HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Heb nu nu zelf een setup gemaakt voor m'n mbx6 en vraag maar aan Nard hoe die was :D
Nja ... reed ''wel aardig'' ... :rolling:

J/K, ding was echt een train op rails op Mach One. Was kwestie van sturen en je ging exact heen waar je wilde. Ik heb buggies nooit iets aan gevonden maar ben nu stiekem aan het eBayen op zoek naar een MBX6!

Er staat op een franse website een mbx6 buggy te koop
is net aan de grens belgie /frankrijk

Kijk maar op leboncoin.fr trefwoord mugen mbx6;)

Laatst bewerkt:
Hey hey mannen,

Sinds vandaag ook eigenaar van een Vorza buggy.
Ik ben inmiddels op pagine 49 (teruglezend) van dit topic, dus het duurt nog wel even voor ik met vragen kom, als die niet al beantwoord worden in de aankomende 49 pages :D.

Daag :).

Alvast wat tips voor de beginnende Vorza rijder?
Dingetjes die ik echt moet weten/rekening mee moet houden oid?

Ben inmiddels in de 20ér pagina's beland en hebt 2 kleine vraagjes alvast.

1. Wat is beter en waarom: 2x2s 5000mah of 1x 4S 5000mah. Ik ga nieuwe lipo's kopen erbij, dus zou graag weten welke ik het beste zou aan kunnen schaffen. Het worden offcourse Turnigy's/Zippy's.

2. Voldoet de standaard stuur servo van een Vorza of is een upgrade naar een Ace 1015 eigenlijk wel een must?.

Alvast bedankt mannen :D

Laatst bewerkt:
Een andere stuurservo zal je toch nodig hebben. De origenele trekt op niets. En dat ACE'ke is best wel goed, je zal er althans geen spijt van hebben;)

Die lipo's weet ik eigenlijk niet. Ik zou gewoon een 4s kopen omdat het ev. iet goedkoper zou uitkomen en omdat je met 2x2s weer moet gaan liggen klooien omdat je ze apart moet laadden of is dit niet zo ?

1. Er vanuitgaande dat alle packs dezelfde C rating hebben zal het niet veel uitmaken. Met de 2*2S packs heb je meer connectors nodig en dus iets meer weerstand, maar dat is zo minimaal dat je het niet zult merken.

Mijn advies is om 4S packs te kopen. Minder kabels, makkelijker met laden en losse 2S zou je toch niet individueel kunnen gebruiken (kan wel, maar ik raad het niet aan) in een andere auto aangezien dat de performance wanneer ze in serie staan negatief zou kunnen beïnvloeden.

2. Geen idee. Ik zou zeggen rij er mee en als je het niet goed genoeg vind / hij gaat kapot maak je een upgrade.

Qua rijden maakt het niet echt uit, het verschil tussen 4S en 2x2S ga je echt niet merken. Heb ik ook nooit gedaan en ik reed met beiden...

Ivm de stuurservo, zo brol is die echt niet hoor... Ik heb een hele tijd gereden met de mijne, en die voldeed zeker voor wat rond te bashen. Een ACE1015 is natuurlijk ander materiaal, maar dit betaal je ook... Ik heb deze upgrade toen ook gedaan en dat beklaag je je niet! Zou met de standaard servo rijden tot hij stuk gaat hoor... Tenzij je echt gaat racen ermee, dan is de kracht en snelheid wel een pluspunt... Brolservo's zitten bvb in de Ishima, die gaan al stuk als je er nog maar naar kijkt :D

Als eerste, proficiat met je aankoop !

1. Lipo packs, ik ga er ff vanuit dat je hardcase wilt rijden? Dat is geen must maar velen, waaronder ikzelf hebben dat liever, stukje veiligheid.

