HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

bij u mss wel! alhoewel ik mij iets anders herinner van ons laatste uitstapje naar mol;)

Ja zonder gas te lossen over da mini hobbelke en kwas nog aan acceleren. Auto deed opeens vree raar en toen was die achterarm gebroken en die kabels int spur. Ma met m'n Losi heb ik 3x gehad dat de shaft er was gesprongen, diffcase kapot, wingmount stuk, balllink kwam los. Zoiets heb ik nog niet gehad met de mugen. Enkel brokken van echt redelijk zwaar te crashen, bij die losi kwamen sommige dingen vanzelf los :p

Grote kans dat ik een Vorza ga kopen. Alleen die kap, ik vind hem zo lelijk. Nu ben ik dit topic al aardig aan het doorlezen, maar weet iemand een aantal kappen die passen? En dan graag clear bodys' die ik zelf kan spuiten zonder de motor openingen van de D8. Die vind ik namelijk wel mooi maar volgens mij zit dat gat van de motor er altijd al in. Tips en linkjes zijn meer dan welkom!!!

het gat van de motor bij de d8 zit er niet in wat ik weet ik kreeg de kap van de d8 hara ook helemaal dicht zal ik maar zeggen en die past wel goed op de vorza.

gewoon even meten hoe groot alles moet zijn en dan kan je op bijv tower wel maten vinden, en meestal als 1 d8 body past passen ze allemaal wel:)

Bijv, de bodies van de Mp777 en rc8 passen op een slash zonder mods;)

Gisteren was het dan zo ver, mijn eerste echte meters op een off-road baan met de HPI Vorza Flux.

Wat is dat genieten zeg. Het baantje waar we met B.O.M.B. op het moment rijden is erg kort (19 seconden en je bent rond als je het goed doet) maar bone-stock op 4S 5000mAh LiPo, na een aantal ronden feeling voor de wagen krijgen met de gebruikelijke buiteling, kwam ik in het ritme en kwam prima elke bocht door, en nam de schansen ook lekker. Deze wagen is echt top.

Ik weet niet of er filmpjes van gemaakt zijn, maar ik hoop het wel.

Ik ga wel op zoek naar een andere body. Ik las net al een aantal potentiele vervangers. De standaard body van de Vorza vind ik niet echt geweldig.

Geweldig dat je hem zo leuk vind.

Heb er ook altijd graag mee gereden. Zit redelijk wat power achter :banana:.
Al doet een andere gearing 18/46 hem wel goed, krijg je een iets hogere top en is nog steeds te controleren.

Ik had een 19 tands pinion bij me, maar niet gebruikt. Ik had ook een 5S lipo meegenomen, maar ook die niet gebruikt. Dat later wel, zeker als ik op grotere banen kom waar je meer hebt aan een hoge topsnelheid. Ik vond hem zo al perfect voor deze baan, die is echt al aan de kleine kant en je rijdt voor de meeste tijd daar toch maar half gas.

iemand een idee hoe vaak je de diff olie moet vervangen? Gebruik mijn vorza puur recreatief een en ander slipt niet, lijkt goed te rijden , maar ooit zal die diff olie toch vervangen moeten worden??

2011-01-12%2017.45.44.jpg

Nee hoor, echt 'slijten' doet de olie niet, 1x per jaar verversen is voldoende volgens mij. Ik check alleen of ze wel nog steeds goed genoeg gevuld is enkele keren per jaar met mijn auto's. Zeker achter met de dunnere olie wil wel leger gaan na een paar runs, ookal lijkt ie op het oog niet te lekken.

19T lijkt nog net te passen bij spur 48.
Volgens de handleiding van de vorza kan het ;-).

19 T krijg ik er niet op, of dat zeg ik eigenlijk verkeerd, hij gaat er wel op, maar pinion staat dan superstrak (te strak) op de 48T spur.
Met de 19T moet je naar de 46T spur.

Zelf rij ik 18T/48T op 4S, vind dat een erg fijne verhouding. Lekker veel power bij optrekken en top hard genoeg.

19 T krijg ik er niet op, of dat zeg ik eigenlijk verkeerd, hij gaat er wel op, maar pinion staat dan superstrak (te strak) op de 48T spur.
Met de 19T moet je naar de 46T spur.

Zelf rij ik 18T/48T op 4S, vind dat een erg fijne verhouding. Lekker veel power bij optrekken en top hard genoeg.

Had ik het toch nog goed voor :banana:.
In de handleiding staat er een verhouding bij 19/48, vandaar dat ik dacht dat het mss toch ging.

Nee hoor, echt 'slijten' doet de olie niet, 1x per jaar verversen is voldoende volgens mij. Ik check alleen of ze wel nog steeds goed genoeg gevuld is enkele keren per jaar met mijn auto's. Zeker achter met de dunnere olie wil wel leger gaan na een paar runs, ookal lijkt ie op het oog niet te lekken.

oke thanks, dan ga ik maar eens diff olie kopen, heb mijn vorza nu een jaar. (licht gebruikt)

Ook hier een blije Vorza rijder. Van het weekend eerste meters gemaakt meteen extra 3S lipo's besteld want op 6S rijdt ie super vind ik. Prima controle. En oh wat kun je hoog en ver springen met de Vorza. Niet normaal.

Ook ik ben niet blij met de standaard body. Wacht nu op de body van de HB VE8. Staat in bestelling. Wel de bevestiging van de kap kapot gereden. Paar andere banden 's achter langere dempers staan al op de wish list...

Back