HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

@stoomstrijkijzer : ja inderdaad heb een castle link liggen, gekocht voor de revo... Thanks voor de instellingen, zal ik deze al zo zetten voordat ik ga rijden...
@Bram: ja ik denk ook met 4s te gaan rijden... Eerst standaard gearing en dan kan ik nog aanpassen... Zie wel inde handleiding dat wanneer je standaard gearing gebruikt op 6s als een leuke 51mph gaat... Wat ideaal zou zijn niet?

51 Mph ideaal? Tja, wat wil je graag... 80 kilometer per uur hoeft van mij niet. Leuk voor een speedrun ja, en dan ff met een andere gearing de echte max opzoeken. Verder rij ik d'r een beetje mee rond. Keertje op een baan racen lijkt me wel leuk! Maar daarvoor hoef ik in elk geval geen 6cell lipo.

het is inderdaan niet nodig, maar het geeft je wel een kick!!

zeker als er mensen bij komen staan,
het eerste vraag is ELECTRO , muh dan zie hen gezicht al neerkijkend, tot je,je gas open trek aan b.v 80 kmph dan kijken ze al heel wat anders! geloof me,

trouwens wat ben je met een auto van pak weg 700 euro, als je daar aan 50kmph op straat mee rijd,

dan kun je evengoed een rustler kopen van 200 euro!

waarom dan zo'n dure MMM of blur kopen!!

dit snap ik niet, voor alle duidelijkheid , het gaat over fun rijder, als je wedstrijden rijd is dat wat anders, dan moet het oersterk , licht en een zeer goede besturing hebben,

Ja inderdaad het is leuk als het kan eh :)

Nu ik denk dat ik met de Revo hier meer rondom thuis zal rijden, en dat de Vorza toch wel eens (of meer) het circuit in Mol zal zien... Is dicht bij mijn thuis, dus is wel handig...

Nu de Slash is net door een medeforumlid meegenomen! En heb ik dus een budget vrij om een 2.4ghz systeem te kiezen...

Budget is max +- 250euro... Iemand voorstellen?

Ohja ik heb net even zitten prutsen aan de Vorza, maar hoe gaat in hemelsnaam dat ontvangerbakje open??? grrrr durf er niet te hard aan trekken maar het lijkt alsof hij aan de kant van het middendif blijft vasthangen...

ik vertand mijn auto's ook altijd rond de 80km/u maar dat haal ik hier toch nog niet :D
het is gewoon leuker om zo te rijden "je hebt dan altijd nog een beetje over op je gas"

erevobe: wat is het snelste dat je al ooit gereden hebt met rc? eens uit nieuwsgierigheid:D

@ Kurtje; 3PM-X Fastt of DX3S/R. Houd er rekening mee dat wanneer je meerdere RC's hebt je ook meerder ontvangers moet (hoeft niet, maar vind ik wel handiger) hebben.

Ja inderdaad het is leuk als het kan eh :)

Nu ik denk dat ik met de Revo hier meer rondom thuis zal rijden, en dat de Vorza toch wel eens (of meer) het circuit in Mol zal zien... Is dicht bij mijn thuis, dus is wel handig...

Nu de Slash is net door een medeforumlid meegenomen! En heb ik dus een budget vrij om een 2.4ghz systeem te kiezen...

Budget is max +- 250euro... Iemand voorstellen?

Ohja ik heb net even zitten prutsen aan de Vorza, maar hoe gaat in hemelsnaam dat ontvangerbakje open??? grrrr durf er niet te hard aan trekken maar het lijkt alsof hij aan de kant van het middendif blijft vasthangen...

DX3R met dsm2 ontvanger is goed. Maar misschien teveel van het goede als je niet gaat racen? DX3S is een leuke allround zender denk ik.

Ik heb overlaatst geraced tegen een Vorza en Inferno VE. Die Vorza reed op 6S met stock gearing. Ik was iets te laat vertrokken de Vorza had al voorsprong, maar die heb ik nog kunnen in halen tijdens het acceleren en dan bleef ik er schoon achter zitten. Forza ging misschien 2-5km/h sneller dan mijn buggy op 4S, maar als ik in zijn slip stream ging hangen kon ik precies volgen.

Ik rij met dezelfde motor en ESC btw dus ik zou zeggen: 4S lipo's blijven gebruiken en wat zwaarder vertanden.

Inderdaad ga beginnen met 4S op de stock gearing en dan kunnen we naderhand nog vertanden...

Receiverbox heb ik net ook open gekregen hehe was beetje prullen maar hij bleef net nog haken achter 1 tandje :)

Inderdaad ik was ook naar de Spektrum zenders aan het kijken...
Ja het zal toch bij de Revo en de Vorza blijven, dus zou makkelijk zijn indien beiden door de Spektrum aangestuurd konden worden...

