HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

haha ja hopelijk heb je hem snel eh ;) Eric is ne toffe gast hoor ;)

Ja de top is voldoende hoor om te gaan offroadcrossen :D

Volgende keer met de GTI zal ik hem eens doorduwen, wist ni zeker als je daartegen kon hehe... Toen ik na de lichten even harder ging, was belange niet alles hoor :D lage toeren in 3de even op koppel vooruit duwen tot net 3500toeren ongeveer... ;)
Als je weet dat een 2.0tsi in vermogen blijft omhoog gaan tot +-6000toeren ;)

@nicksavagexhmmm een 120pk GTC tegen een gechipte 265pk/416nm GTI? No way dat die kan volgen... Ik reed hiervoor met een Astra GTC 150pk gechipt naar 196pk en 420nm en deze kon een gechipte 5 GTI niet volgen volgen ;)

Vanavond alles gesoldeerd en nu maar eens met het lipo pack 4s 5000maH gaan proberen kijken of het echt zoveel scheelt.

gr
Menno

Nee nee ze hebben er standaard 211pk ;)

Honda CRX van 120pk? hmmm ik heb een kameraad rijden met een CRX VTEC 160pk 1.6 16V en die kan mij ook helemaal niet volgen ;)

Er zijn veel mensen die een gechipte GTI onderschatten, vooral de grotere en zwaardere wagens...

Maar back on topic: de Vorza... ;)

Laat het ons weten Schaef!!! Anders zie ik me ook nog een pakketje van 6S kopen :D

ha kurtje, dan gaat de vorza pas echt vooruit, en kan je zo zot doen gelijk jezelf wil, gewoon voor de fun is dat zeker te doen, en met je 17/48 ga je sneller trekken dan je VW GTI :p

Nou even geprobeerd, hij wel beter te handelen maar wat snelheid betreft ga ik zeker voor de 6s dit scheelt best wel behoorlijk, Met de 6s heb je het idee dat vertanden overstandig is vanwege de te hoge snelheden die je dan gaat halen maar met 4s zeg ik je moet zeker vertanden wil je wat hogere snelheid halen.

Nog even over de Gti, ik rij een Leon fr met de zelfde motor als in de Gti, en ja er zijn maar weinig auto's die dit bij kunnen benen, zeker gezien het max koppel bij 1750 toeren dus vanuit onderin trek hij al als een beest.

Gr
Menno

ahhh nu doe je mij watertanden Schaef en Erevobe :D Om misschien toch een setje 3s te halen :D Schaef welke 3S lipo's heb je?

@schaef inderdaad de FR heeft dezelfde motor? Heb je hem laten chippen? nog niet gedaan, zeker doen!!! Je krijgt er een heel andere motor voor terug!!!

Heb vandaag een flux motor zien kapot gaan op 6s... Motor zat volledig geblokkeerd en rook echt verbrand. De sweet spot voor die motor is en blijft 4s...

@kurtje ik heb deze accu's op ebay gekocht, en nee ik heb mijn enog gewoon lekker standaard gelaten, heb al genoeg bekeuringen binne gehad.
2x 11.1v 4200mAh 30C Li-Po LiPo RC TOY Battery Car Boat - eBay Other Parts, Accessories, Cars, Land Vehicles, Accessories, Parts, Radio Control, Toys, Hobbies. (Eindtijd 12-aug-10 11:16:03 CEST)

@stoomstrijkijzer, was het in een Vorza of Savage, en ligt ook misschien aan de vertanding die je rijdt.

Als ik weer lipo's ga bestellen worden het zeker 2x 3s of misschien wel een 5s zit je safe en iets meer snelheid.

gr
Menno

Hoe vreemd kan het dan zijn dat HPI gewoon 2x 3s als standaard voorschrijft voor de Flux motor, misschien moet je dan gewoon niet vertanden, want de snelheid die hij dan heeft is bijne te.

gr
Menno

Laatst bewerkt:
@stoomstrijkijzer, was het in een Vorza of Savage, en ligt ook misschien aan de vertanding die je rijdt.

gr
Menno

Was de Flux motor uit een Vorza die in een Losi 2.0 lag. 15/45 vertanding op 6S.

