Ik heb ook al op ApexModels gezien voor reservestukken.
Alleen vind ik reserve stukken voor de HB D8 de nitro versie. Passen deze stukken er ook op ?

Grtjz

Back