Bij Hobbycity kom je dan uit bij de 5000/5200mAh 30c/40c Turnigy's, die passen er lekker strak in. De Zippy 30c is GEEN optie, die levert het vermogen niet. Er is eventueel ook een 4S pack, maar die is maar 4500mAh. Ik rij met de 5200mAh 30c, op voorraad in duitsland, dus lekker snel in huis ! HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack (DE Warehouse)

2. Servo die er standaard op zit is niet echt slecht, maar geweldig is ook anders. Ik heb er na een paar keer rijden de DS1015 opgezet, nooit geen spijt van gehad ;-)

Dingen die je nog zou kunnen doen :

• Skidplates, wat extra bescherming voor je chassis is wel erg fijn.
  • Alu servo arm, of aanpassen servo arm van je DS1015. Standaard gaat vrij snel defect.
  • Vervang minstens de olie in je middendiff, daar zit vanuit fabriek 100k in, staat genoeg over in topic, de meeste vervangen met ~10k
  • Vervang pinion door 17 of 18T als je op 4S rijdt, trekkracht blijft zo goed als gelijk, maar veel hogere top, motor en ESC blijven koel met die vertanding.
  • Schokbrekers achter, kan door de optie kit (langere schoks en hogere brug) of je kunt 'mijn' mod proberen, door alleen langere ball ends te gebruiken.
  • Plaatsing van droopschroeven, zorgt ervoor dat de ophanging niet tegen het chassis loopt, maar tegen de schroeven. Uiteraard krijg je dan ook meteen de mogelijkheid van instellen droop. Zeker met lange shoks of langere ball ends welkom.
  • Mudflaps, ter bescherming van de aandrijflijn aan de achterkant.
Als me nog wat te binnen valt hoor je het nog wel :-)

*edit* Ik zie in de tijd dat ik aan het denken/typen was al drie reactie's :-)

Laatst bewerkt:
Thnx voor de vele goede en snelle reacties.

De shocks achter en tower zijn al geupgrade.
De skidplates heb ik zojuist besteld bij de link van een paar pages terug.
Ik wacht denk ik tot de stuurservo het begeeft aangezien ik een DS3X (rij nu een traxxas 2,4) hoog op mijn verlangslijstje heb staan.
De diff olie is ook reeds veranderd.
De rest ga ik allemaal even inzien.
Wat betreft de lipo''s ben ik ook een voorstander van hardcases. Heb nu een enkele liggen van het linkje hieronder en die bevallen mij prima. Maar inderdaad voor het laden is een 4S makkelijker.

snoebel m.b.t. de LiPo packs. Waarom is die Zippy 30C niet voldoende, word die warm of zo (is volgens mij al eens eerder besproken maar kan het me niet goed herinneren)? Mijn Turnigy 20C heeft geen problemen met mijn Flux :)

Het valt me op dat de meeste best grote/veel mAh packs nemen. Voor bashen zou ik dit ook doen, maar voor racen kun je met 4A toch ook nog rond komen? SSI reed 20 minuten op een 4S 5A 40C LiPo, een race duurt meestal 10 of 12 toch? Dan zou ik persoonlijk kiezen voor 4Ah met minder gewicht of bashen jullie allemaal?

Bij buggyland is de DX3R in de aanbieding, zou mijn voorkeur hebben over de DX3S, die telemetrie gebruikt toch geen mens ! Heb je meteen high response.

Laden met twee packs is kwestie van juiste kabel maken, ik laad mijn packs als een 4S pack, zo blijven ze gelijk en het enigste wat je nog merkt is het steken van een extra stekker.

Op deze manier :

bal_gen_2s2s_wmain.gif

De Zippy (5200mAh 30c hardcase) wordt echt bloedheet in de Revo of Vorza, denk dat die 30c rating 'iets' overdreven is. Ik heb zelf ook Zippy 20c softcase, zelfs die doet het beter.

Ik denk dat voor racen met hardcase de 4500c hardcase de beste optie is, laagste gewicht en toch hardcase. Zelf wou ik packs die ik ook in Revo kon gebruiken. En de 5200 30c packs zijn wel erg goed, blijven koud en mAh is echt 5200+.

Nog een nadeel van de DX3S (Zal je niet direct nodig hebben) maar als je Mechanische rem wilt kan je geen mix maken op de gas/rem met het 3e kanaal. De DX3S kan alleen een mix maken op het stuur.

DX3S is geen slechte zender maar soms had ik last van glichen als de auto ver was, maar dat was als in op straat reed. Op circuit heb je daar geen last van want dan is je auto nooit verder dan 30m. Ik heb liever wat meer weerstand in de gas/rem en op het stuur. Dat kon ik niet instellen op m'n oude zender wat ik nu een zalige optie vind. Ook de throw van het stuurwiel is vrij groot op de DX3S. Maakt sturen wel iets nauwkeuriger/makkelijker maar ik vond het irritant omdat ik dan altijd m'n hand moest lossen. Maar dat ligt wss aan mij :D

Back