HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Als je 6s inhuis haalt koop dan 3200-3500mah lipo's. Hebben zelfde vermogen als een 4s 5000mah, ongeveer hetzelfde gewicht en ongeveer gelijk rijtijden. En 800g in een buggy is echt teveel als je echt optimaal wilt genieten van je buggy.
Lipo van 500-550g is perfect.
 
Ok dank je wel...

Voor de revo ben ik aant wachten op 2 lipo's van Kypom 2S 5200mAh 50C en deze wegen denk ik net 300gram/ stuk

Ze hebben ook een 4S 5200mAh 50C pack met een gewicht van 580gram... Lijkt me dan ook nog wel kunnen...

Ja ga het toch op 4S houden en dan eventueel vertanden zoals jullie zeggen... Eerst maar eens testen op de standaard gearing :)

MAAR eerst wat centjes bij elkaar sprokkelen voor de lipo(s) en een 2.4ghz systeem ;)
 
Die pakjes waar je op aan het wachten bent zijn perfect voor de vorza. Beetje aan de zware kant maar doenbaar. Gewoon grotere pinion steken zoals Pinky zegt.
Ik heb Robinson racing pinions gekocht bij Liquid RC in Amerika. Op een weekje zaten ze in de bus. Dinsdag besteld en dinsdag erna in de bus. Zat zelfs 2e pinksteren tussen.

En ik het te koop gedeelte is er ook iemand die RC-monster en robinson racing pinions verkoopt.
 
Ja alleen zit ik met het feit dat de lipo's die ik besteld heb komen met een verloopkabel naar traxxas stekkers voor de Revo :)

Dus zal ik een ander setje moeten kopen voor de Vorza...
Standaard zit op de Vorza Dean stekkers, zijn dit goede stekkers en dus lipo's aankopen met deze connectie of kan ik beter overgaan naar een ander type connector?
 
Traxxas zijn goed connectors. Nard gebruikt ze, maar wel redelijk prijzig dacht ik. Ofwel alles traxxas ofwel koop je allemaal EC5 connectoren bij hobbycity. Iedereen te spreken over die connectoren!
 
Iemand trouwens nog een suggestie voor het volgende probleempje? De servo saver in m'n HPI Vorza zat nogal muurvast. Dus echt met geen mogelijkheid was er beweging in te krijgen. Waarschijnlijk ook de reden dat de servo later gesloopt bleek (stalen tandwiel afgesleten...)

Daarom heb ik alles ff losgehaald en schoongemaakt, want er zit nu een nieuwe servo in die ik graag heel wil houden. Vervolgens was ie weer gangbaar, dus bij flink hard duwen tegen dat armpje geeft ie een beetje mee. Maar nou komt 't: na een keertje bashen op zanderige ondergrond zit die servo saver wéér muurvast. Kan 'm wel elke keer helemaal uit elkaar halen, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling? Hoe los ik dit op?

Nog een dingetje: Er zat origineel een SF-5 in, maar heb die vervangen door een SF-50. Werkt prima, maar nou viel me op dat die SF-5 meteen soort tegengas/tegendruk gaf als je tegen dat armpje duwde, terwijl de SF-50 dat niet doet. Ook als je nu met de SF-50 gewoon stilstaat en je stuurt naar links en je laat het stuur los (dus terug naar middenpositie) dan hoor je de servo continu een geluidje maken - alsof ie net niet helemaal naar z'n 0-positie komt. Even de auto optillen (wielen vrij) en het geluid is weg.

Is dit normaal?
 
Digitale servo's doen dat. Geen idee alst een digitale is. Zie alleen dat ie 12kg is en 0.18s. Kan je de servo saver losser zetten van de forza?

