HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Vandaag even wezen rijden met de nieuwe achterkant, moet zeggen rijd een stuk rustiger en niet meer dat springende, dus is een goede optie geweest.

Vraagje hoe vullen de schokbrekers, en na het vullen komt dan de zuigerstang geheel weer retour onderin de demper?

gr
Menno

Ja goed he :-) Ik heb vandaag ook ff een 10 min gereden en geprobeerd, ik ben er ook erg content mee. Heb de 1.2mm piston ook nog onderweg om eens mee te proberen, maar ik vind hem nu al erg goed.

Stewie boodt aan om zijn schoks ff uit te lenen (112mm), dat zou de echte vergelijking zijn, maar naar mijn gevoel gaat het niks meer maken. Die zijn nml alleen maar langer, niet dikker ofzo.

Schoks zijn wat vreemd in schokbreker wereld, deze MOET je nml vullen en zuiger bovenin zetten en dan sluiten, 25% van bovenkant mag ook. Na sluiten moet de stang ongeveer naar 50% terugveren, dan is ie goed. Die je dat niet dan sloop je binnen de korste keren de bladder (rubbertje bovenin).

Poehee,
Zojuist klaar met het hele topic door te lezen.
Er staat veel info in, en deze hebben eigenlijk al mijn vragen reeds beantwoord...
Mocht me nog wat te binnen schieten weet ik jullie wel te vinden :banana:.
Vandaag maar weer eens even rijden en me bedenken of ik een zooi Lipo's zal kopen of een Savage Flux... ben er nog niet helemaal uit namelijk haha, jullie nog een mening hierover?

Totzientjes :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Nou gisteren was dan de vuurproef voor de schokbreker modificatie van mij. (De langere ball ends en de langere veren)

Een dagje doorgebracht op het Megadrome in Geilenkirchen, best aardig circuit, beetje vergane glorie hier en daar, maar zeker leuk om eens een dagje te doen. Baan is 'astro' met redelijk wat aggresieve jumps, maar niet zo moeilijk als bv Mol. Niet dat ik al in Mol ben geweest, maar gezien de foto's lijkt me dat veel moeilijker.

Kon de Vorza helaas niet vergelijken met een andere 1:8 buggy qua gedrag, reden wat 1:10 buggy's en verder vooral Slashes en wat Revo's. (Had zelf ook de Revo bij)
Maar het stuiter gedrag is er volledig uit, kan gewoon vol gas een jump maken, corrigeren in de lucht (prima balans trouwens) en dan landen, auto komt neer zonder ook maar iets van een stuiter terug.
Heb jumps gemaakt van dik 3 meter ver, kom daarbij zo'n 1.5 meter hoog en kan landen zonder dat het chassis de grond raakt, dus ook de hardheid van de schoks lijkt me nu prima. Op het stukje baan met heel veel kleine bobbels absorbeerd de Vorza de bobbels redelijk, hier merk ik wel dat het misschien iets zachter zou kunnen. Misschien is de 500 voor toch iets te dik.
Wat ik nog steeds erg moeilijk vind, maar zag dat alle auto's daar heel veel moeite mee hebben zijn relatief kleine, zeer aggresieve bobbels. Een hobbel van zo'n 7 a 8 cm, de achterkant springt daar nog steeds erg omhoog, maar zag dat ook de Revo regelmatig op zijn dak gaat met die hobbel, de Vorza had er minder moeite mee dan de Revo's.
Op zich was de Vorza geweldig goed, maarja, Slashes en Revo's waren geen uitdaging gisteren, die reed ik makkelijk voorbij en op een paar rondjes binnen een paar minuten, volgende keer toch maar nog Mol of iets anders om eens een echt vergelijk te doen.
Al zal mijn off road rijkunst de beperkende factor worden, merk dat dit toch wel een hele andere sport is dan de on road die ik tot nu toe gedaan heb.

Poehee,
Zojuist klaar met het hele topic door te lezen.
Er staat veel info in, en deze hebben eigenlijk al mijn vragen reeds beantwoord...
Mocht me nog wat te binnen schieten weet ik jullie wel te vinden :banana:.
Vandaag maar weer eens even rijden en me bedenken of ik een zooi Lipo's zal kopen of een Savage Flux... ben er nog niet helemaal uit namelijk haha, jullie nog een mening hierover?

Totzientjes :rolleyes:

Ja tuurlijk hebben we daar een mening over :-) Als jij een Savage Flux kunt kopen voor de prijs van een paar Lipo packs (voor de Vorza), dan zou ik zeker de Savage kopen en die weer verkopen, daar koop je nml heeeeeel veel packs voor bij Hobbycity :rolling:

Nee, maar ff serieuzer, Lipo packs zijn toch niet meer zo duur dat dit de keuze van een (tweede) auto beïnvloed ?

