HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

full

Dit werkt prima.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke bedankt, ja ik heb de servo 2ehands gekocht, er zat wel zo'n armpje bij met imbus echter die is niet "hoog" genoeg, dus dan kan ik mijn link er niet onder monteren...

De standaard arm lijkt eigenlijk nog platter/lager..

edit.. bedankt voor je foto.. gewoon even wat ringetjes gebruiken dus en dan aan de bovenkant monteren..

Vond nog een uitspraak over de BEC van de Mamba monster :

Output voltage on the MM is about 5.5 volts. Amp capability is related to how many cells are with the the system, the higher the voltage the lower amperage the BEC can put out. At 14.4 volts amp capacity of the MMM BEC is about 5 amps. There are now servos available that will pull well over 5 amps and way more than that if stalled. Yes, there are servos that will overwhelm the onboard BEC. Yes, there are servos that are more powerful than anything needed in an 1/8th scale vehicle. If you choose to run these servos we make as separate BEC to power them. But you have to feed the beast.

5.5v en 5A is echt wel zat voor de meeste servo's !

Apart ja ik had het niet over de ace, heb zelf geen ervaring met die servo
Als het goed is past hij zowieso wel op hitec en savox.
Misschien dat de ace ook anders van vorm is de turnbuckle tussen de servo horn en saver hoort er normaal onder te zitten niet erboven. Maar maakt niet uit lijkt me als het maar soepel gaat.
Grts

Let wel op: Hitec 24tands en Savox/ACE 25 tands...

edit idd foutje 24 tands is voor een Hitec :)

Laatst bewerkt:
Goed dat je dat even meld idd dat had ik wel ongelukkig neergetypt dat het vergeten zou worden.
Maar ik weet niet zeker of dat wel klopt iig niet altijd..
Voor zover ik wist hadden servers beetje in 1/8 schaal grootte van hitec 24 tands..
Bij een google kwam ik hier terecht: servo wheel compaibilty fut,jr,hitec ??? - RC Groups

En ik zag toevallig nog deze picture van een tekno eb48.. waar volgens mij ook een hitec in zit met 24T hotbodies servo horn
http://www.rctech.net/forum/attachm...d1345696850-tekno-rc-eb48-thread-imag0510.jpg

Heb het destijds ook klaar gespeeld om een verkeerde servo horn te bestellen voor me savox moet ik er ff bij kwijt :rolleyes:
Mss voor de zekerheid maar even checken :p

bedankt voor alle info en de foto's ! Servo is ondertussen binnen maar nog niet ingebouwd. ik vraag me nu af wat de "ideale" combinatie is van een vorza en een ds1015?
- het standaard hoorntje dat op de nieuwe servo gemonteerd staat heeft zo kleine gaatjes, hoe krijg je daar een vijs door? (sorry , ik ben een noob)

Ik heb toevallig zo'n 25t alu horn met aan de zijkant schroefjes om aan te spannen, wacht ik beter daar op zodat ik de standaard maniet qua bevestigen kan gebruiken?

@bryan417: bedoel je stock horn van de Ace of de vorza? want ik dacht dat die niet past qua diameter?

Ik had eigenlijk graag de standaard setup behouden met het armpje bovenop en bevestiging eronder, is dit dan mogelijk met die Ace?

sorry ik volg even niet meer :confused:

Stock armpje van ace werkt prima hoor op buggy's. Enige wat je even moet doen is het buitenste gaatje even naar 2.8mm (miss zelfs 3mm) boren en dan een m3 boutje erin om draad te tappen(je kan ook gat in een keer 3.2mm boren maar dan heb je kans dat daar weer wat speling in komt, vandaar als je het tapt dat het dan zo strak mogelijk komt te zitten). Verder om het boeltje vast te zetten gewoon een moertje gebruiken ;).

EPA

bedankt, ik zal dit even proberen in het weekend!

Ik heb ondertussen een 2° Vorza gekocht , wat me direct opviel nadat ik mijn remote had gekoppeld (Futaba 4PL) was dat de correctie op mijn remote volledig anders is tussen de 2 vorza's (links/rechts).

zo moet ik op mijn 1° de steering trim naar rechts instellen op 92/100 (Futaba settings) om hem netjes rechtdoor te laten rijden

terwijl op de nieuwe ik hem op 48/100 naar links moest instellen alvorens hij netjes rechtdoor rijdt

Is dit normaal? (en hoe komt dit precies?)

Verder merk ik dat mijn vorza (de 1°) beter naar links dan naar rechts draait (de bocht kan korter genomen worden) , ik vermoed dat ik hiervoor de EPA's moet instellen ? :confused:

Ik vond in de manual daar weinig over buiten het stuur volledig naar links draaien en naar rechts en dan aanpassen naar wens?

Op mijn Futaba remote heb ik EPA bij steering op 100 staan bij L en R ,
moet ik dan bvb voor rechts op 110 instellen? Ik wil namelijk mijn servo niet beschadigen...

Je moet niet met steringtrim je stuurrichting afstellen maar met subtrim. Dan heb je dit niet. Dat de ene vorza naar links getrimt moet worden en de ander naar rechts is ook normaal. Epa kan je gewoon op 100 laten en dan met dualrate verder afstellen hoe groot de bochten zijn

Precies. Het grove trim werk met subtrim doen! Subtrim verplaatst het hele centreer punt van je servo, normale trim doet dit niet vandaar dat je minder stuur heb. Verder idd de EPAs op 100% en met je dualrate je maximale uitslag instellen. Stel het niet te ver in anders help je de servo om zeep. Hoe ik dualrate instel: zet je auto op een blik oid zodat wielen los van de grond zijn. Stelt je epa op 100% in, je dualrate op 50% en stuur naar links en hou het stuur naar links. Ondertussen voer je je dualrate op totdat je servo meer geluid gaat maken dan normaal (hij wordt tegen gewerkt). Als je dit eenmaal gehoord heb zet je de dualrate 3-5% lager. Als controle stuur je weer helemaal naar links en luister je of de servo veel geluid maakt, idem voor het sturem naar rechts.

Met dualrate gaat links en rechts gelijk, met epa moet je ze apart van elkaar afstellen. Voor de rest maakt niet echt uit waarmee je het afstelt, als het maar goed wordt afgesteld :)...

Vandaag weer eens de Vorza uitgelaten. Ik wist dat er ergens in het Elsenburgerbos een oude niet meer gebruikte crossfietsbaan was. Na een wandeling door het bos en wat klimmen over een afzetting
20130701_111822.jpg

heb ik het ware bash-walhalla gevonden ;-).

20130701_104617.jpg

20130701_104657.jpg

20130701_104924.jpg

20130701_105633.jpg

20130701_105658.jpg

20130701_110943.jpg

geen superbeelden, aangezien ik alleen was en dus even cameraman en bestuurder tegelijk was..

hier is het..
https://maps.google.nl/maps?q=elsen...056917,0.154324&t=h&hnear=Elsenburgerbos&z=14

Laatst bewerkt door een moderator:
Back