Bedoel je dat digitale servo's zo'n geluidje maken als ze net niet in de 0-positie zijn of bedoel je dat alleen digitale servo's zo'n tegendruk geven?
Hij rijdt verder prima met de SF-50. De SF-50 is ook een door HPI zelf aanbevolen upgrade part voor de Vorza, dus ik maak me d'r niet zo druk om. Het is meer dat ik altijd nieuwsgierig ben naar het hoe en waarom. :D

Die servo saver kan helaas niet losser (staat al op z'n max). Ik denk zelf dat er bij bashen zand tussenkomt dat de twee plastic delen ruw maakt en dat ie daardoor vast komt te zitten. De vorige keer heb ik met heel fijn schuurpapier de delen ook glad gemaakt (ze waren erg ruw) en dat hielp, maar blijkbaar niet voor lang... Heb ook al een vervanger hoor, maar als die zometeen ook klem zit ben ik nog nergens! Kan ik weer met schuurpapier aan de gang!
 
Bram welke lipo's gebruik jij in je Vorza?
Tevreden van de wagen?
Heb je ook nog de standaard dean connectors of gebruik je iets anders?

grtz
 
Heb je ook nog de standaard dean connectors of gebruik je iets anders?

grtz

ik heb de deans op mijn savaeg flux en ben er tevreden over ze zijn ook makkelijk te solderen.
maar als ik de 2de batterij insteek doet hij zo en "klik" een vuurvonk maar dat is normaal.
het enigste dat dan gebeurt is dat de vrouw stekker weg zal smelten na tijd..
ik weet niet of dat ook zo zal zijn met traxxas connectoren.
 
Inderdaad dat deed de Revo ook als je de 2de stekker instak :)

Wat ook een optie is om de Vorza op 5S te leggen met de standaard gearing? Misschien een goede tussenweg??? :)
 
Ja alleen zit ik met het feit dat de lipo's die ik besteld heb komen met een verloopkabel naar traxxas stekkers voor de Revo :)

Traxxas zijn goed connectors. Nard gebruikt ze, maar wel redelijk prijzig dacht ik.

Ga niet met verloopkabels liggen klote. Hoe meer connectors, hoe meer weerstand, hoe warmer het allemaal kan worden.

Ik heb momenteel overal Traxxas connectors opzitten, maar vind ze niet ideaal, al helemaal niet met 8AWG kabels. Nu heb ik EC5 en EC3 (voor de MERV) besteld en stap ik daar op over. Die zijn echt veel makkelijker te solderen en plaatsen. Bovendien kosten ze geen drol.
 
Ja inderdaad... Ga eerst proberen met de standaard deans... Als ik zie dat ze het niet aankunnen, kan ik ze erna nog wisselen :)
 
Bedoel je dat digitale servo's zo'n geluidje maken als ze net niet in de 0-positie zijn of bedoel je dat alleen digitale servo's zo'n tegendruk geven?
Hij rijdt verder prima met de SF-50. De SF-50 is ook een door HPI zelf aanbevolen upgrade part voor de Vorza, dus ik maak me d'r niet zo druk om. Het is meer dat ik altijd nieuwsgierig ben naar het hoe en waarom. :D

Die servo saver kan helaas niet losser (staat al op z'n max). Ik denk zelf dat er bij bashen zand tussenkomt dat de twee plastic delen ruw maakt en dat ie daardoor vast komt te zitten. De vorige keer heb ik met heel fijn schuurpapier de delen ook glad gemaakt (ze waren erg ruw) en dat hielp, maar blijkbaar niet voor lang... Heb ook al een vervanger hoor, maar als die zometeen ook klem zit ben ik nog nergens! Kan ik weer met schuurpapier aan de gang!


Nja aanbevolen part door HPI... Lol :p Als ik mercedes verkoopt zeg ik je dat het de beste auto van de wereld is... :p

Hitec 5955TG zijn de way to go voor buggy's... Ik heb de HV versie ervan en prima servo. Meer dan 20kg op 6V en 0.14s, op 2s lipo kun je ze ook draaien. Bijna 30kg en ziek snel als je ze op 7.4V gebruikt.

Digitale servo maakt constant zo'n kraak geluid omdat hij zeer precies het precieze nulpunt wilt bereiken. Terug duwen mag wel niet kunnen...
 
Mag ik trouwens de vorza gewoon voorzien van lipo's en rijden of moet ik hem eerst via de castle link aanhangen en dan iets veranderen aan de instellingen?
Of staat standaard alles wat goed?
 