Qua lipo's voor de Vorza ben ik aan het kijken naar de bionic car 2S 40C/70C serie 5000mAh... Dan heeft elke wagen zijn lipo's (Revo heb ik Kypom 5200mAh 50C) of mssn dezelfde bestellen als de Revo...

En hoe deed de Inferno VE het in vergelijking tot de Vorza en de Losi?

Die zag er minder sterk uit dan m'n Losi en de Vorza. Hij was redelijk zwaar vertand en reed op 6S. Ding ging wel 100 ofzo.
De standaard banden die erop zitten zijn ook geen flikker waard. Zaten niet eens foams in. Echt veel is er niet met met die VE gereden want die had dezelfde eigenaar van de Vorza en die reed veel liever met z'n HPI buggy.

ik vertand mijn auto's ook altijd rond de 80km/u maar dat haal ik hier toch nog niet :D
het is gewoon leuker om zo te rijden "je hebt dan altijd nog een beetje over op je gas"

erevobe: wat is het snelste dat je al ooit gereden hebt met rc? eens uit nieuwsgierigheid:D

nick,

ik heb er echt geen gedacht van :)
maar als ik zie hoe mijn e-revo nu rijd op een terrein groter dan een voetbalveld,ik kan de wagen niet volgas geven, hij stijgerd op bij de laatste streepje gas!!, ik wil gewoon altijd het beste uit mijn model halen, dit wilt ook niet zeggen, dat ik altijd volgas geeft he, maar ik ben ook van het gedacht , dat ik graag een beetje over heb, als het nodig is, kan je dan nog eens extra de schow stelen :)
dit is FUN rijden,

ik rij hier op straat ook met deze auto, dan moet je gewoon, wat meer met je vinger spelen, das toch waar rc voor gemaakt is,moch ik hier in straat volgas geven, dan heb je binnen de 30sec brokken of kwak ik op een geparkeerde auto

Laatst bewerkt door een moderator:
Voila deze week wordt de Vorza voorzien van een 2.4ghz zendersysteem, de Spektrum DX3S is zonet opzij gelegd door de shop se...

Alleen nog de lipo's en hij is in orde :D

Inderdaad ik heb dat net ook nog opgelost gekregen...

De lipo's gaan morgen de post op en worden opgestuurd met een kabeltje met een traxxas stekker als met een kabeltje met een deans connector.

Het zijn van die hardcase lipo's met 4mm connectors dus dat kan je makkelijk wisselen!

Zeg een tijd geleden had ik al deze lipo op het oog voor de Revo, echter de gesloten tray's zijn niet zo handig met de uitkomst van de kabels op dit model...
PQ-5000RXQ-CAR.gif

Echter in de Vorza kunnen ze wel passen want deze heeft op de plaats van de kabels uitsparingen?
Zijn deze lipo's goed genoeg voor de motor/ESC van de Vorza? Ze kunnen continu 150A leveren en in burst 300A...
Ze zijn helemaal niet zo duur 48euro/stuk , daarmee mijn interesse erin...
grtz

Zeg een tijd geleden had ik al deze lipo op het oog voor de Revo, echter de gesloten tray's zijn niet zo handig met de uitkomst van de kabels op dit model...
PQ-5000RXQ-CAR.gif

Echter in de Vorza kunnen ze wel passen want deze heeft op de plaats van de kabels uitsparingen?
Zijn deze lipo's goed genoeg voor de motor/ESC van de Vorza? Ze kunnen continu 150A leveren en in burst 300A...
Ze zijn helemaal niet zo duur 48euro/stuk , daarmee mijn interesse erin...
grtz

om hardcase in de e-revo te steken is het echt niet moeilijk hoor, gewoon dit kapje(TRX 5628 ) 2 stokje uitknippen en je kan je kabels er zo doorsteken, dit doe ik ook!!

Weet iemand trouwens waar ik dikkere olie haal voor de schokbrekers? En iets sterkere veren? Gewoon bij de modelbouwwinkel of hebben jullie (goedkopere) alternatieven.

En kunnen er ook andere banden op? Bijvoorbeeld wat bredere banden? Of banden met een iets grotere diameter? Of zeg ik nou iets heel geks? :confused:

Inderdaad erevobe, dit kan je inderdaad zo doen :)
Heb jij ook met je graupners gedaan zeker?

Ik wacht nog vol ongeduld op de Revo, gelukkig kan ik zodra ik de lipo's (Kypom 5200mAh 50C) heb met de vorza spelen :D

Dan zou ik nog een setje erbij willen, ga eerst zien hoe die Kypom's zijn en anders komt er nog zo een setje bij.
Indien niet zou ik nog twijfelen over de Bionic 5000mAh 40C / Graupner 5200mAh 45C / Hyperion VX of EX setje

Laatst bewerkt:
Back