Eerste test in water
Vanavond de eerste test in water gedaan.
De boot voorzien van de o-ring met wat vet en toen in bad gelegd. Zowel met duikzak vol als leeg lag de boot te hoog, en heeft ongeveer 500 gram extra kogeltjes nodig om te zinken. Ook ligt hij een beetje naar links en naar voren. Allemaal te verhelpen
Toen boot opengemaakt, het voorste deel met de kogeltjes was geheel droog.
Het achterste deel uit elkaar gehaald, techrek losgeschroefd van het hekstuk, en daar zag ik toch wel wat water tussen de eerste twee spanten na de bajonet. Het water kan dus door de bajonet of o-ring komen, of de uitgang naar het water van de slangenpomp, die in het tweede compartiment naar achter zit lekt.
Dus het techrek op een weegschaal gezet, het achterstel in een bak met water met de bajonet net boven water en de wateringang net onder. Toen drie keer de duikzak vol en leeggepompt. Daarbij geen water gezien, dus mogelijk ligt het aan de o-ring or bajonet.
Toen sloeg het noodlot toe en viel het achterdeel geheel in de waterbak waardoor de motor nat geworden is, die staat nu te drogen.
Overigens bevatte de duikzak maar 120 gram water, en is dus eigenlijk te klein, daarom had ik ook 500 gram extra lood nodig. Wil dus eigenlijk een nieuwe duikzak maken, maar heb daarvoor extra zeil nodig.
dus niet waarschijnlijk dat ik zaterdag kan varen, moet ik toch nog proberen de KXVIII op te knappen!
Freek