HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

inmiddels me nieuwe rear asdragers (hubs) binnen dus we gaan weer ff aan de sleutel vanavond.
Mega top van PK Racing (gisterenmiddag 4 uur besteld) en vanmiddag 3 uur doosje binnen gehad van ze.

tot slot :

movie van afgelopen zondag morgen

[URL="
Dutch Street Vorza vs Mercedes - YouTube[/URL]

altijd dikke filmpjes van mosfet! =D

ps: hij gaat al stuk sneller met de 46 spur! heb wel gevoelt dat de middendiff erg stroef draait als je met de hand draait... of is dit normaal met de dikke olie?

grtz

Laatst bewerkt door een moderator:
ben daarjuist met het testen volop in een plas gereden aan de kant van de weg en hij ging helemaal onder... en hij deed even niet meer:(

even de regelaar eruit genomen, uiteen gehaald, alles drooggespoten met de compressor, en daar gaat hij weer!

wat een beest van een buggy!!!

Thx master voor compliment : van de movie

goed te horen dat de 46T zijn werk doet en bevalt
ik weet van 48 naar 46 merk je gelijk en valt gelijk op als je gaat rijden die verandering.
iets minder trekkracht maar meer top (hoewel de minder trekkracht heel erg meevalt want start nog steeds al een op hol geslagen raketje)

het zwaarder draaien van midden diff bij dikkere olie kan wel kloppen
dikkere olie geeft een meer sper werking op je binnenste tandwielen
je moet het ook weer nie overdrijven kwa dikte en vooral zorgen dat je gearmesh klopt kwa speling op je pinion
anders sloop je echt 100% de tanden van spur en pinion

oja het plas en water verhaal
toevallig zag ik een movie van de week op rctech van iemand die op een baan reed
met een vorz ergens en daar stonden ook mega diepe plassen
op een gegeven moment stopte de vorza eroom mee en heel raar geluid uit esc komende
heeft hem ook laten drogen en deed het ook weer
heb dit een keer gehad met me Merv op ze kop in een plas en esc echt doordrenkt en echt onder water geweest

gelijk esc eraf uitgeschud en naar huis gereden uitgespoten met lucht en toen in een plastic zak met rijst gedaan 24 uur lang

(rijst trekt namelijk echt elke druppel vocht uit een stuk electronica wat nat geweest is)
ooit is van me maatje geleerd die een GSM shop had en mensen met mee gewassen of in de plee gevallen gsm deed tie dat ook altijd mee
(werkt niet altijd maar vaak wel)
rijst in een zakje doen onderdeel erin en zoprgen dat er zomin mogelijk lucht in zak achterblijft
daarna goed dichtbinden of knopen en 24 uur erin laten

De Vorza is overal uitverkocht. Hopelijk komt ie de 15e weer aan in Dordrecht bij de importeur, anders moet ik ook uitwijken naar internationale shops..

De Vorza is overal uitverkocht. Hopelijk komt ie de 15e weer aan in Dordrecht bij de importeur, anders moet ik ook uitwijken naar internationale shops..

mag ik je een advies geven ?????

doe ermee wat je wilt daarna trouwens

als je een paar pags terug leest zal je zien dat dit al vanaf begin van het jaar zo is dat de vorza niet meer leverbaar is.

ik heb eerste kwartaal alles en iedereen gebelt en gemailt (is geen geintje)
echt van friesland tot limburg
overal nee nie op voorraad meer maar over twee weken weer
inmiddels toen na tijdje wachten JUNI inmiddels
wederom alles afbellen en weer ja die komt en hpi wegens vakantie nu dicht en word eind aug weer leverbaar

ik gaan zoeken op ebay en div duitsers gevonden en hun bericht gestuurd
alle bericht terug NEE NIET MEER OP VOORRAAD

ik ten einde raad opgezocht wie importeur was van HPI dat bleek merit racing te zijn en heel brutaal
die opgebeld ondanks deze alleen zaken doet met rc winkels.
en in eerste instantie zei de alleraardigste man dat ook maar zei wil alleen wat vragen en iets weten
hele tijd zitten praten en hij vertelde me

Vorza word gemaakt en word verscheept van uit jap/china taiwan (whatever)
dan word eerst USA bevoorraad en landen als canada en australie
omdat er daar mega vraag is naar vorza
wat er dan overblijft word verdeeld onder europa (meestal blijft er niks over) dus dan weet je genoeg
leuke is ook dat ik zaken opbelde en ga nu geen namen noemen omdat dit geen zin heeft
die zeiden jaaaaa maar waarom een vorza zijn veel betere dingen en leukere en is helemaal nie zo top ding die vorza dus waarom die speciaal ?

waarop ik vertelde zal wel maar wil gewoon een vorza en klaar.(ook gelijk de reden waarom ik tegenwoordig weer alle onderdelen bij Pk racing haal ondanks hun duurder zijn met dingen) gewoon omdat als je met onzin kom als winkel ik gelijk klaar ben met je.

effin

ook dit vertelde ik Merit en die zei ja duidelijk ...... en ...... en ........... die willen liever wat verkopen wat momenteel wel op de plank staat bij ze dus das duidelijk waarom en hoe

dan als dat ze jouw over x aantal maanden een vorza leveren

ook zei merit zelf over het niks zijn kan ik alleen maar zeggen is nie waar het is echt een kanon op wielen en super strak kwa rijgedrag (woorden van merit zelf)

toen ik :

ten einde raad en op aanraden van div mensen en een goede tip van SNOEBEL hier

ben ik toen gaan zoeken in USA en heb hem via 100$ korting en daar nog is 15% korting op er daar een besteld
bij tower hobbies.