En wat zeggen de slimmerds hier op? Ik zal maar geen namen noemen hé :mrgreen:

Gister kon ik al met jullie lachen... Nu nog meer! :D

Huh? Ik rij niet op 6s hoor... Ik rij al altijd 4S en in m'n Mugen rij ik met een Neu 1512 1850kv lekker rustig dus :D

ahhh nu doe je mij watertanden Schaef en Erevobe :D Om misschien toch een setje 3s te halen :D Schaef welke 3S lipo's heb je?

heb ik toch altijd al gezegt he kurtje

En wat zeggen de slimmerds hier op? Ik zal maar geen namen noemen hé :mrgreen:

Gister kon ik al met jullie lachen... Nu nog meer! :D

waarom lachen, je wilt gewoon alles beter weten ( met alle respect he) er staat in de handleidig DUIDELIJK dat deze wagen geschikt is op 6S LIPO als hij ploft op iets dat ze zelf voorschrijven is het dan ook garantie,

de meeste ploffen door misbruik of nul de botten kennis!!

zoals ik al aangeeft in mijn vorige berichten, stock op 6s een bom en motortemp 58 graden, ESC temp 38 graden en 6s lipo 30 graden, die zal niet ploffen!!

natuurlijk als je vertand en 6s lipo erin legt zonder te meten op warmte enzo , moet hij eraan, maar dat is niet enkel bij de fluw motor,

en na rijden moet de auto gekuist of gecontroleerd worden, zodat alles soeple draait, voor een volgende rit, want zo zijn er ook een paar die ploffen,

ook heb ik er al gezien, die de 1ne 6s lipo na de andere erin leggen, GEEF je bakje eens 15 min rust!!

echt zoals ik zeg, gewoon misbruik of er gewoon niets van kennen!!

je moet gewoon goed je boeltje onderhouden en temp meten na 10 a 15 min , tot je zeker bent, dat duurt 2sec

je mag ook wel vertanden op 6s lipo , maar niet te veel en gewoon , zoals ik nu al een paar keer zeg, je boeltje meten

Hoe vreemd kan het dan zijn dat HPI gewoon 2x 3s als standaard voorschrijft voor de Flux motor, misschien moet je dan gewoon niet vertanden, want de snelheid die hij dan heeft is bijne te.

gr
Menno

klopt volledig !

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie Kurtje idd nog 2*3s batterijen kopen, maar denk dat hij dan toch wel iets te snel is. Goed voor op open terrein natuurlijk. Je hebt daar toch redelijk wat plaats.

Morgen ga ik die skidplates voor de vorza bestellen (ineens maar 2 setjes).
Zal wel even duren eer ze hier zijn, maar dat mag de pret niet drukken.

Blijf nog wel even met de HongNor verder bollen.

In de handleiding van castle en hpi staat 4S als sweet spot :)
Nu 17-48 geeft al een mooie snelheid... Gaan dat eerst eens proberen zo op een parcours :)

kurtje, ik zou inderdaad ook eens op 6s rijden.

er gaat dan een volledig andere wereld voor je open, ik rij mijn savage flux al heel zijn leven op 6s en geen problemen..

en gti hebben met 265pk en dan je rc auto op 4s laten rijden gaat niet he :cool:

Ik zie Kurtje idd nog 2*3s batterijen kopen, maar denk dat hij dan toch wel iets te snel is. Goed voor op open terrein natuurlijk. Je hebt daar toch redelijk wat plaats.

Morgen ga ik die skidplates voor de vorza bestellen (ineens maar 2 setjes).
Zal wel even duren eer ze hier zijn, maar dat mag de pret niet drukken.

Blijf nog wel even met de HongNor verder bollen.

Misshien een stomme vraag maar wat zijn skidplates.

Gr
Menno

Back