HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Ahja qua lipo's allemaal 2S lipo's hardcase, van kypom/Bionic... ;) Passen perfect en gegoten haha :D

Kabeltjes zijn zelf gemaakt door Wouter van RCdesign zodat ze mooi passen...

Ahja qua lipo's allemaal 2S lipo's hardcase, van kypom/Bionic... ;) Passen perfect en gegoten haha :D

Kabeltjes zijn zelf gemaakt door Wouter van RCdesign zodat ze mooi passen...

Waar haal je die Lipo's, wat kosten ze ? Wil nml eigenlijk dit weekend toch echt rijden met de Vorza :-) En de 25c 5000mAh packs die ik nu gebruik voor de Slash durf ik niet echt aan.. Lijkt me net te 'dun'.

5000mAh en 25C gaat makkelijk werken hoor ;) Mits het een beetje een merk is (een Turnigy / Zippy) zal geen problemen opleveren.

Om even terug te komen op een vorige vraag van jou: De flux motor is inderdaad gelijk aan een CC 2200kv motor. De Neu 2200kv motor is weer net een tandje beter dan de CC / Traxxas / HPI 2200kv versies.

Mhwaa, heb de 25C al eens in de revo gehad, na een paar keer stevig optrekken waren ze behoorlijk warm. Persoonlijk vind ik Lipo's die warm worden geen 'lekker gevoel'.

In welk opzicht is de Neu beter als de CC, dacht eigenlijk dat de CC motors en Neu hetzelfde waren ? De motor op een Revo is toch gewoon een Neu 1515 ?

Laatst bewerkt:
Lipo's mogen best een beetje warm worden hoor... Zolang ze maar niet richting de 50 graden of hoger gaan , dan vraag je wel te veel van ze.

Een graad of 40~45 mag gerust.

Ik rij met 2s 5000 20c's in de Summit en dat gaat ook goed...

Ik had die bionic 2S 4000mAh 30C in de Revo en die liepen ook als een trein, werken lichtjes warm (45 graden) maar voldeden perfect hoor!

Waar haal je die Lipo's, wat kosten ze ? Wil nml eigenlijk dit weekend toch echt rijden met de Vorza :-) En de 25c 5000mAh packs die ik nu gebruik voor de Slash durf ik niet echt aan.. Lijkt me net te 'dun'.

Die kypoms komen van loomans distribution, de Bionic's bij RCdesign...

Tja beide ongeveer 80euro/stuk ;)

Wow, 80 per stuk.. en dat voor een 5000mAh pack.. Da's me te gek.. dan maar ff wachten.. Die prijs komt al aardig in de buurt van de SMC's 9000mAh..

@ snoebel, heb hier lang met 5A 20C in mijn Savage flux gereden, nooit warm geworden terwijl die toch net weer ''een tikkie'' zwaarder is dan de Vorza. Ook in de RC8Te nooit probs mee gehad. Zoals savage zegt, warm is goed, heet niet :)

Neu zijn ''hand made'' motoren en genieten een hogere efficiency:

Kcaz25 zei:
Castle Neu
-Casing closed (the new NEU has a closed case)
-Kevlar wrapped magnets Not carbon inside as the "real" Neu
-Wires comes out on the side, not in the back
-The motor shaft has a flat spot
-5x16x5mm Bearings Japan (Koyo or NMB - CNC grade, 100K RPM rated)
-Laminations M19 non-oriented magnetic steel Japan
-Magnets Same as Neu – China N38UH magnet
-Shaft material Stainless - USA
-Case T6061 – China
-US source 10 gauge silicone insulated wire
-60,000 rpm up to 200F

The Tekno RC Edition Neu Motors feature:
Larger 5x13x4mm bearings front and back
Sealed motor can
Rear end bell is safely secured by Neu's latest design
Flat spot along length of shaft
Bron

Staat tevens wat uitleg over hoe de nummers van Neu zijn opgebouwd en wat het allemaal betekend.

Hier een filmpje van mijn Savage Flux met mijn HPI 2200kv en mijn Neu 1515 1y F 2200kv:

Laatst bewerkt door een moderator:
In welk opzicht is de Neu beter als de CC, dacht eigenlijk dat de CC motors en Neu hetzelfde waren ? De motor op een Revo is toch gewoon een Neu 1515 ?

Neu is met de hand gemaakt. Castle aan de lopende band. Een Neu is preciezer afgewerkt, cogt minder en heeft veel minder drag dan een Castle Neu. Ik heb beide motor en ik rij eigenlijk niet zo graag met de Castle motor :( Ik vind de drag teveel waardoor mijn auto minder stabiel is bij het insturen :(

De zippy is idd 12AWG kabel, dunner dan de turnigy.

Zal straks wel eens zien of ze passen. Zal ze er wel induwen :p.
Mss een stukje uit de battery tray halen voor de kabels oid.

Zal wel zien.

Filmpje maakt het wel heel duidelijk :-)

Naja eerst maar eens kijken hoe ie het doet in de Vorza de standaard motor.

Hoop dat de zending vandaag of morgenvroeg nog binnenkomt met de Zippy's.. anders toch maar de softpacks maken (stekkers etc). De 25C zijn voor de Slash van mijn zoontje.. die wil natuurlijk wel meerijden.. en heb een probleem als ik die zou kapot maken :-) Ze waren toch zo warm dat ze slecht vast te pakken waren.. schat 50 graden ofzo.. Ze doen het nog prima hoor.. maar dat was na een paar keer optrekken met de Revo..

De zippy is idd 12AWG kabel, dunner dan de turnigy.

Zal straks wel eens zien of ze passen. Zal ze er wel induwen :p.
Mss een stukje uit de battery tray halen voor de kabels oid.

Zal wel zien.

Ik ga ze denk ik ook vanavond passend proberen te maken, zal wel een fotoke maken ervan als ik klaar ben..

Filmpje maakt het wel heel duidelijk :-)

Naja eerst maar eens kijken hoe ie het doet in de Vorza de standaard motor.

Hoop dat de zending vandaag of morgenvroeg nog binnenkomt met de Zippy's.. anders toch maar de softpacks maken (stekkers etc). De 25C zijn voor de Slash van mijn zoontje.. die wil natuurlijk wel meerijden.. en heb een probleem als ik die zou kapot maken :-) Ze waren toch zo warm dat ze slecht vast te pakken waren.. schat 50 graden ofzo.. Ze doen het nog prima hoor.. maar dat was na een paar keer optrekken met de Revo..

Castle motoren zijn ook goed hoor! Alleen om te racen rij ik liever met de Neu. Als je gewoon gaat bashen voel je het verschil niet hoor.

Dat is inderdaad geen geld!!!!
hmmm volgens de specs zijn ze 1mm te dik :D

Maak me niet gek..

*edit* Pack Size: 139 x 46 x 26mm, dat gaat prima passen hoor, naast elkaar misschien niet, maar op elkaar gaat ook ;-)
Met de hoogte is het niet zo kritisch gelukkig, onder kapje is wel wat ruimte extra. Maar weet ook uit ervaring dat ze vaker iets kleiner zijn als de maten die vermeldt worden.

Laatst bewerkt:
haha was je maar aan het plagen, zal wel passen hoor... :)

Ik zet de mijn rechtop en deze zijn dan ook 50mm hoog en ik kan daar nog mijn kabels bovenop vast strippen en dan past de kap nog...

Back