HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Yep je moet voor reserve stukken gewoon naar de hpi site gaan en daar kan je alles vinden, maar de Vorza is zo goed als een D8 nitro...

ivm de Ace ik heb deze ook steken en da is een ferm dingske!!! denk een euro of 75 a 80 hier in Belgie, dus kan je ze ook hier bestellen... Buggyland heeft ze goedkoper in duitsland ;)

Ik heb hem gewoon lokaal bij MBS racing opgepakt, 85 euro dacht ik uit mijn hoofd.
Heb ook ff internationaal gekeken, maar wou hem snel hebben en echt veel goedkoper vond ik hem toen niet.

Wow, die bij buggyland had ik nog niet gezien, 68 euro is wel echt nette prijs en voorraad !
Moet er toch eens gaan kijken, op zich niet eens zo heel ver rijden voor mij.

Yep, ff de tekeningen erbij pakken, heul veul van de Ve8 en D8 is gewoon hetzelfde als de Vorza.

Danku Kurtje en Snoebel !

Ben net terug gaan horen in de horecazaak waar ik vroeger werkte. Ze ware best enthousiast dat ze me terug zagen en zou rond september terug mogen beginnen! Nu niet meteen omdat ik nog met last zit van men werkongevalletje in juli haha:)
Maar dan heb ik binnekort weer wat ademruimte kwa geld in de hobby :)

EDIT ; Heb net 2 leuke 2dehandse servo's gevonden.

Hitec hs - 755mg

Operating Speed ( 4.8V ) : 0.28sec/60 ° bij nullast
Operating Speed ( 6.0V ) : 0.23sec/60 ° bij nullast
Koppel Stall ( 4.8V ) : 167 oz / in . ( 12kg.cm )
Koppel Stall ( 6.0V ) : 200 oz / in . ( 14kg.cm )

Dat zijn de specs.

14Kg zou voldoende zijn volgens SII
20 euro per servo is niet mis denk ik ? Als ik dan verlopig met de deze kan verder doen.. En dan ineens doorspare voor iets heel deftig..

Laatst bewerkt:
Ik zou toch denken dat je ff je neus vol hebt van tweedehands niet ?
Een Vorza met verkeerde motor en defecte servo...

20 Euro is op zich niet veel voor die servo's, maar ze zijn redelijk traag en voor 18 euro meer koop je een nieuwe (enkele) die naar zeggen nooit meer kapot gaat !

Je gaf zelf al aan dat je het geld wel hebt, maar ff niet wou uitgeven. Ik zou gewoon even wachten tot je met je baantje bent begonnen en dan het goede spul kopen, of ff wat bij jezelf lenen :-) en in September de verdiensten weer op de spaarrekening zetten.

Mijn vorza werkt ook weer.

Heb bij het in elkaar steken de kabel van de trotthle in de bind plug gestoken :rolleyes:.
Bij het proberen van een andere ontvanger viel de fout mij op.

Heb de vorza 5 minuten laten bollen op de carstand, wat heen en weer geschud, paar keer van 30 cm laten vallen, nog meer laten bollen en de regelaar blijft het doen.

Ik begin een kortsluiting in de draden te vermoeden door het schroefje van de beugel. Kan enkel geen beschadigingen waarnemen.
Ga de kabel maar intapen en de vorza gewoon eens een middagje proberen op het zandparcours.

Blijft toch een lekkere auto die vorza :rolling:.

Danku Kurtje en Snoebel !

Ben net terug gaan horen in de horecazaak waar ik vroeger werkte. Ze ware best enthousiast dat ze me terug zagen en zou rond september terug mogen beginnen! Nu niet meteen omdat ik nog met last zit van men werkongevalletje in juli haha:)
Maar dan heb ik binnekort weer wat ademruimte kwa geld in de hobby :)

EDIT ; Heb net 2 leuke 2dehandse servo's gevonden.

Hitec hs - 755mg

Operating Speed ( 4.8V ) : 0.28sec/60 ° bij nullast
Operating Speed ( 6.0V ) : 0.23sec/60 ° bij nullast
Koppel Stall ( 4.8V ) : 167 oz / in . ( 12kg.cm )
Koppel Stall ( 6.0V ) : 200 oz / in . ( 14kg.cm )

Dat zijn de specs.

14Kg zou voldoende zijn volgens SII
20 euro per servo is niet mis denk ik ? Als ik dan verlopig met de deze kan verder doen.. En dan ineens doorspare voor iets heel deftig..

Niet kopen. Vanaf de 925mg kan het, maar die heb ik ook dood gekregen en daarvoor flipte ie al. Gewoon van de eerste keer een deftige servo kopen. En die servo is idd traaag

Tis in België overal slecht weer, maar volgend weekend zou goed zijn.
Tijd om de auto's nog eens uit te laten.

Ik heb een savox 1258tg voor 55€ kunnen kopen, geen verkeerde prijs denk ik. Maar die staat nu duurder (rond de 70€ denk ik).

hehe ik heb in mijn Mugen Orion's om te testen... op het stuur eentje van 20kg en 0.14 en op de gas eentje van 10kg en 0.07 :)
Kan zeggen dat die van 20kg mijn vinger serieus al geplet heeft bij het testen en uitschuiven van de hendel :D

Dat is niet zoveel. Waar haalt ge die dan ? En ist goei weer ginder ? :)

Bij cis models of in beveren waas bij Ep fun , 16 kg trekkracht is meer dan genoeg op een buggy.

Ben nog niet vertrokken , zal voor morgen avond zijn maar heb al gezien dat het over de 30 graden is :cool:

Bij cis models of in beveren waas bij Ep fun , 16 kg trekkracht is meer dan genoeg op een buggy.

Ben nog niet vertrokken , zal voor morgen avond zijn maar heb al gezien dat het over de 30 graden is :cool:

Ok dan ga ik die daar halen, of als ge er nog is bent na u verlof en ge mocht dat kunnen meenemen:). Of als die online doet ?

Hopelijk kunt ge ginder goe genieten! Have fun;)

Ik moet zoiezo nog servo's hebben voor mijn buggy , zodra ik terug ben neem ik wel contact op met cis models

probeer al een motor te regellen , dan kunnen we binnen 2 weken eens racen in Gentbrugge met zen allen

Ok zal zien wat ik kan fikse;)

EDIT.
Als den tt01 nu weg is heb ik de Mamba 2200KV motor al.
Servo'ke nog se en kben weer vertrokke.

ff nog een vraagske, Roni je zei me al dat er wat gefoefeld moet worden om de Mamba erin te krijgen. Is dit gewoon bijvijlen of is het echt een rottig klusje ? Ik wil gewoon ff weten waar ik voor sta, mss nodig materiaal ff ga aanschaffen. Want ik ben een houtbewerker, geen metaalbewerker:)

Laatst bewerkt:
Back