HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Vond ik ook volgens mij is hij wel een mooi weer rijder dus ik hoop hem weer terug te zien deze zomer het weer is al goed...
Grts

Kreeg een een paar keer de vraag hoe je dat doet met hardcase packs in de Vorza (of andere auto's waar je met 2x 2S hardcase wilt rijden, maar geen betaalbare of om andere reden geen 4S pack in wilt doen.

Maak twee kabeltjes, de kabel met de Traxxas plug (ik heb alles Traxxas, maar dat kan natuurlijk ook je eigen keuze plug zijn) is niet nodig, je kunt er ook voor kiezen om de 4mm haakse pluggen direct op de kabels van de ESC te maken.
full

Dat ziet er dan zo uit als je de packs aansluit :
full

En in de auto :
full

Hier kun je goed zien dat de Vorza accu bak ruimte genoeg laat om dit soort pluggen te gebruiken.
full

full

Gebruikte matrialen :

Kabel is 12 AWG wet noodle Deans - Wire
Heb eerst de kabels gemaakt met 10AWG (Turnigy) maar was erg lastig haaks te solderen op de 4mm pluggen. Deze goede 12 AWG kabel wordt ook met vol gas tijdens het rijden totaal niet warm.

Pluggen zijn de Castle creations 4mm Castle Creations | CC Bullet Connectors
Hier ben ik best een tijdje naar op zoek geweest, de Turnigy 4mm pluggen zijn in ieder geval totaal niet geschikt, de 'bladveertjes' verbranden vrij snel. Deze stevige pluggen zitten goed vast in de packs en worden niet warm.
De haakse pluggen van Hudy zijn wel fraai, maar helaas totaal niet geschikt voor het vermogen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi uitgelegd Snoebel. Zelf had ik ook zo'n soort manier. Maar dan geen verloop naar een Traxxas stekker.

Ik rijd nu enkel 4s pakketten, vind dat wel lekker makkelijk met enkel de + en - draad rechtstreeks uit de esc.

Jammer genoeg zijn de Turnigy 4s pakketten niet supergoed (de case klapt uit elkaar) en de betere pakketten die zijn meteen een stuk duurder (hardcases).

Waarom gebruik je eigenlijk een Traxxas plug. Heb je Traxxas pluggen op je 4s pakketten? Zelf vind ik die Traxxas plugs helemaal niks, het voorraadje wat ik had (ooit gekocht toen ik een merv had) heb ik weggegeven aan Aestiva. Eerst de draad vastsolderen op het plaatje en dan het plaatje in de stekker duwen/wringen.. brr nee vind het niks.

Zelf gebruik ik al sinds mijn eerste hobbygrade auto 4mm goudpluggen. dubbel vrouwtje op de accu en mannetjes op de regelaar.

Jammer genoeg zijn de Turnigy 4s pakketten niet supergoed (de case klapt uit elkaar) en de betere pakketten die zijn meteen een stuk duurder (hardcases).

+1 Flinterdunne cases die dusdanig slecht gelijmd zijn dat ze als de boel wat gaat bollen bijna meteen zullen open barsten.(bij die oude zowieso) Enige wat die dingen doen is problemen verbergen, specs houden ook niet over en zijn misschien wel net te mager.

Die nano-tech packs zijn toch best prima inmiddels? Zaten in het begin ook wat rotte appels tussen maar ik geloof dat over het algemeen ze prima bruikbaar zijn. Heb er zelf ook een aantal van, en nog geen problemen na 20-30 runs.

Volgens mij zijn nanotech lipos gewoon prima inderdaad.
Als er problemen waren was het waarschijnlijk een mindere batch geweest van bepaalde accus die door de quality controle heen is gekomen...

Als je op mijn bericht reageerde:
Voor zover ik weet zijn er (nog) geen nano-tech 4s hardcase packs.
Dus daar had ik het niet over, en Wesleyroy ook niet denk ik, in het stukje wat ik van heb had gequote.
Grts

Nou nanotechs zijn nogal wisselend van kwaliteit. Heb zelf 6x de 6000mAh hardcase pack en ben daar zeer tevreden over. Maar over de 6600mAh hoor ik andere verhalen.
Zie ook dit filmpje, was voor mij de reden om toch bij de 6000mAh te blijven.
2 van mijn 6 packs zijn nu al meer dan 1 jaar oud en flink gebruikt, kan geen verschil meten met de nieuwe, ook niet in capaciteit (gemeten met Hyperion ontlaad programma)

Heb ook nog een stuk of 8 2200mAh softpacks voor de Rally en mini Revo in gebruik, ook daar geheel geen klachten, packs houden zich heel erg goed.

Wel altijd wegleggen op storage stand (70% vol) bij niet gebruiken.

Mijn grote wens richting Hobbycity zou een hardcase 5S pack zijn met 5000+ mAh en 65C-130C :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het niet over de nanotechs die vind ik prima. Het gaat mij om de 4s turnigy pakketten. Die hebben een behuizing van karton bij wijze van spreken.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Kan iemand mij vertellen waar ik lagers voor mijn vorza kan vinden op internet. De wiellagers zijn niet echt goed meer.

Ook ben ik op zoek naar een nieuwe body en spoiler. Die ik zelf kan spuiten. Iemand een winkel gevonden?

Welke demper veren gebruiken jullie ik heb blauw voor en geel achter. En dan de draaischroeven van de vering voor helemaal omhoog en achter halverwege gedraaid. Is dit juist

Ik rijd met de standaard veren en dempers voor en achter heb ik de langere dempers 120mm en shocktower van de d8 hara editie.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Als je je auto neerzet rijklaar, zorg ik ervoor dat de draagarmen achter horizontaal staan en dan wellicht nog iets bijstellen zodat hij iets hoger staat.

Als ik echt hoge sprongen wil maken, dan wil ik gewoon zoveel mogelijk veerweg, dus dan monteer ik de schokdempers op de draagarmen op de binnenste gaten, echter voor normaal bashen door het bos vind ik dat niet lekker rijden.

Back