HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Gave auto en je heb dan ook wat voor 665,- maar met 2 vette lipo's zul je toch snel richting de 1000 euri's gaan.
Ze zeggen dat je op zijn minst met 2S of 3S lipo een 25c Rating moet hebben of hoger, dus met goedkope lipo's kom je nie ver.
Al met al redelijk wat geld voor een wel hele gave bak:eek:
 
Laatst bewerkt:
Gave auto en je heb dan ook wat voor 665,- maar met 2 vette lipo's zul je toch snel richting de 1000 euri's gaan.
Ze zeggen dat je op zijn minst met 2S of 3S lipo een 25c Rating moet hebben of hoger, dus met goedkope lipo's kom je nie ver.
Al met al redelijk wat geld voor een wel hele gave bak:eek:

Ik zou zeker geen 2S nemen maar echt minimaal voor 3S (2650Kv) of 4S (2200Kv) gaan wil je er een beetje snelheid inhouden.
Met 4S en de 2200Kv dan kom je al aardig in de buurt van de 65km/h en deze motor wordt dan gewoon niet warm!
Overigens raar dat HPI op hun website om echt super snel te gaan de Tork 2650Kv motor adviseren, terwijl CC/Neu (dat is dezelfde motor) deze motor zeer afraden bij gebruik van 5S of hoger.
 
kzou voor de kyosho infernog MP9 gaan is nog eens 350gr lichter en diffs zijn 1/3 kleiner..... oeps juist ja is een nitro lol

Wat is het voordeel van kleinere diffs? Ik zie er alleen nadelen in, behalve dat ze lichter zouden kunnen zijn.

Castle Creations en Traxxas/HPI klopt totaal niks van, ze adviseren beide totaal andere dingen...
 
eu ... 2S en 3S staat , dat staat toch niet voor cellen in de lipo e ? Want 5S zou wat veel lol 18V voor de motor ??!!!
 
Laatst bewerkt:
eu ... 2S en 3S staat , dat staat toch niet voor cellen in de lipo e ? Want 5S zou wat veel lol 18V voor de motor ??!!!

Jazeker wel!!! haha
De regelaar kan tot 25V aan.
Dus met 6S (22.2 Volt) en een 2200Kv motor ga je heel erg hard (mits goed vertand).

Hoe dacht je anders dat een E-Revo of een Savage Flux boven de 100Km/h uitkomen?? :cool:
 
Jazeker wel!!! haha
De regelaar kan tot 25V aan.
Dus met 6S (22.2 Volt) en een 2200Kv motor ga je heel erg hard (mits goed vertand).

Hoe dacht je anders dat een E-Revo of een Savage Flux boven de 100Km/h uitkomen?? :cool:

ja oke voor een snelheidsrun. Maar die motortjes gaan dan toch ook niet al te lang mee neem ik aan. dacht dat een 11.1V 3S lipo met een 6.5 ook zulke snelheden kon halen, blijkt dus dat dat enkel voor 1/10 on-road is en dat dus een off-road 1/8 het dus moet hebben van nog meer cellen. Dacht dus tot voor kort dat in parrallel lagen om lange rijtijden te garanderen.
alleen de berg cellen kost al zoveel als een goeie nitro motor. k nu ben ik terug al iets meer mee in dat elektrogebeuren.
neem aan al wie een goeie lader er balancer ( LIPO) heeft geen enkele nimh accu nog koopt als krachtbron voor zijn auto.
Lipo is zo makkelijk
 
Laatst bewerkt:
Een 6 jaar oude buggy met een mamba setje? :p Good luck!

Jah :p Ik heb er nog foto's van naar jou gestuurd deze zomer. Omdat ik een leke was op het vlak van elektro :p Ondertussen vliegtuigjes gemaakt op elektro en veel gelezen :D
Kga normaal gezien deze week mijn setje bestellen.
Deze buggy dus: [post1]

Zal misschien wel een logje maken als het ombouwen begint. Nuja, zoveel werk zal dat niet zijn. Wa gaten boren, L profiel kopen en nieuwe servo tray maken.

