mijn update on how it goes
Rear axle hub binnen gekregen en deze lekker op me gemakkie zitten monteren
dus vorza weer op ze pootjes geholpen
ook toch maar weer terug gegaan naar een 44 t spur gelijk omdat zoals de meeste weten
ik nou eenmaal dol op de gekke runs ben
had al een keer een 44 geprobeert maar was een gebruikte van iemand die nie zoveel snapte van wat nou een goede
gearmesh is dus was nog net goed toen maar eigenlijk al zo van die gaat binnenkort overleden zijn
en idd 2 runs en weg was tie (leek wel een circelzaag de tanden)
nu dus nieuwe 20t op 44t
en eigenlijk stop ik vanaf hier nu met nog meer aan vorza te doen
ik hou hem wel maar ben van plan tegen einde van het jaar (das al bijna)
er voor echt snel te gaan een Ofna GTP e2 erbij te nemen die ik als roller koop
en dan naar mijn smaak en verlangen op te bouwen (zal waarschijnlijk een 2650 op 6s worden en iets met 35 t pinion)

moet igg een X0-1 killer worden all the way
wel kut !!!
nee echt is dat ik me zomaar ff tussen door en gooi en smijt fooling around lipo heb verziekt
normaal rij ik met Maxamp maar voor ff wat te spelen -> als ik nie serieus alleen maar hard wil heb ik een zippy 4000mah 45c
wat er gebeurt is weet ik nie maar heb 1 cel te ver leeg getrokken met een fun run
rare is dat me esc op 3.5 staat wat echt vrij hoog is.
omdat ik laaste 3 maanden veel op de usa forums zit en ik dit prob voorlegde aan hun
kwam ik tot de volgende les
veel voorkomend PROBLEEM BIJ GEBRUIK VAN 4 OF 6 CELLEN LIPO ACCU'S
lipo beveiliging van de regelaar betreft: daar zien we bij auto's die met 4 of meer cellen rijden ( dus 2 x 2 cellen pack of een 2 x 3 cellen pack) soms een beetje een probleem komen.
Een regelaar met lipo beveiliging kijkt niet naar de individuele cellen, maar naar de totale spanning van de accu. Vaak kun je wel een ondergrens instellen gebaseerd op een bepaald voltage per cel, maar hij wordt alleen aangesloten op de plus en de min van een accu, dus kan hij niet de spanning van iedere cel meten, alleen de totale spanning.
Als je de regelaar dus op 3V per cel, en 4 cellen instelt, houdt de regelaar dus een ondergrens aan van 4 x 3V = 12Volt. Zolang de spanning daar boven zit, grijpt hij dus niet in.
Als er op een gegeven ogenblik 3 cellen nog op 3.2V staan, dus totaal 9.6V, dan kan de derde cel al op 2.4V zitten voor de regelaar ingrijpt. Dat is in de meeste gevallen direct funest voor die cel, zeker als er dan nog veel stroom gevraagd wordt.
Als je op 2 x 3 (=6) cellen rijdt, is de kans op een kapotte cel nog veel groter. Bij een regelaar instelling van 3V per cel - 6 cellen betekent dat een ondergrens van 18V. Als je dan 5 cellen van 3.2V in je pack hebt (=16V), kan de 6e cel al tot 2V ontladen worden voor de regelaar in grijpt, die cel van de accu is dan al kapot.
Als je dus met 4 of meer cellen Lipo accu's rijdt, zet in ieder geval de lipo spannings bewaking van de regelaar zo hoog mogelijk.
Als je hem b.v. op 3.4V per cel zet, dan wordt de ondergrens bij een 4 cellen accu 13.6V, en voor een 6 cellen pack 20.4V, de kans dat het dan mis gaat is al een stuk kleiner.
om schade te voorkomen: Op de eerste plaats: zodra je voelt dat het vermogen minder wordt, direct stoppen met rijden.
in ieder geval om op elke accu een buzzers te zette de buzzer wordt op de balancerkabel van de accu aangesloten. Dit apparaatje kijkt wel naar de individuele celspanning, en geeft een heel luid signaal als er een cel leeg begint te raken
okee ik heb dat dus gehad in een van me runs met me 6s
ben in wezen al blij dat het niet 1 van me Maxamps geweest is (dan was ik echt ziek geweest)
ik heb dus gisteren een buzzer binnen gekregen waar ik voortaan mee ga rijden
ze kosten geen drol en wegen ook geen drol 8 gr zwaar zijnde
heb hem zo staan dat tijdens rijden er een cel onder de 3.1 komt tie gaat janken en er een rode led aan gaat
ook gelijk een andere lipo besteld voor zomaar ff raggen en fun !!!!
een Turigy nano tech 5000mah 90c burst
wel leuk heb (ben nie bang de zippy) toch op de lader gezet
de eerste 5 keer ladert in de stress en gaf alarm cel 2 is 2.2 volt en ik ou en ? gaan
piekte als een motherfucker cel 2 maar na 6de keer druppelde die toch weer samen met andere naar 3.8 oplaast en na laden alles 4.2
gelijk proberen en werkte gewoon
alleen na 20 min hoorde ik MIEPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP ik kijk alle cellen op 3.6 en cel 2 op 3.1
hij werkt dus nog wel maar heb echt een klap gehad.
weer geladen erna en peikt als een idioot cell 2 maar komt met laden na tijdje bij en toch weer op 4.2 uit
weet wel dat dit nie goed is vandaar ik een andere fun run lipo erbij gekocht heb
lekker runnen op een zondag morgen om 8 uur
uiteraard alleen minder als je achter hub in 2 stukken breekt
dus dan gaan we aan de keutel ehhhh bedoel sleutel LOL
dan maar gelijk ook een neiuwe spur 44t erop
en uiteraard me buzzer er gelijk op
en werkt echt goed
fun shots 2x
blijft echt een master ding die vorza zowel bashen als runnen
ik hou van der 4 real