Je betaald bij opsturen en aankomen hier dan wel -> duanekosten of adminstr. kosten 15 euro en 12 euro inklaren + btw van het totale bedrag.

maar dan nog kom je ver onder de prijs van wat tie hier kost volgens is dat 7honder en negen en twintig euro bij heel veel rc boeren

dus : geloof het niet als ze zeggen jaaaa maar over twee weken is die er weer vollop hoor
want dat heb ik begin van het jaar denk ik wel 1000x gehoord.
denk zelfs dat tot volgend jaar je geen kans maakt want alles gaat jaar japan USA en de kangeroes toe eerst
dat zijn veel grotere afnemers als wij in europa en daarom als er iets overblijft dan zijn wij is aan de beurt ermee
kleine kans dat dat gebeurd

at last : had jij mij niet als is een bericht via you tube gestuurd hierover ???? over vorza waar te koop

Bedankt voor je (mega) reply. Ik heb inderdaad dit topic doorgelezen en jouw verhaal (quest) over de Vorza gelezen. Ik heb zelf PK-racing en toprc.nl gecontacteerd. Ik wacht 1 weekje, als er dan niks bij de importeur binnenkomt dan ga ik inderdaad via Tower Hobbies. Ik denk dat mijn broer daar nog wel xxx korting heeft van 20 eerdere bestellingen..

Bedankt voor je (mega) reply. Ik heb inderdaad dit topic doorgelezen en jouw verhaal (quest) over de Vorza gelezen. Ik heb zelf PK-racing en toprc.nl gecontacteerd. Ik wacht 1 weekje, als er dan niks bij de importeur binnenkomt dan ga ik inderdaad via Tower Hobbies. Ik denk dat mijn broer daar nog wel xxx korting heeft van 20 eerdere bestellingen..

ik wou de vorza ook eerst nieuw kopen, maar er was toen (1maand geleden) al een wachttijd van 2 maanden, en diegene die de importeur binnenkreeg, waren er al vele van gereserveerd dus dan was ik nog niet zeker!

heb gewoon een 2dehandse gekocht in vrij goede staat (zijn toch bijna niet kapot de krijgen!)

ps als je van belgie bent: er staat er nu 1 te koop op 2dehands.be in Gent!

je gaat echt plezier hebben van de vorza!!

in mijn zoektijd ernaar zelfs 2dehands niet te vinden toen

en denk als je er een vind zoals jc vd al aangeeft hierboven

je er nog verdomde snel bij moet zijn ook want zal wel heeeeeel snel verkocht zijn

@shotputty beste kans voor nieuw maak je bij PK racing (is namelijk de bijna buurman van Merit racing) in Dort

BTW ! bij tower als je wat koopt krijg je eens per maand zo mail van ze met korting van als je iets koopt van zoveel $$$$ dan zoveel $$$$ korting , zo heb ik hem ook gedaan en besteld , vaak heb je dan ook nog die aktie code mailtjes van gratis shipment of 15% korting en die samen kan leuk uitpakken kwa kosten om import te doen.

nadeel is wel dat als je bij towers geen UPS verzenden neemt dat je wel is 3 a 4 weken verder ben met ontvangen van je spullen dus kies altijd voor de duurdere UPS verzending bij hun (tenzij de 3 weken wachten nie uitmaken bij bij voorbeeld kleine onderdeeltjes waar ik nie 123 op zit te wachten en nodig hebt)

in mijn zoektijd ernaar zelfs 2dehands niet te vinden toen

en denk als je er een vind zoals jc vd al aangeeft hierboven

je er nog verdomde snel bij moet zijn ook want zal wel heeeeeel snel verkocht zijn

@shotputty beste kans voor nieuw maak je bij PK racing (is namelijk de bijna buurman van Merit racing) in Dort

BTW ! bij tower als je wat koopt krijg je eens per maand zo mail van ze met korting van als je iets koopt van zoveel $$$$ dan zoveel $$$$ korting , zo heb ik hem ook gedaan en besteld , vaak heb je dan ook nog die aktie code mailtjes van gratis shipment of 15% korting en die samen kan leuk uitpakken kwa kosten om import te doen.

nadeel is wel dat als je bij towers geen UPS verzenden neemt dat je wel is 3 a 4 weken verder ben met ontvangen van je spullen dus kies altijd voor de duurdere UPS verzending bij hun (tenzij de 3 weken wachten nie uitmaken bij bij voorbeeld kleine onderdeeltjes waar ik nie 123 op zit te wachten en nodig hebt)

neeh idd, ze zijn 2dehands ook bijna niet te vinden, toen ik de mijne gekocht had, was het ook de enigste! en nu staat er ook maar 1tje te koop...

ik vermoed zelfs dat merit ze niet kan krijgen op de moment, of met lange wachttijden, omdat er al zeeer veel gereserveerd zijn!