Als je castle link heb eerst aan de castle link en de voltage cutoff verhogen naar 3.2-3.5V voor een langere levensduur van je lipo's. Rem stond bij mijn MMM standaard op 50% wat teveel is voor een buggy. Ergens tussen 30 en 35% was perfect.
Ik stel m'n rem wel af via m'n zender nu.
Ook de punch control wat aanpassen. Denk dat die op 0 staat en die wil je misschien op 30-60% hebben.
 
Bram welke lipo's gebruik jij in je Vorza?
Tevreden van de wagen?
Heb je ook nog de standaard dean connectors of gebruik je iets anders?

grtz


Jahoor, tevreden. Stevig ding, kan behoorlijk wat klappen hebben. Onderdelen op e-bay goed te verkrijgen (belangrijk!)

Heb 'm 2 hands gekocht en van het verschil in prijs heb ik een stapeltje reserve onderdelen via e-bay gekocht. Er gaat namelijk altijd wel iets stuk. Dat is gewoon een feit :)

Wat ik alleen iets minder vind is dat de servo saver dus klem komt te zitten. Misschien kan jij ook zo nu en dan eens checken en ff posten hier? Heb al een reserve liggen, maar misschien ligt het ergens anders aan... Tot slot valt me op dat de 'rear wheel hub' (hbc8008) erg snel afbreekt als je met de achterkan zijwaarts tegen een stoepje aan glijdt. Met een beetje beleid voorkom je zo'n type aanrijding, maar in vergelijking met de rest van de auto is het vrij snel krak op dat punt :o
Ohja, en de 27 mhz zender heeft geen lekker signaal als je wat verder weg rijdt... dan gaat de vorza wat stotteren bij gasgeven. Schijnt een bekent probleem te zijn. Op te lossen met een 2.4 ghz.

Kreeg d'r een lipo bij toen ik 'm kocht. Een 3s 25c en er zit een 16t pinion op (ipv 15 std) . Voor een beetje bashen vond ik dat al prima trouwens, maar op 4s is het een stuk sneller! Meer dan 4s hoeft van mij niet zo... Heb d'r een turnigy 4s 25c 5800 mAh bijgekocht, maar (tja, het bekende risico) er bleek één cel niet oké. Dus die pack heb ik aangepast naar een 3cell. Nu 2x 4s 5000 mAh 30c Zippy's in bestelling - 5.5 mm bulletconnectors trouwens. Wel een 100 wat soldeerpistool gebruiken hoor!
 
@stoomstrijkijzer : ja inderdaad heb een castle link liggen, gekocht voor de revo... Thanks voor de instellingen, zal ik deze al zo zetten voordat ik ga rijden...
@Bram: ja ik denk ook met 4s te gaan rijden... Eerst standaard gearing en dan kan ik nog aanpassen... Zie wel inde handleiding dat wanneer je standaard gearing gebruikt op 6s als een leuke 51mph gaat... Wat ideaal zou zijn niet?
 
Ga niet met verloopkabels liggen klote. Hoe meer connectors, hoe meer weerstand, hoe warmer het allemaal kan worden.

Ik heb momenteel overal Traxxas connectors opzitten, maar vind ze niet ideaal, al helemaal niet met 8AWG kabels. Nu heb ik EC5 en EC3 (voor de MERV) besteld en stap ik daar op over. Die zijn echt veel makkelijker te solderen en plaatsen. Bovendien kosten ze geen drol.

Nard veranderd gelukkig langzamerhand ook van mening... Traxxas connectors zijn niks :p Deans daarentegen zijn prima dingen :) (Vooral de neppe Made in China Deans, die zijn zo goddelijk goedkoop)
 
Vind deans ook waardeloos, nog erger dan Traxxas aangezien de connectie bij deans open en bloot ligt (afgeschermt door een beetje heatshrink) :D

Traxxas vind ik zuigen dat zo ''precies'' gesoldeerd moeten worden met dat lijntje en het vastklikken kan soms een heuze pita zijn, vooral met dikkere draden.
 
Back
Top