HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Net mijn motor stuk gegaan. Op 4s met speedruns. Vastgelopen. Speling op de pinion. open gemaakt en de kogellager in de motor is stuk. Heb er 10 packs mee gereden.
is dit iets wat vaker is gebeurd met de Tork 2200 flux motor?

Ik heb er nog niet genoeg ervaring mee dus daar kan ik niet op antwoorden maar ik wil alleen mijn medeleven betuigen! :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi iedereen even een vraagje ik had wat gelezen in dit topic over 6s lipo's die stuk gaan vanwege te lage c waarde iets met weerstand te maken maar een 6s 30c 5000mah is dat genoeg?

Net mijn motor stuk gegaan. Op 4s met speedruns. Vastgelopen. Speling op de pinion. open gemaakt en de kogellager in de motor is stuk. Heb er 10 packs mee gereden.
is dit iets wat vaker is gebeurd met de Tork 2200 flux motor?

Niet in een Vorza nee. Wel in mijn Super SC5 Flux maar dat is dan ook een pak zwaardere machine.

zou het dan garantie moeten zijn? ga er vd week mee terug, is nl niet echt in de buurt.

Van de Flux Tork 2200Kv motor, oftewel de Castle Creations 2200Kv motor hoor ik zelden dat hij stuk gaat. Idd even terug gaan, ligt er natuurlijk wel aan wanneer je de auto gekocht hebt.

@leo-rcc, de Super SC5 Flux is toch schaal 1/5? Raar dat er een schaal 1/8 motor in zit. Hoewel de Tork 2200Kv extreem veel power heeft vind ik het alsnog raar, het blijft een schaal 1/8 motor. Of heb je de Tork 2200Kv er zelf in gezet?

Rajeev zei:
leo-rcc Of heb je de Tork 2200Kv er zelf in gezet?

De Super 5SC Flux is standaard net als de Vorza met de 150A Blur en 2200kv Tork uitgerust. Op 6S geeft dat ruim voldoende koppel en vermogen hoor. Ik ben wel over gegaan naar Hobbywing Xerun voor die wagen, met iets lager kv. Maar qua power voldeed de Tork prima.

Laatst bewerkt:
Is er een goeie upgrade voor shocks voor het bashen want ik vind het maar niks dat de bodemplaat constant de grond raakt na iets of wat springen. Dus ik dacht aan dikkere olie of hardere veren? Of andere dempers??

Je zou eens kunnen kijken naar de langere achterdempers en de verhoogde achter shocktower voor de vorza officiële upgrade voor de vorza.

Aah oke dat kan dus geen kwaad maar ik ben serieus aan het bashen ermee op 5s en er zit geen hardcase rond die 5s dus kzit er wat mee iedere keer die slag lijkt me niet goed

Is normaal... daar zijn ze voor ontworpen. Rij al een aantal jaar op een aantal race circuits, daar krijgen ze soms harde klappen. Dan moet je denken aan boven op een schans landen(met de bodemplaat) zonder dat je wielen de grond raken ;). De klap werd dus direct opgevangen door de bodemplaat. Niks aan het handje

Wie weet welke splitter kabel je nodig hebt om met 1 4s accu te rijden in de vorza. Heb net mn accu kapot gemaakt. Had namelijk 1 Y kabel gekocht met dean aansluiting. Dus 2 naar de regelaar en 1 naar de accu. Hij begon gelijk te branden en te vonken!! Nu is accu kapot. Regelaar gelukkig niet pfff.

Dat klinkt meer als kortsluiting, het maakt niet uit welke kabel je gebruikt, als je plus en min maar goed is zou hij niet mogen ontploffen.
Gebruik je ook 2 2S LiPo's in serie?
Zoja, dan moet een serie kabel hebben, zoals standaard op de ESC zit als ik de foto's zo zie.
Als je dan een 4S LiPo wil gebruiken moet je dus de LiPo in een stekker doen, en een loop aan de andere stekker, om het circuit rond te krijgen
Zo een dus:

https://www.google.nl/search?q=dean...-connector%2Frc-car-products%2F365977;400;206

Als je alleen 4S LiPo's gebruikt kun je net zo goed de serie verbinding weg halen en een stekker aan de ESC solderen, dan kan je gewoon rijden, zonder bang te zijn dat je die loop kwijt raakt oid.

Hopelijk is het duidelijk!

Ruud

Ik snap het niet helemaal. Wat bedoel je met in serie. Ik heb nu 2 x 2s lipo rechtstreeks aan de te 2 deanstekkers van de regelaar.

Ik heb geprobeerd om met een omleider te werken zo als jij zei maar dan doet hij het niet.

Hij begon echt warm te worden en te smeulen.

Vanaf de regelaar zitten 2 dean kabels. De ene kabel is helemaal zwart en de andere zwart rood. Daar heb ik een y kabel op aangesloten en 1 4s lipo op aangesloten. Toen begon hij te vonken en werd heel heet.

Ik snap niet hoe ik en welke kabel ik dan moet hebben. Kan er niet veel van vinden. Een dean adapter kabel op 1 kant zetten en op de andere de lipo werkt niet.

Back