HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Oja, skidplates die vergat ik idd. Front tower heb ik idd ookal kapot gehad, een verkeerde landing is genoeg om die flink in de kreukels te krijgen.

Of de mod gedaan is, kun je zijn aan de rode ipv oranje veren achter, zijn ook wat langer en de langere ball ends (5mm langer).

ik heb de onderdelen die jullie adviseerde vanmiddag bestelt. Gelijk een nieuwe servo gekocht de verkoper zei dat de team orion vortex digital servo vds 1007 goed genoeg is is een 10kg servo en is 0.07sec. gelijk een aluminium servo armpje bleek die 1 tandje te weing te hebben dus die is ook in bestelling hopelijk heb ik die binnen samen met de onderdelen.

Servo is wel 'redelijk', waarom niet gegaan voor de servo's die diversen keren zijn aanbevolen in dit topic , zoals bv de Hitec of de Ace ?

@snoebel de Orion servo's zijn zeer degelijke dingen! Heb zelf de VDS1007 en 2015 in mijn MBX6... Zijn eigenlijk Savox servo's... Zeker geen slechte koop... Verschiet niet van de snelheid van dat dingske :) hij is duidelijk sneller als mijn Ace...

Edit: de 10kg gebruik ik als gas/rem en de 20kg als stuur in de buggy...
Qua kracht kan 10kg ook wel, echter kan je inderdaad beter iets zwaarder overwegen...

Laatst bewerkt:
ik heb de onderdelen die jullie adviseerde vanmiddag bestelt. Gelijk een nieuwe servo gekocht de verkoper zei dat de team orion vortex digital servo vds 1007 goed genoeg is is een 10kg servo en is 0.07sec. gelijk een aluminium servo armpje bleek die 1 tandje te weing te hebben dus die is ook in bestelling hopelijk heb ik die binnen samen met de onderdelen.

Kan je jouw order nog wijzigen? Ik zou je ten zeerste aan raden om een servo te nemen met minstens 15kg. 10kg is best weinig in een buggy. Zeker als je astro gaat rijden, dat zorg voor zware krachten op het stuur. En 0.07sec is ook een beetje snel om goed te zijn. Jouw buggy gaat zeer nerveus reageren.

Skidplaten alleen gebruiken als je op zand of klei baggert!
Op kunstgras werken ze namelijk nadeliger.

Must have: Goede alu servo hoorntje (verhoogde)

Alu armpje niet altijd beter, met bv de Ace DS1015 ben ik meer een voorstander van de originele arm van de Ace te gebruiken. De Alu (Futaba) heeft nogal wat speling nml op de Ace.

Maar ookal net als Nard, hoezo geen skidplates op astro ?? Veel banen hebben naast de astro buizen of andere zaken liggen waar je op kunt landen na een sprong, die extra bescherming vind ik dan toch wel erg fijn. Kan me niet voorstellen wat voor nadeel ze zouden kunnen hebben, dat beetje gewicht kan het verschil toch niet zijn.

Laatst bewerkt:
Helaas: Skidplaten maken je auto 2-3 mm lager natuurlijk kan je dit compenseren maar dan ligt je zwaarte punt ook hoger en last but not least een skidplate remt af op kunstgras bij een landing waarbij een stuk alu (je chassis) beter doorglijdt.

Inderdaad op astro best eraf.... Heb al wagens rare dingen zien doen met die skidplates erop haha :)

Mijn mbx6 heeft na een 5x op mol te rijden en 1x Purmerend ook geen slijtage...

:rolling: Mijn wagen doet altijd rare dingen, met of zonder skidplates, maar dat ligt meer aan de berijder dan aan de auto.

Die 1.5mm (de T-bone skidplates zijn vrij dun) ga ik echt niet merken, daarvoor zijn mijn rijkunsten echt nog niet goed genoeg, trouwens ik moet al een hele grote/hoge sprong maken wil mijn auto nog zover doorveren dat ik de chassisplaat op de bodem krijg.

Ik heb na de rit op Megadrome wel de nodige kleine krassen extra op de skidplates, maar die zijn voornamelijk door het landen naast de baan na een grote sprong, bij mij blijven ze lekker zitten :-)

Laatst bewerkt:
ik heb hem gekocht van een forum lid (Robbert) hij heeft die mod aan toegepast volgens mij. ik kwma erook achter dat hij er skidplates opgezet heeft.

en ik neem een servosaver reserve omdat ik die zondag kapot reed gelukig kon ik hem vervangen ik reed toen ook m'n diffhuis kapot die scheurde uit bij de schroefjes... verkeert landen op een jump is niet fijn.

bedankt voor je tips.

Klopt, de Bigbores zitten erachter op eveneens als de bijpassende rear shocktower. En er zaten ook nieuwe skidplates voor en achter op.

Alu armpje niet altijd beter, met bv de Ace DS1015 ben ik meer een voorstander van de originele arm van de Ace te gebruiken. De Alu (Futaba) heeft nogal wat speling nml op de Ace.

Maar ookal net als Nard, hoezo geen skidplates op astro ?? Veel banen hebben naast de astro buizen of andere zaken liggen waar je op kunt landen na een sprong, die extra bescherming vind ik dan toch wel erg fijn. Kan me niet voorstellen wat voor nadeel ze zouden kunnen hebben, dat beetje gewicht kan het verschil toch niet zijn.

En welk armpje is dat? Op mijn Hitec hebben de Hot Bodies armpjes ook wat speling. Losi armpjes helemaal niet, die moet je er met een tang af trekken :/

Geen idee, tis het armpje wat er gewoon bijgeleverd wordt. Tis een kunstof armpje dat verstevigd is met een alu ring. Zit uiteraard (tis de originele van ACE) als gegoten en is retesterk.
Had ondertussen de ALU versie van HPI ook binnen gekregen en die even geprobeerd, maar die zit mij veel te los en zie geen voordeel.

Same here. Mijn alu armpjes op de DS1015 zitten ook ''los''. Heb nog een origineel liggen volgens mij, eens even opgraven.

Back