In nederland vind je ze ook heel erg weinig 2de hands en als er een opstaat is deze meestal die zelfde dag nog verkocht.

vandaar mijn opmerking dat die er nu op staat mag je wel heeeeeeel snel voor bellen of kijken mocht hij die willen.

En JA weet wel zeker dat Merit ze ook niet kan leveren , zelfs geen eens met wachttijd want ze zijn of komen gewoon niet hierheen.

ja zodra ze ze niet meer kwijt kunnen in b.v USA ofzo dan zijn wij in Eu ineens aan de beurt.

Ik had daar absolute geen zin in om op te wachten vandaar ik er een via import heb gedaan.En daar nog geen sec spijt van heb gehad.

BTW !

Die man van PK-racing is erg vriendelijk en neemt echt de tijd om je vragen te beantwoorden, ik krijg soms 2 A4-tjes uitleg!! In tegenstelling tot bijvoorbeeld die flapdrol van toemen.nl/rcsuperstore.nl, die gooien vaak de hoorn d'r op.

Ik wist dat de HPI dealer bij PK-racing om de hoek zat dus ik hoop dat dat iets zal uitmaken voor wie het eerste de Vorza geleverd krijgt in nederland..
2e hands begin ik liever niet aan. Ik vind de nieuwigheid ook extra leuk :rolleyes:

@Damon een sticker spatel nemen en ze daarvan maken

das zo ding waar je luchtbellen of bubbels onder stricker mee kan wegwrijven

4funproducts.nl-Plastic-rakel-spatel-kunststof-3M-31.jpg

reden : das een beetje silliconen achter plastic maar toch strek en veert een beetje mee ook al het moet

BTW een 2650kv oie die zijn bizar vooral op 6s (mag eigenlijk nie voor de warmte op 6s)maar weet op 6s en juiste gears en wielen gaat dit tegen de 140 kmph aan komen.

@JC VD 19t/46 kan makkelijk op 4s en gaat goed komen
de snelheid zal ongeveer 80 a 85 zijn dan

je vraag voor meer top op de straat en aspalt 4s vergeten en 6s nemen op 21/44 gears maar dan gaan je stock Vorza banden eraf komen kan ik je nu al vertellen(deden de mijne wel) dus bij dat doen ook gelijk stugge touringcar wheels nemen
en wat dikkere olie in je voor en achter diffs doen.

Ok kga da eens bekijken.

Alsik ze maak zal ik het posten..

Endan ik ben geen 6s rijder..
Ik rij enkel 4s. Ik heb namelijk liefst men auto onder controle..

Endan denk je 2650 is dat niet teveel??

Welja ik ga het eens proberen anders steek ik die in mijn savage flux...

Maar ben vanplan die gewoon met de castle link een beetje te timmen. Want ik vind de 2200 motor met 4s op het rechte eind nogwat tekort komen..

Grtzz

nee 2650kv op 4s is juist super en precies goed.

er doen hem heleboel (de 2650kv) op 6s en dat kan maar dat gaat af als een mongool maar nie voor lang wegens warmte.

eigenlijk ook nie gemaakt voor 6s de 2650kv maar meer voor 4s

voor bashen zo wie zo geen 6s doen want is echt te kwa power en idd nie meer mooi te controllen in zand en modder gaat echt alle kanten op behalve de kant op waar in jij zelf wilt.

ben benieuwd naar je mudflaps en hou ons zeker op de hoogste kwa maken en bouwen en ontwerpen ervan.
altijd leuk dat soort dingen om te zien

goed weekend aan iedereen

Mijn volgende auto word een Erbe :)

Vind dat echt vette auto's en zeker voor offroad. Een truggy lijkt me sowieso vet, daar de Vorza vrij laag is en ik deze meer geschikt vind voor onroad.

vandaag weer wat gaan bashen en pics getrokken, enkele van jullie zullen dit wel graag hebben...

heb de vorza nu al even en hij wordt gebruikt voor offroad en onroad te rijden, maar offroad blijft toch het gekste!
over kleine bergjes springt hij als een beest en hij kan wel tegen een paar crashes...

en vindt het leuk als hij weer lekker smerig is!

specs:
19 pinion
46 spur
2X2S 5000mah 60c burst
bandjes zijn goedkope van conrad en gaan al 3 buggy's mee =D

simpele maar goede lipo's: runtime 25min met bashen, worden wel warmer offroad dan onroad, bij onroad is de runtime ook beter!

img2619ms.jpg

img2618pfz.jpg

img2614f.jpg

img2612v.jpg

img2611x.jpg

img2609r.jpg

Back