HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Dat klik geluid zijn tanden die over elkaar heen schuiven. Als je dat hoort leeft je diff niet lang meer, als het al niet te laat is.

Alles slijt, ook de beste diffs. Maar de aandrijving van een vorza kan wel wat hebben.

Het zit niet in mijn geluk met de 5s!

Na de laatste keer samen met wesley geprobeerd om de traxxas connectors te solderen (wat niet lukte omdat de draad te dik was) had ik besloten om bullets te gebruiken. Uiteindelijk de bullets binnen, bleek mijn regelaar een 5mm te hebben ipv 6mm goldplug.

WesleyRoy had gelukkig nog wat 5mm op voorraad zodat mijn accu's vast gemaakt konden worden. Helaas kan ik nog steeds niet rijden daar ik mijn laadkabel vast op 6mm had laten maken.

Maar goed, we hebben nog wel even 6s onroad geraced en dat blijft leuk :)

Het gemakkelijkste is alles naar dezelfde connector te solderen natuurlijk.

Voor 1/10 gebruik ik altijd 4mm goldpluggen, voor 1/8 altijd EC5 connectoren. Kost wat moeite, maar heb je nooit van die verassingen natuurlijk.

gebruik voor de mijn- > de 1/8 spullen nog steeds de goeie ouwe deans connectors

en op me traxxas nog steeds traxxas uiteraard

heb deze week m'n vorza verbreed met truggy onderdelen, hogere shocks, hogere towers, en rijdt nu op truggy wheels...

trekt momenteel wheelies zonder problemen op 4s (19p/46spur), op 6s is er geen controle, trekt offroad wheelies zelfs op hoge snelheid!

heb deze week m'n vorza verbreed met truggy onderdelen, hogere shocks, hogere towers, en rijdt nu op truggy wheels...

trekt momenteel wheelies zonder problemen op 4s (19p/46spur), op 6s is er geen controle, trekt offroad wheelies zelfs op hoge snelheid!

Serieus?

Ik heb wel interresse!!!!

Kan je de partslist er eens doorgeven en foto's!!!

Serieus?

Ik heb wel interresse!!!!

Kan je de partslist er eens doorgeven en foto's!!!

De onderdelen stonden hier te koop op de forum, het zijn gewoon truggy ophangingen + assen(cardans, stuurassen), verlengde shockbrekers ( option parts vorza) en verhoogde shocktowers...

Het grote voordeel hieraan is dat je veel bredere en grotere wielen kan steken en daardoor meer grip offroad, hierdoor doet hij zelfs wheelies met 4S, ik verschoot me een bult dat hij zo goed ging! Veel beter jumpers en grotere veerweg...

Foto's van de ombouw volgen nog!

Zoek maar eens: wide vorza of vorza truggy

De onderdelen stonden hier te koop op de forum, het zijn gewoon truggy ophangingen + assen(cardans, stuurassen), verlengde shockbrekers ( option parts vorza) en verhoogde shocktowers...

Het grote voordeel hieraan is dat je veel bredere en grotere wielen kan steken en daardoor meer grip offroad, hierdoor doet hij zelfs wheelies met 4S, ik verschoot me een bult dat hij zo goed ging! Veel beter jumpers en grotere veerweg...

Foto's van de ombouw volgen nog!

Zoek maar eens: wide vorza of vorza truggy

foto's en movies altijd leuk

Nogal logisch dat hij wheelies trekt, hij is een pak korter als een echte truggy en je zwaartepunt ligt dus ook te ver naar achter.

Met mijn ex-MBX6T elektro trok je bij volgas net geen wheelies. De hele voorkant ging wel omhoog, maar de banden baloonde zo hard dat je toch nog wat kon sturen :D.

Deans connectoren worden warm bij serieus offroad rijden, spreek uit ondervinding.
Die dingen werden heet...

ik wilde eerst ook op deans. ben toen toch overgegaan/overgehaald op ec5. nog geen problemen mee gehad en die wagen gaat als een tierelier. zou ec5 echt aanbevelen

Hangt ook een beetje van de olie af.. met gewoon een buggy kan je ook wheelies trekken gooi maar eens flink zware diff olie er in trek je op 4s op vele pinions al snel genoeg wheelies
Gebruik ook deans.. geen problemen mee
Maar als er wat zwaar zou aanlopen in je aandrijving ofzo moet je wel opletten als er continu veel amps door moeten voor het meeste gebruik gewoon prima
Dit vond ik een heel cool wide vorza or vorza monster topic: http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=151962
Super mooi voor zwaar offroad en door gras rijden, en onroad met buggy bandjes kun je er mooi mee driften blijft altijd op 4 wielen staan

Tuurlijk kan je met een buggy ook wheelies trekken. Maar met de diffolie waar ik mee rijd lukt dat toch niet.
Ik rij elektro met 7000-10000-5000, blijft mooi liggen dan :).

EC5 zijn idd vele malen makkelijker om te solderen. Warm maken, tin erin, kabel erin, klaar :D.

Connector20Ratings.jpg

Ec5 zal wel iet onder 5.5 gold zitten ofzo? ;)
Denk als je nog iets dikker 15k in het midden diff stopt dat je zowieso wheelies trekt op de meeste pinions.. ook afhankelijk van esc instellingen en motor natuurlijk

Daar we met elektro toch meer nitro proberen te evenaren zijn de instellingen vrij soft te noemen. En dan nog heeft het zeer veel power :D.

EC5 is echt de max, je moet er wel wat plaats voor hebben onder de kap :)

Kan me voorstellen dat de meeste vorza mannen hun setje iets aggresiever ingesteld hebben.. zowieso al niet echt een subtiel motortje volgens mij.. op de baan wil je gewoon controle natuurlijk
Ja ec5 ben je van alle potentiele zorgen wel af denkik
Trouwens goede elektro autos/setups zijn op sommige banen gewoon sneller hoor het scheelt vaak niet veel, in theorie zowieso en dan bedoel ik wel echt een goede setup. geen truggy can etc maar meeste banen niet nee
Buiten de baan np voor elektro natuurlijk :)

Laatst bewerkt:
Miss een tip voor het solderen van ec5. Het allermakkelijkste is om er een gasbrander op te houden ipv een soldeerbout, dit werkt het makkelijkste en de verbinding wordt dan perfect :).

Back