HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Zo mijn Vorza is weer schoon, nadat hij afgelopen week er zo... uitzag

%5BUNSET%5D

en nu zo.. wat klopt er niet op de foto:confused:

photo.jpeg

318917_317207978386283_2132365314_n.jpeg

Ik heb de auto behoorlijk uit elkaar gehad voor een grote beurt. Alle diff's opnieuw gevuld, mijn topicpost van augustus 2011 bewees dat ik dat al ruim een jaar niet gedaan had.

voor 8000cst
midden 10000cst
achter 5000 cst

Daarnaast mijn dempers opnieuw gevuld met rondom 50wt (wilde eigenlijk iets dunners maar had even niks liggen, dus eerst maar even dit restje opmaken).

Toen ik mijn auto weer in elkaar ging zetten, brak mijn schroef af waar mijn rechterachterdemper mee vast zit. Vervelend is dat de shocktowerstandoff (zwarte busje) vast zit in de schroef en na enig wrikken en proberen met tang en imbus. Toch maar nieuwe schroeven besteld (m3x22mm) en nieuwe standoffbusjes.

Die stomme busjes kostte gewoon in NL 8,95 per 2!! uiteindelijk bij Apexmodels gevonden voor iets van 5,60 euro.

Afgelopen week ook Aestiva even geholpen met solderen, vind solderen altijd leuk om te doen en als ik daar ook nog iemand mee kan helpen doe ik het graag. Maar moet wel zeggen dat die traxxas stekkers in combinatie met dikke draden niet mijn favoriet zijn.

Dus Aestiva als je 6mm goudstekkers binnen zijn dan soldeer ik het graag voor je om ;-) :D

Afijn alle tijd want denk dat we richting winterseizoen gaan en dan rijd ik toch niet veel met mijn Vorza (komend weekend indoorwedstrijd met mijn b4.1).

Zo mijn Vorza is weer schoon, nadat hij afgelopen week er zo... uitzag

%5BUNSET%5D

en nu zo.. wat klopt er niet op de foto:confused:

photo.jpeg

318917_317207978386283_2132365314_n.jpeg

Ik heb de auto behoorlijk uit elkaar gehad voor een grote beurt. Alle diff's opnieuw gevuld, mijn topicpost van augustus 2011 bewees dat ik dat al ruim een jaar niet gedaan had.

voor 8000cst
midden 10000cst
achter 5000 cst

Daarnaast mijn dempers opnieuw gevuld met rondom 50wt (wilde eigenlijk iets dunners maar had even niks liggen, dus eerst maar even dit restje opmaken).

Toen ik mijn auto weer in elkaar ging zetten, brak mijn schroef af waar mijn rechterachterdemper mee vast zit. Vervelend is dat de shocktowerstandoff (zwarte busje) vast zit in de schroef en na enig wrikken en proberen met tang en imbus. Toch maar nieuwe schroeven besteld (m3x22mm) en nieuwe standoffbusjes.

Die stomme busjes kostte gewoon in NL 8,95 per 2!! uiteindelijk bij Apexmodels gevonden voor iets van 5,60 euro.

Afgelopen week ook Aestiva even geholpen met solderen, vind solderen altijd leuk om te doen en als ik daar ook nog iemand mee kan helpen doe ik het graag. Maar moet wel zeggen dat die traxxas stekkers in combinatie met dikke draden niet mijn favoriet zijn.

Dus Aestiva als je 6mm goudstekkers binnen zijn dan soldeer ik het graag voor je om ;-) :D

Afijn alle tijd want denk dat we richting winterseizoen gaan en dan rijd ik toch niet veel met mijn Vorza (komend weekend indoorwedstrijd met mijn b4.1).

ja bah gadver kut winter komt er inderdaad aan nu

BTW !!! ja das helemaal waar echt hpi SPul en onderdelen echt duur veel dingen!!!
busjes haast 9 euro = OKEE DAN

beter dat het goed komt nu

ohh ja voor ik het vergeet

me nieuwe aanwinst

is op dit moment onderweg uit USA naar hier

file.php

Ofna GTP e2 met mamba esc en 2200kv castle en X0-1 velgen en banden

goed voor 100 mph en ga gearen voor 120 mph op 6s maxamps 5450 mah 120c

de eigenaar zelf heeft er 104 mph mee gereden maar ging toen airborn
is ook niet echt een speedrunner maar meer een ofroad man

heeft na een paar keer runnen besloten nee is niks voor mij zo hard dus weg met dat ding

gaat een goed baasje krijgen nu hier in Nederland

leuk spul erop mamba stuff , savox , futaba , ofna gears , Traxxas x0-1 velgen en banden

dat word hard gaan volgend jaar

BTW hou de vorza er gewoon ook bij evenals me mini revo

:-)

The dutch street OFNA

HAHAHAHAAHAHAHA

een echte X0-1 killer dit ding en jammer dat het winter gaat worden nu
want heb echt zin om een mega run te doen met deze straks

BTW met dank voor de tip aan MIke hierzo

YOU ROCK

Mooie koop Mosfet, ik dacht even naar een onroad-Vorza te kijken ;-) maar was nog niet wakker schijnbaar. Het zal nog wel even wachten zijn totdat je hem kan uitproberen Mosfet, want het is nu echt baggerweer.

Je ziet ze niet veel op ebay die ofna's gtpe's is dat niet lastig met onderdelen? Of heb je daar zoal je adresjes voor ;-). Zelf heb ik nog wat ouderwetse 2wd pan-cars van Associated waar ik nog wel een speedrun mee kan doen, maar dat haalt het niet bij zo'n beest als een OFNA.

