Bijna goed. Ik bouw ze nu snel en simpel. Alu tape met de plakzijde naar boven, deze toevallig met de sensor:
Laagje (nieuwe, zwarte, hittebestendige) tape erop, en de draad :
Dan nog een laagje tape daarbovenop, en testen. Na het testen ziet het er dan zo uit:
En hij doet het goed. Erg goed. Te goed. Hij blijft heel, maar hij gaat nog veel en veel te hard. De draad hierin is nu 90cm, ten opzichte van de 60cm in de vorige, maar hij klimt nog veel te snel qua temperatuur. De draad die er nu in zit is 24 AWG, dus 0,5mm diameter. Ik heb net 28 AWG, 0,3mm besteld. Dat is een hele grote stap, dat weet ik, maar ik heb nu zes strengen naast elkaar zoals je op de tweede foto kan zien, en ik kan dus ook nog terug naar vier. Dus daar is het wachten nu op. Maar het principe werkt, de kosten zijn minimaal, en ik heb er wel lol in.
Kosten overzichtje, alle prijzen inclusief verzenden:
Tien meter 28 AWG NiChroom draad van Aliexpres 1,89 euro
Digitale thermostaatding van ebay US$ 2.50
Rol HDX tape van de automaterialenzaak 4 euro
Rol Tesa alutape van de Karwei, 5 euro
Beetje snoeren en zo, 5 euro
Vier stuks zweetbandjes van marktplaats (wel nieuw) 5,25
Daarmee heb ik alles voor de warmers. En behalve de thermostaat en de nichroom draad genoeg voor vele setjes.
Voeding 12V 10A van Aliexpres 10 euro
Netentree met netsnoer, zekering en verlichte aan- / uitschakelaar van aliexpres 6 euro
Stukje RVS plaat uit de afvalbak.
Overigens heb ik niet alles gekocht, alu tape en snoeren en zo had ik nog liggen.
Hugo

Laagje (nieuwe, zwarte, hittebestendige) tape erop, en de draad :

Dan nog een laagje tape daarbovenop, en testen. Na het testen ziet het er dan zo uit:

En hij doet het goed. Erg goed. Te goed. Hij blijft heel, maar hij gaat nog veel en veel te hard. De draad hierin is nu 90cm, ten opzichte van de 60cm in de vorige, maar hij klimt nog veel te snel qua temperatuur. De draad die er nu in zit is 24 AWG, dus 0,5mm diameter. Ik heb net 28 AWG, 0,3mm besteld. Dat is een hele grote stap, dat weet ik, maar ik heb nu zes strengen naast elkaar zoals je op de tweede foto kan zien, en ik kan dus ook nog terug naar vier. Dus daar is het wachten nu op. Maar het principe werkt, de kosten zijn minimaal, en ik heb er wel lol in.
Kosten overzichtje, alle prijzen inclusief verzenden:
Tien meter 28 AWG NiChroom draad van Aliexpres 1,89 euro
Digitale thermostaatding van ebay US$ 2.50
Rol HDX tape van de automaterialenzaak 4 euro
Rol Tesa alutape van de Karwei, 5 euro
Beetje snoeren en zo, 5 euro
Vier stuks zweetbandjes van marktplaats (wel nieuw) 5,25
Daarmee heb ik alles voor de warmers. En behalve de thermostaat en de nichroom draad genoeg voor vele setjes.
Voeding 12V 10A van Aliexpres 10 euro
Netentree met netsnoer, zekering en verlichte aan- / uitschakelaar van aliexpres 6 euro
Stukje RVS plaat uit de afvalbak.
Overigens heb ik niet alles gekocht, alu tape en snoeren en zo had ik nog liggen.
Hugo