Ja tuurlijk hebben we daar een mening over :-) Als jij een Savage Flux kunt kopen voor de prijs van een paar Lipo packs (voor de Vorza), dan zou ik zeker de Savage kopen en die weer verkopen, daar koop je nml heeeeeel veel packs voor bij Hobbycity :rolling:

Nee, maar ff serieuzer, Lipo packs zijn toch niet meer zo duur dat dit de keuze van een (tweede) auto beïnvloed ?

Haha, nou eigenlijk wel. Heb de centen nog niet liggen voor de Savage hoor, maar als ik lipo's insla zullen het er gelijk 6st 2S zijn en 2st 3S, en dat hakt dan wel weer in het budget. En des te langer ik moet wachten haha. Nu weet ik stiekem je antwoord al denk ik "koop nu lipo's zodat je nog lekker even kan rijden met de Vorza, terwijl je lekker verder spaart...".

2x 3S voor de Vorza, da's waanzin en past er waarschijnlijk niet eens in. Een single softcase 5S of zelfs 6S kan wel, maar dan wil ook andere motor. Op 2200KV is 4S al behoorlijk aan de zware (snelle) kant. De wedstrijdrijders rijden meestal ~1900KV op 4S !.

En ok, 3 sets 2S is wel lekker, maar ook niet echt nodig. Met 2 sets gaat het toch ook prima, niet alleen de auto, maar ook jijzelf heeft af en toe pauze nodig hoor als je gaat rijden, de packs laden redelijk rap en rijtijd is toch 20 min ofzo met een goede Lipo set.

Dus ja, zo stiekum is dat antwoord niet, koop een 4 stuks 2S en ga rijden !

Ik rij met deze, passen super (lekker strak en vast in accubay) : http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13398
Op dit moment op voorraad in D en dus met 2 dagen in huis !

Heb je op die lipo's gewoon de High Amp deans gesoldeerd?
En denk inderdaad dat ik maar even 2x 2s lipo's bestel, en dan zon apparaatje dat ik beide tegelijk kan laden. Kan ik weer even vooruit en rustig verder sparen voor de Savage. Want die 2x2s zullen voldoende moeten zijn ook voor een Savage neem ik aan.

Nee, ik heb overal Traxxas opgezet, ivm met de Slash van mijn zoontje en de Revo.
Deans is wel een lastig klusje met die dikke kabels, nog lastiger dan Traxxas denk ik.
Je zou ook een setje 5mm busjes kunnen meebestellen (die zitten standaard op de packs), maar dan zit je weer met de lengte van de kabels op de pack. Die heb ik nml tot 1/3 korter gemaakt.

Nee, ik heb overal Traxxas opgezet, ivm met de Slash van mijn zoontje en de Revo.
Deans is wel een lastig klusje met die dikke kabels, nog lastiger dan Traxxas denk ik.
Je zou ook een setje 5mm busjes kunnen meebestellen (die zitten standaard op de packs), maar dan zit je weer met de lengte van de kabels op de pack. Die heb ik nml tot 1/3 korter gemaakt.

En met de aansluiting van de ESC, en dan ook de rest van mn packs, en mn laadkabels :p.

En met de aansluiting van de ESC, en dan ook de rest van mn packs, en mn laadkabels :p.

Ja, de keuze maakt dat je overal de connectors erop zult moeten zetten natuurlijk. De Vorza heeft standaard WS-deans.

SSI heeft zeker gelijk, die EC5 zijn erg gemakkelijk om te solderen en kosten geen drol. Ik zou wel de kabels inkorten op de packs.

Zelfs voor iemand zonder soldeerbout?:rolleyes:
En waar bestellen jullie die EC5's? Ik had ze de laatste x door PK laten solderen wat me 10,- per lipo kostte,,,

Tis dat je zo ver woont, anders zou ik zeggen kom ff buurten, stekkers zitten er zo op.

Maar tis niet zo'n heel moeilijk klusje hoor met de EC5 connectors. Ik zou een bout kopen en gewoon zelf doen. Staan zat youtube filmpjes hoe je het moet doen.

Traxxas :

EC3 (kon ff geen EC5 vinden, maar deze zijn alleen iets kleiner, zelfde principe)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een service zonder te vragen uitleg en al :thumbsup: !
Toch maar eens een bout kopen dan en wat soldeer tin.
Maakt het nog uit welke bout/tip etc?
Of gewoon een goedkope gamma volstaat?

Laatst bewerkt:
Gewoon goedkoop boutje voldoet prima, neem er eentje met redelijk wat vermogen en probeer lekker dunne soldeertin te vinden, werkt wat makkelijker.

Als je er alleen connectors mee gaat doen, gaat ook een soldeerpistool prima (kosten ook geen drol). Hou er dan wel rekening mee dat die veeeeel te heet worden voor andere doeleinden (solderen op printplaten ect) maar voor solderen van een connector net wel makkkelijk dat ze lekker heet worden.

30watt voldoet voor mij prima (heb op de mijne een "turbo knop" voor 130 watt wat wel handig is voor het opwarmen) en ik vind de 37/63 0.7mm echt heerlijk werken heb daar gewoon voor een paar euro een 100 grams rolletje van ebay geplukt...

Laatst bewerkt:
Back