@wondertiger = uiteraard post ik die (doe ik toch altijd) en gaat helemaal goed komen ook met deze

@Westley = ja heb inmiddels al een dag of 11 nie gereden ivm met het bagger weer
ik weet het dat je ze nie veel tegen komt op ebay
ja de nitro dm-1 versie wel(zelfde principe alleen dan heb je voor liggende dempers

onderdelen is geen probleem of via towerhobies of bij pk racing
ofna is eigenlijk hong nor maar word in usa gebracht onder de naam ofna
ik heb me zelfs laten vertellen door iemand uit USA dat Hobao ook gewoon Hong nor is

onderdelen Ofna

pk racing zegt dit erover :
HongNor auto's kopen we rechtstreeks van de fabriek in Taiwan. Deze fabriek is een van de grootste op het gebied van RC auto's, en maakt auto's voor verschillende heel bekende merken, waar we de namen helaas niet van mogen noemen. De eigen Hongnor auto's zijn in Amerika bekend onder de naam OFNA, maar dat is dus geen auto fabrikant, maar een importeur die zijn auto's onder eigen naam uit deze fabriek betrekt. Wij leveren dus geen OFNA auto's of onderdelen, maar het originele product, rechtstreeks van de fabriek. Daardoor zijn deze auto's een stuk voordeliger in aanschaf, omdat er geen andere tussenhandelaren tussen zitten! Ook bepalen we zelf de specificatie van deze auto's, waardoor we zelf kunnen bepalen wat wel en wat niet geschikt is, en vaak ook kunnen kiezen voor net even betere specificaties, terwijl we ze toch voor een gunstige prijs kunnen leveren.

oja !!! dat je naar een onroad vorza dacht te kijken kan kloppen
chassis , dempers , en opbouw is precies eender als
vaak worden ook van die tekno of vorza's onroads gemaakt (zie een paat topics terug)
een conversion (probleem is wel dat je lager naar de weg moet met je onderkant)
en je dus allerlei vreemde truken met gaan doen voor lager te gaa

oke mooi dat je goed aan onderdelen kan komen. Toch altijd apart hoe dat zit met die fabrikanten, tussenhandelaren en leveranciers.

Zelf heb ik voorlopig geen auto-koop-plannen althans ik doe mijn best om dat niet te hebben, want vind veel leuk. Desondanks wil ik als ik modelbouwspul koop eerst wat meer investeren in mijn huidige wagenpark (even mijn handtekening aanpassen) wat al divers genoeg is.

Ik ben de laatste tijd ook veel bezig geweest in het klein "Losi Mini 8ight" rctech.net heeft er een topic van ruim 400 pagina's over, best wel leuk om zo;n klein karretje te pimpen en de kosten blijven dan nog redelijk.

Mijn Vorza heb ik nu geloof ik al bijna 3 jaar. :cool:

Na even wat terug-gerekend te hebben denk ik dat het eerder zo'n februari 2009 was dat ik hem had gekocht. afijn maar op naar de 3 jaar

Februari 2009 zou kunnen kloppen hoor. Heb dat niet zo bijgehouden :D.
Vond het toen echt een vette auto en had zoveel power in een 1/8 nog nooit gezien. Had toen ook enkel nog maar RTR nitro's gehad.

Die vorza blijft keihard vooruit gaan :)

Een 3s pack voor een Vorza ? En is die niet te lang voor de accubay ?

Die tweede is prima denk ik..

Maar nee, beide zeker niet erg gangbaar in de Vorza.

Rij zelf met 2 van deze :

Turnigy nano-tech 6000mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo Pack

En heb nog 4 van deze :

Turnigy 5000mAh 2S2P 7.4v 40C hardcase pack

Als ik zelf nog een pack zou willen op dit moment en het mag softcase zijn zou ik deze nemen voor de vorza :

Turnigy nano-tech 5000mah 5S 65~130C Lipo Pack

Mag het wat kosten dan zou het deze zijn :

Hard Case LiPo 5450 5-cell 18.5v Battery Pack, 18.5v LiPos, Lipo-5450HC-185-Pack

Ja ach, ik vind 2S al een grappige snelheid ;-)
De battery tray kan tot 16cm lang dus daar heb ik ze op uitgezocht. Misschien dat ik later nog een 5S en 6S ga zoeken. Eerst even wat met deze 2 experimenteren :)

tnx voor de site, maxamps zal ik ook eens gaan rondkijken!

edit: die hardcase LiPo, hoe kan je er 2 tegelijk in de tray zetten zonder in de knoei te komen met de aansluitingen?

Yep, geen discussie, het gaat wel prima hoor, kabels goed kort maken op de packs.

Maar ik zelf wil hardcase in de off road auto's en een betaalbare hoge C en mAh 4 of 5S maakt HK nog steeds niet.

Als je ergens een goede prijs kunt vinden voor die maxamps hou ik me aanbevolen, maar heb al aardig gezocht. Die worden nergens beter aangeboden voor zover ik weet.

na een tijd er tussen uit zijn geweest begon het weer te kriebelen. dus 3 maanden geleden de noeuwe hpi,vorza besteld bij bee racing. en vandaag binnen gekregen. zoals verwacht ziet hij er super uit!
img20121031191259.jpg

morgen ga ik hem testen hoe hij rijd.
Robert

Ik heb hem gister middag getest en zoals verwacht ging hij super. genoeg power. binnenkort een andere tandwiel verhouding en wat extra's shoppen.

Back