Moest geld hebben zou ik wel voor die orangje forza gaan. Ziet er echt gelikt uit :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jah :p Ik heb er nog foto's van naar jou gestuurd deze zomer. Omdat ik een leke was op het vlak van elektro :p Ondertussen vliegtuigjes gemaakt op elektro en veel gelezen :D
Kga normaal gezien deze week mijn setje bestellen.
Deze buggy dus: [post1]

Zal misschien wel een logje maken als het ombouwen begint. Nuja, zoveel werk zal dat niet zijn. Wa gaten boren, L profiel kopen en nieuwe servo tray maken.

Moest geld hebben zou ik wel voor die orangje forza gaan. Ziet er echt gelikt uit :D

Oohja precies! Ik herinner het me weer :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja oke voor een snelheidsrun. Maar die motortjes gaan dan toch ook niet al te lang mee neem ik aan. dacht dat een 11.1V 3S lipo met een 6.5 ook zulke snelheden kon halen, blijkt dus dat dat enkel voor 1/10 on-road is en dat dus een off-road 1/8 het dus moet hebben van nog meer cellen. Dacht dus tot voor kort dat in parrallel lagen om lange rijtijden te garanderen.
alleen de berg cellen kost al zoveel als een goeie nitro motor. k nu ben ik terug al iets meer mee in dat elektrogebeuren.
neem aan al wie een goeie lader er balancer ( LIPO) heeft geen enkele nimh accu nog koopt als krachtbron voor zijn auto.
Lipo is zo makkelijk

Als je de juiste motor keuze maakt gaat deze zeer lang mee.
Dus geen 6S rijden op een 2650Kv. (niet efficient en zeker niet goed voor de motor).
LiPo's zijn wel duur echter een nitro auto komt ook niet voor niks vooruit! :-D
Ook is het zo dat hoe hoger het voltage hoe lager je de Mah kunt nemen om dezelfde rijtijden te krijgen (4S 5000Mah geeft ongeveer dezelfde rijtijd als 5S met 4000Mah). Maar ik ga nu echt off-topic!
 
alleen de berg cellen kost al zoveel als een goeie nitro motor.
Zijn goede nitro motors zo goedkoop dan? Onderstaande zijn allemaal van het merk Turnigy, welke goede LiPo's afgeven voor hele goede prijzen.

4A 5A 20C = $40
4A 5A 25C = $47
4A 5A 30C = $50
4A 5A 35C = $70
4A 5A 40C = $65

5S 5A 20C = $50
5S 5A 25C = $55
5S 5A 30C = $63

6S 5A 20C = $55
6S 5A 25C = $70
6S 5A 30C = $76
6S 5A 35C = $100
6S 5A 40C = $98

ps. vraag niet waarom soms meer C goedkoper is als minder C, dat weten wij ook niet.

Ook is het zo dat hoe hoger het voltage hoe lager je de Mah kunt nemen om dezelfde rijtijden te krijgen (4S 5000Mah geeft ongeveer dezelfde rijtijd als 5S met 4000Mah). Maar ik ga nu echt off-topic!
Ik snap de theorie, maar heb je ook een link waarin deze twee worden vergeleken met elkaar?
 
Laatst bewerkt:
Let even op met de Vorza Hyperion G3 4S Packs passen er niet direct in maar is met een hele kleine modificatie wel realiseerbaar de accu tray zit schuifsysteem (lees schroef) en de voorste tray moet je iets meer ruimte geven dmv wegdremelen zodat deze iets verder open kan. Op zich niets spannends aangezien het een stukje kunstof is. Als je 2 x 2S gaat rijden neem dan hardcase! dit ivm de accu bevestiging. 4S of meer kan prima niet hardcase en eventueel zelf hardcase te maken door stukje abs kunstof.
 
Back
Top