HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

volgens mij had ik hem bij castle besteld. Als je je ESC bij hen aanmeld krijg je wat korting op de field link. Dat was bij mij het geval.

Ik heb de fieldlink via ebay gekocht bij RCboyz, in huis voor 23 euro incl. verzendkosten !! :cool:

Ok, goed te weten, ik zag hem bij mn lokale shop staan voor 35,-.
En voor 1 malig gebruik vind ik dit zonde.

Enige wat ik wil is mn lipo cutoff even instellen op 3.4v oid. Vind 3.0v iets aan de lage kant voor de failsafe.
Ik neem aan dat hij standaard op 3.0v staat?

Laatst bewerkt:
Na foto's ook een filmpje.

gr
Menno

[URL="
- Hpi Vorza[/URL]

Deze video bevat inhoud van Sony Music Entertainment, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land.

Pffffffft dit krijg ik altijd dus.

Laatst bewerkt door een moderator:
attachment.php

Je kunt het een beetje vergelijken met de ontsteking vervroegen van een ouderwetse brandstof motor.
De nieuwere esc (mambo Pro bijvoorbeeld) kan je de vertiming laten variëren bij het toerental. Schijnt ongeveer zo te zijn alsof er een versnellingsbak in zit.

Je kunt het een beetje vergelijken met de ontsteking vervroegen van een ouderwetse brandstof motor.
De nieuwere esc (mambo Pro bijvoorbeeld) kan je de vertiming laten variëren bij het toerental. Schijnt ongeveer zo te zijn alsof er een versnellingsbak in zit.
De RX8 heeft in de nieuwe firm ook zo'n functie en die is echt super. Alleen daarvoor zou ik een RX8 kopen. Helaas heb ik geen 200euro teveel.

Als je een bepaald toerental bereikt kan je de motor hoger laten vertimen.
Het nadeel van extra timing is meer warmte. Maar in dit geval maakt dit niveel uit omdat die advance timing enkel begint te werken op het rechte stuk, wat nooit langer dan 3-6sec is. Door deze feature kan je met lagere kv's motoren rijden welke beter te beheersen in de technische stukken van het parcours. Ofwel kan je gewoon lager vertanden met je huidige motor voor meer efficiente.

Extra timing kan tot 15% extra toeren zorgen. In praktijk is dit eerder 10%. Bij een wye winding heeft extra timing meer effect dan bij een delta (don't ask me why, maar dat heeft Tekin zelf gezegd).

okeey duidelijk. Wat is standaard bij een mamba monster?

10° is standaard, maar 0° is prima.

Betere servo en servo arm, mudguards is wel fijn en wat grotere pinion, 17T of 18T. (Als je op 4S rijdt)
Als reverse onderdelen de draagarmen en de rear wheel hubs willen nog wel eens kapot gaan bij een crash of botsing.

Een paar pagina's eerder in dit topic staat een mod voor de achterschokbrekers, die is ook erg aan te raden (andere ball ends en veren achter) of je kunt ook kijken naar de langere versies van de shocks achter.

Verder is de diff olie veranderen wel een aanrader, de standaard 5-100-5 rijdt werkelijk voor geen meter ! Olie in schoks is een kwestie van smaak en ondergrond waar je rijdt.

Andere servosaver zeg je, hmm, daar heb ik nog geen reden toe gehad.

Eigenlijk verassend weinig wat je echt moet doen, auto is gewoon super 'out of the box' :-)

ik heb hem gekocht van een forum lid (Robbert) hij heeft die mod aan toegepast volgens mij. ik kwma erook achter dat hij er skidplates opgezet heeft.

en ik neem een servosaver reserve omdat ik die zondag kapot reed gelukig kon ik hem vervangen ik reed toen ook m'n diffhuis kapot die scheurde uit bij de schroefjes... verkeert landen op een jump is niet fijn.

bedankt voor je tips.

Back